1
Vraag
2
Reacties
Sjraar oet Tege

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

POA-01-UPC vervangen door POA-01-B beter?

Hallo allemaal, 

Waarschijnlijk een domme vraag, maar vraag het tóch maar voor de zekerheid!

Sinds een maand heb ik de Next mediabox. Alles werkt perfekt, alleen vind ik het geluid van de radio af en toe minder.

 

Al verschillende dingen geprobeerd. 

 

Kan ik de POA-01-UPC gewoon vervangen met de POA-01-B of zijn er bepaalde zaken waarmee ik rekening moet houden? Is er een (hoorbaar) verschil in het geluid? 

 

Huidig opstelling:

POA-01-UPC in meterkast. (zie foto) 

Woonkamer: TV-uitgang verbonden met Coax naar Next. (geen splitter)

TV verbonden met HDMI naar Next. Goed beeld en geluid)

Receiver (Onkyo TX-8220) verbonden met optische kabel naar de Next. (goed geluid maar net of er af en toe iets van gekraak tussendoor komt)

Luidsprekers (Monitor Audio Bronze) zijn nieuw. 

 

Dus kan de POA-01-B evt helpen en kan ik deze gewoon vervangen? 

 

Alvast bedankt voor de moeite voor deze misschien eenvoudige oplossing! 

 

Met vriendelijke groet, Gé 

IMG_20220719_153550.jpg

 

31 Reacties 31
Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je wel! Zal dadelijk eens kijken of ik die kan vinden! 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Sorry, ik zie het echt niet...! 

IMG_20220719_181719.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Iets meer naar beneden misschien?Als het goed is gaat er ook een draad naar de grond.

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ook beneden zie ik niets waar ik de aarde kabel op aan kan sluiten. 

IMG_20220719_192040.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien maakt het niet zo veel uit als een monteur een BTV-01-SET(geschikt voor gebruik zonder aarde) plaatst, maar ik weet dat niet zeker.Misschien kan @tobiastheebe daar antwoord op geven?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zag laatst dat er bij familie van mij ook een btv 01-SET in de meterkast is geplaatst i.v.m. ontbrekend aardpunt. Lijkt mij dus een prima optie in dit geval.

 

20220606_140501.jpg

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@TH@tobiastheebe, vanmorgen had ik goed radiosignaal, later in de morgen vond ik het signaal weer minder. Meer ruis door het geluid.

 

Het is niet consistent. Dan goed dan weer minder. Momenteel 12:50, is het geluid weer goed. Nog niet de nieuwe optische kabel ontvangen. 

 

Kan ik hier een monteur naar laten kijken? Zodat iig de POA en btv 01 set kan worden geplaatst? Kan ik gewoon bellen met Ziggo of sturen jullie deze melding door?

 

Alvast bedankt! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Hoorbare ruis kan in elk geval niet meer door coax worden veroorzaakt. Bij signaalproblemen zijn er haperingen en/of uitval gedurende een aantal seconden. De verbinding tussen Mediabox Next en receiver is m.i. de meest waarschijnlijke oorzaak.

 

De monteur kan inderdaad de TRAS-1000 vervangen door een btv 01-SET of TRISZ-DG300, maar dat is meer een preventieve maatregel. Eventueel kan hij ook een nieuwe einddoos plaatsen in de woonkamer. De verouderde splitter had je eerder toch al door de POA-01-B vervangen?

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Heb geen haperingen en/of uitval. Alleen dat de kwaliteit iets minder is. Zojuist de nieuwe optische kabel/toslink aangesloten, geen verschil.

 

Dianogstiek bekeken. 

Internetsnelheid hoog 

WiFi goed

Gisterenavond wel mediabox opnieuw opgestart. Bij instellingen koppelen kreeg ik een CS99993 (server offline melding. Na opnieuw opstarten werkte het koppelen weer.

 

Nu weer nergens last van. Weet het eerlijk gezegd niet meer... 

 

Dus wach even de moderator af. 

 

 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Next mediabox opnieuw opgestart want geluid werd echt minder. (misschien omdat de nieuwe toslink is geplaatst...) Nu klinkt het geluid weer perfect.(15:40 uur) Even afwachten dus... 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Nu, om 17:00 uur, nog steeds perfect geluid via de receiver (signaal Next via de nieuwe toslink naar de receiver). 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Vibram,

Bedankt voor de tip. Vanmorgen was het geluid weer minder. Dus uiteindelijk gekeken naar de HDMI ingangen van de (oudere) LG TV.

Een moderator stuurt nu een HDMI - ARC kabel op, wat waarschijnlijk de oorzaak van storingen van het radiosignaal veroorzaakt!

Nogmaals bedankt voor het wijzen op deze mogelijkheid.

Groetjes, Gé 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic