1
Vraag
2
Reacties
LukydeGraayer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

PSN4 - Connect Box & GTA V Online, werkt niet meer?

Hallo, ik heb sinds ik een Mediabox heb een inlog probleem bij het spel GTA V Online.
Ik kan zowel met mijn oude PSN4, als mijn nieuwe PSN4 Pro niet meer inloggen bij GTA Online?
Zelf als ik tijdelijk mijn Firewall uitzet kom ik er niet op, niet met WIFI (ZIGGO) en niet met kabel.
Aleen als ik een hotspot maak netmijn iPhone lukt het inloggen....
Heeft iemand anders dit ook? (gehad?) En wat is hiervoor de evt. oplossing?
Is het iets met poorten? En hoe doe ik dat dan precies?
Als ik Call of Duty Online doe, is er geen probleem, het lijkt alleen bij GTA V Online niet te werken,
en dat is nu juist het spel dat we dagelijks spelen, iemand een idee of oplossing?
Alvast bedankt....
Luciel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
luckyl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dag Allen,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik exact hetzelfde probleem gehad met het online spelen van GTA 5. De workaround door tijdelijk via een mobiele hotspot de sessie te starten heeft voor mij ook gewerkt maar aan het einde van deze middag is het probleem voor mij opgelost door de dns servers op de playstation te wijzigen.

In het verleden heb ik een keer de DNS servers van google ingesteld op mijn playstation en dit heeft altijd prima gewerkt (zelfs zonder portforwardings in mijn modem/router). Vanmiddag heb ik de DNS servers van google uit mijn playstation instellingen verwijderd en vervangen door de volgende twee servers:

1: 84.200.69.80
2: 84.200.70.40

In onderstaande youtube video wordt uitgelegd hoe dit te doen
https://www.youtube.com/watch?v=cN9W0-ZhCX4

Je zou dit ook in de modem kunnen aanpassen maar dit is niet nodig en wordt volgens mij ook niet door ziggo geadviseerd om te doen.

Mocht de foutmelding toch weer terugkomen, zet dan de playstation even uit en na een paar minuten weer aan. Start het spel GTA 5 en druk direct in het zwarte venster na het splashscreen op L1 en L2.

Succes!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen en welkom op de Community, @LukydeGraayer. Als je lekker wilt gamen is dit behoorlijk frustrerend! Als je tussen het nieuwe modem en de PS4 niks anders aangesloten hebt dan een internetkabel, kan het inderdaad nodig zijn om bepaalde poorten open te zetten. Welke dit zijn, is afhankelijk van de game. Welke je dus nodig bent is even de vraag. Waarschijnlijk kun je dit op de website van Rockstar vinden (google is your best friend ;)).

Als je eenmaal weet wat er opengezet moet worden, kun je in het topic van Jesse lezen hoe je dit doet. Succes en laat je weten wat er uit komt?

Note: Op internet zie ik wel veel meldingen voorbij komen wat betreft problemen inloggen GTA V. Ongeacht provider.
hg.engelen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit precies met hetzelfde probleem, ik heb altijd fijn kunnen gamen en ineens niet meer dus dat vind ik wel erg raar. En werkt dat zeker met die poorten om dat te veranderen. Daar ben je best wel lang mee bezig
luckyl

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dag Allen,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik exact hetzelfde probleem gehad met het online spelen van GTA 5. De workaround door tijdelijk via een mobiele hotspot de sessie te starten heeft voor mij ook gewerkt maar aan het einde van deze middag is het probleem voor mij opgelost door de dns servers op de playstation te wijzigen.

In het verleden heb ik een keer de DNS servers van google ingesteld op mijn playstation en dit heeft altijd prima gewerkt (zelfs zonder portforwardings in mijn modem/router). Vanmiddag heb ik de DNS servers van google uit mijn playstation instellingen verwijderd en vervangen door de volgende twee servers:

1: 84.200.69.80
2: 84.200.70.40

In onderstaande youtube video wordt uitgelegd hoe dit te doen
https://www.youtube.com/watch?v=cN9W0-ZhCX4

Je zou dit ook in de modem kunnen aanpassen maar dit is niet nodig en wordt volgens mij ook niet door ziggo geadviseerd om te doen.

Mocht de foutmelding toch weer terugkomen, zet dan de playstation even uit en na een paar minuten weer aan. Start het spel GTA 5 en druk direct in het zwarte venster na het splashscreen op L1 en L2.

Succes!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Bedankt voor je reactie, luckyl! Een mooie toevoeging voor de gamers onder ons.

hg.engelen & LukydeGraayer,

Laten jullie weten of dit voor jullie ook werkt? Alvast bedankt!
hg.engelen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Super hij werkt weer! Bedankt voor de fijne uitleg.
LukydeGraayer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hou, hou....
Alle tips hier omschreven had ik al geprobeerd.... echter zonder resultaat!

Ik gen vanmiddag mijn oude modem/router weer geïnstalleerd, en kon per direct weer online! Appart maar waar.
Allen bedankt, maar ik blijf bij mijn oude router van Technicolour, bye Mediabox!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
LukydeGraayer
Had je de Mediabox XL aan het modem aangesloten en in een thuisnetwerk geplaatst?
Zo ja, hier vind je meer over de werking van het thuisnwetwerk op de Mediabox XL:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic