Angela15041973

Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Paars beeld na opstarten Mediabox Next

Vrijwel elke keer als ik de Mediabox Next opstart krijg ik een paars beeld met strepen. Vaak helpt het om de mediabox aan en uit te zetten maar soms moet dit wel een aantal keren. Ook gebeurt het vaak dat er wel beeld is maar geen geluid. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
SnarF007

Gedreven Raadgever
  • 227Posts
  • 7Oplossingen
  • 76Likes

Er zijn zeker meer problemen met de Next en "automatische" instellingen over HDMI. Voor sommige mensen help het de Beeld en audio instellingen "vast" te zetten op je gewenste configuratie. Maar ook dat helpt niet altijd.

Bijvoorbeeld beeld vast op 4K of 1080P en audio Dolby instellingen.

Bekijk in context

Angela15041973
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Ferdy,

Ik heb een nieuwe HDMI kabel aangesloten en tevens de instellingen Beeld en Geluid "vast" gezet op 1080P en Dolby instellingen. Tot op heden geen paars beeld meer gehad. Dank je wel voor je hulp. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Ferdy Bossy
Expert
Expert
  • 282Posts
  • 11Oplossingen
  • 43Likes

Beste @Angela15041973 misschien helpt het volgende terwijl de Next aanstaat stroom eraf (stekker achterkant uit het of stopcontact) stekker weer terug. Als dit niet helpt kijk of de HDMI kabel niet beschadigt is. Kijk of de coax stekker goed op de Next zit 

Angela15041973
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel. Dat ga ik zeker proberen. Zou het ook met het merk tv te maken kunnen hebben. De mediabox zit gekoppeld aan een Loewe tv van 2010. Als ik de mediabox opstart krijg ik ook niet altijd Mediabox te zien maar soms tuner of HDMI 2. Heb het idee dat beide niet zo goed samenwerken. 

SnarF007

Gedreven Raadgever
  • 227Posts
  • 7Oplossingen
  • 76Likes

Er zijn zeker meer problemen met de Next en "automatische" instellingen over HDMI. Voor sommige mensen help het de Beeld en audio instellingen "vast" te zetten op je gewenste configuratie. Maar ook dat helpt niet altijd.

Bijvoorbeeld beeld vast op 4K of 1080P en audio Dolby instellingen.

Ferdy Bossy
Expert
Expert
  • 282Posts
  • 11Oplossingen
  • 43Likes

@Angela15041973 Is het 'n smart tv, of heeft deze toevallig ook 'n RJ45 interface? Sluit dan ook een internet (CAT) kabel aan. Waarschijnlijk is er 'n update beschikbaar voor de tv.

Maar het kan ook nog mogelijk zijn dan de HDMI kabel niet helemaal in het contact zit van de tv of Next, moet er helemaal inzitten.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Posts
  • 192Oplossingen
  • 508Likes

Goedemorgen @Angela15041973, je bent op het juiste adres met je probleem! Ik zie dat je al enorm veel tips en adviezen hebt gekregen. Is het je al gelukt om het een en het ander uit te testen? 

Angela15041973
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een nieuwe HDMI kabel aangesloten en verder heb ik op advies de Beeld en audio instellingen "vast" gezet op 1080P en Dolby instellingen. Dit lijkt te werken want heb tot op heden geen paars beeld meer gehad. 

Angela15041973
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Ferdy,

Ik heb een nieuwe HDMI kabel aangesloten en tevens de instellingen Beeld en Geluid "vast" gezet op 1080P en Dolby instellingen. Tot op heden geen paars beeld meer gehad. Dank je wel voor je hulp. 

Angela15041973
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 29Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo