Hoi, op 18-6-22 m'n nieuwe modem en splitter (connectbox) geinstalleerd. Data/wifi werkt goed maar de tv krijgt een slecht signaal (blokjes etc). Haal ik de datakabel op output 1 er uit dan is het signaal weer goed. TV direct aanlsuiten op hoofdaansluiting (zonder splitter) ook goed. Kortom, het zit puur in de combi. Ik heb nu m'n oude splitter (UMU-1006) teruggezet. Werkt weer goed. Maar die werkt dus met andere kabels (moet je schroeven ipv coax). Zijn de oude kabels en splitter geschikt voor de nieuwe snelheden? mvg, Joost
Opgelost! Ga naar oplossing.
Naast het vervangen van de UMU-1006 door de POA-01-B + HPFX-258-IECFM of genoemde POA-254, moet de kabel van splitter naar versterker vervangen worden. Stekkers met plastic kapjes zijn afgekeurd. Ook (kabels met) dergelijke stekkers elders in huis moeten vervangen worden.
De versterker is op leeftijd en niet retourgeschikt, maar zou nog moeten voldoen.
Een nieuwe IEC/F-kabel (t.b.v. versterker) en filter HPFX-258-IECFM kunnen kosteloos worden toegestuurd.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd, een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300. Hij kan ook het eerder genoemde aansluitmateriaal plaatsen dan wel vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
de UMU-1006 is verouderd
indien het internet zelf wel goed werkt met de poa-01-b is mogelijk de splitter zelf niet in orde. hoe lang is de kabel naar de tv ?
een moderator kan kosteloos een nieuwe splitter opsturen
Ik heb 2 POA-01-B's (ook 1 voor een ander adres) en op beide hetzelfde probleem. De coax van splitter naar tv-versterker (ook in de meterkast) is ongeveer een meter.
kun je een printscreen maken van de down en upstream https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...
en een foto van het aop
ping 12ms download 490 mbps, upload 40 mbps
zou je een foto kunnen delen van hoe alles aangesloten zit op het AOP? de eerste groene kabel/punt waar ziggo binnenkomt
je upstream zit namelijk aan de kritieke grens
Als er blokvorming in het TV-beeld is terwijl het modem is aangesloten en afkoppelen van het modem lost dit probleem op, dan is de upstream vanuit het modem zeer waarschijnlijk de oorzaak, ook gezien het te hoge zendvermogen. Een high-pass-/retourbandfilter (HPFX-258-IECFM) of andere splitter met dit type filter (POA-254) biedt hierbij uitkomst. Ook de UMU-1006 bevat een (instelbaar) filter, dit zou verklaren waarom het probleem niet voorkomt wanneer deze wordt gebruikt.
Het te hoge zendvermogen is een probleem op zich, dat verder onderzoek vereist.
Het downstream-vermogen is nu iets aan de lage kant, maar dat verbetert met de POA-01-B (4 dB i.p.v. 10 dB demping).
Hallo Tobias, Dus de POA-01-B verbetert m'n downstream vermogen maar ik kan beter een andere gebruiken vanwege de storing? Dan wordt m'n vraag denk ik "welke splitter moet ik hebben om geen storing te hebben en toch gebruik te kunnen maken van de toekomstige hogere snelheden"?
je kan beter een monteur laten komen om in ieder geval het oude aop te laten vervangen voor een hededaagse
Naast het vervangen van de UMU-1006 door de POA-01-B + HPFX-258-IECFM of genoemde POA-254, moet de kabel van splitter naar versterker vervangen worden. Stekkers met plastic kapjes zijn afgekeurd. Ook (kabels met) dergelijke stekkers elders in huis moeten vervangen worden.
De versterker is op leeftijd en niet retourgeschikt, maar zou nog moeten voldoen.
Een nieuwe IEC/F-kabel (t.b.v. versterker) en filter HPFX-258-IECFM kunnen kosteloos worden toegestuurd.
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd, een monteur vervangt deze kosteloos door een TRISZ-DG300. Hij kan ook het eerder genoemde aansluitmateriaal plaatsen dan wel vervangen.
Hartstikke bedankt voor je hulp. Morgenvroeg komt er een monteur met als het goed is de juiste spullen. 😀
Hartstikke bedankt voor je hulp Robin 😁
top blij om te horen dat er een monteur komt 🙂
laat je het ons weten na het monteursbezoek of alles goed gegaan is ?
Uiteraard
De storing is verholpen. Hartstikke bedankt voor jullie hulp
Dat is fijn om te lezen. Ik ben benieuwd wat de monteur precies geplaatst/vervangen heeft en of het te hoge upstream-vermogen nu is opgelost?
wat fijn om te lezen 🙂 ik ben ook benieuwd zoals tobias aangeeft 😉
POA-254, nieuwe AOP, en IEC/F-kabel geplaatst. TV doet het weer. Upstream weet ik verder niet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.