satfun

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pace Mediabox - Bij indrukken TV toets melding geen signaal

Als ik de TV toets op de afstandsbediening van de Pace ontvanger indruk dan verdwijnt het beeld en de TV geeft even later aan dat er geen signaal is op de hdmi aansluiting. Is dit normaal? De TV is een samsung van een paar jaar oud.

8 Reacties 8
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@satfun  Hallo de TV toets van de afstandsbediening van de Pace kun je gebruiken om een andere ingang op de TV te selecteren als er meer apparaten zijn aan gesloten. Dus als er alleen de Pace op de TV is aangesloten dan is het volgens mij normaal gedrag als de knop gebruikt wordt en er wordt een ingang geselecteerd waar geen apparaat op aan gesloten is dat de TV vervolgens de melding geeft dat er geen signaal is.

Hoe heb je de Pace op de TV aangesloten? Op HDMI? Ik verwacht dat je meer dan 1 HDMI poorten op je TV hebt. Vandaar misschien dat het lijkt alsof er geen signaa zit op (een) HDMI poort als de TV toets op de afstandsbediening van de Pace wordt gedrukt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @satfun! Welkom op de Ziggo Community! 

 

Zoals @jansmarcel al aangeeft, switch je met die knop van input kanaal. Dus als hij bijvoorbeeld op HDMI 1 staat en je klikt op het knopje, dan kan hij overschakelen naar bijvoorbeeld HDMI 2. Ik ga er vanuit dat als je het input kanaal op HDMI 1 hebt en je tv is hierop aangesloten, dat alles dan gewoon werkt?

satfun
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik lees op de Ziggo site het volgende over mijn afstandsbediening:

Koppelen van de afstandsbediening van je mediabox
a.

Druk op de TV-knop om de afstandsbediening in de TV-mode te zetten.

Houd daarna de OK-knop en de Rode-knop tegelijkertijd ingedrukt. Wacht tot het lampje op de afstands-

bediening twee keer oplicht en laat hierna de knoppen daarna los.

b.

Toets één van de 4-cijferige instelcodes, die je in de vorige stap hebt genoteerd, in met de cijfertoetsen op de afstandsbediening.

 Je hebt 20 seconden om het getal in te voeren. De TV-knop op de afstandsbediening licht twee keer op na het invoeren van het vierde getal om aan te geven dat de code is geaccepteerd.

c.

Druk op de Standby-knop om te kijken of het apparaat dat je instelt uitgaat.

Gaat het ingestelde apparaat uit als je op Standby-knopdrukt? Controleer dan of de andere functies werken, zoals het veranderen van zender. Is dit het geval dan heb je de afstandsbediening met succes ingesteld voor jouw apparaat.

Is dat niet het geval? Volg dan nog een keer de stappen vanaf stap 1 met een andere instelcode.

 

Ik maak hier uit op dat de TV na het indrukken van de TV toets in de TV modus gaat en ik de TV kan bedienen.

Maar dat werkt voor geen meter. Ik verwacht dat als ik die TV toets indruk dat ik dan met de standby toets de TV kan uitzetten en als ik de UPC toets indruk en dan de standby toets de Ziggo ontvanger standby gaat. In de UPC stand wil ik het volume van de TV aanpassen en niet van de Ziggo ontvanger.  Maar als ik nu de TV toets indruk wordt het beeld geheel zwart en komt er even later  de melding dat er geen signaal aanwezig is op de HDMI-1 ingang waar de Ziggo ontvanger op is aangesloten.

 

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah oké! De Tv is aangesloten op HDMI poort 1 en je krijgt dan op tv ook de melding dat je op HDMI 1 zit? 

Ik begrijp dus dat je de tv wilt uitzetten en dan alleen de box wilt kunnen bedienen? Of begrijp ik dat verkeerd?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Mauddie indruk krijg ik ook omdat hij met die op de ziggo site gevonden info komt.

satfun
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad, nogmaals de ziggo ontvanger is met een hdmi kabel aangesloten op de hdmi poort 1 van de TV en heb ik ook beeld en geluid van de ziggo ontvanger. Als ik dan op de TV toets druk van de ziggo afstandsbediening dan wordt het beeld zwart en na enige tijd geeft de TV aan dat er geen signaal is op de hdmi poort 1. Dus er gebeurt iets anders, de ziggo afstandsbediening gaat niet in de TV modus. 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Maudweet jij of de Pace intern het uitsturen van signaal kan afkappen, dusdanig dat hij geen signaal meer doorstuurt naar de tv? Dit begrijp ik nu uit wat @satfun zegt. Ik ben er te lang uit om dit onthouden te hebben. Ik zat op de helpdesk toen de Pace nog niet zo lang uit was. Ik meen me wel te herinneren dat zoiets ook bij een oudere Humax ontvanger voor kon komen, maar dit was dan op te lossen door opnieuw de source knop in te drukken. Zou dit ook voor de Pace werken?
Als de afstandsbediening van de Pace ook als afstandsbediening voor de TV is ingeprogrammeerd dan zal de tv toets logischerwijs een andere functie krijgen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@satfun Duidelijk, de tv knop zou er voor moeten zorgen dat de tv zelf uitschakelt en niet de mediabox. Zoals @jansmarcel het al aangeeft, lijkt het erop dat de Pace zelf reageert op die tv knop en de tv zelf  niet. Je geeft aan dat je de afstandsbediening gekoppeld hebt aan de tv zelf. Heb je hiervoor de codes die hier staan gebruikt? 

 

Zo ja, dan ga ik je een nieuwe afstandsbediening opsturen. Deze kun je opnieuw koppelen aan de tv. 

 

Uitgelicht topic