1
Vraag
2
Reacties
tad

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen van Mediabox XL naar Next: waar blijven mijn opgenomen afleveringen?

We krijgen de Mediabox Next binnenkort.

 

Via de Mediabox XL heb ik het een en ander aan programma's opgenomen.

Nu vraag ik me af of ik die straks kwijt ben als ik de boxen omruil.

Ik had begrepen dat mijn opgenomen films en series nu in de cloud staan, maar kom ik daar met de Next box nog bij?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor opnames in de cloud geldt dat die gewoon beschikbaar blijven, na ruilen mediabox xl en next.

Bekijk in context

tad
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Daar hoopte ik al op 🙂

Dank voor je reactie

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor opnames in de cloud geldt dat die gewoon beschikbaar blijven, na ruilen mediabox xl en next.

tad
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Daar hoopte ik al op 🙂

Dank voor je reactie

edwinensacha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit 100% waar, want ik had dezelfde vraag (wil mijn opgenomen programma's niet kwijt; kan ik mijn gezin niet aan doen) en heb daar dus zojuist Ziggo voor gebeld.

Daar werd mij echter verteld dat ik opnames wel kwijt zou zijn bij overstap van Mediabox XL naar Next.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @edwinensacha,  goed dat je dit topic hebt gevonden 🙂 Als je opnames van de Mediabox XL via Ziggo Go kunt terugkijken, dan zitten ze in de cloud. Opnames raak je dan niet kwijt als je overstapt naar de Next 🙂

edwinensacha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Ik vond het ook al gek dat bestanden in de cloud zouden komen te vervallen...
De medewerker van Ziggo die ik aan de lijn had, kwam ook al niet echt als zeer ervaren over.

Zijn er nog andere zaken waar ik met de overgang van XL naar Next rekening mee moet houden?
Mijn geluidsset heb ik er nu bijv. ook op aangesloten. Kan dat met de Next ook nog?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Graag gedaan! Vroeger stonden de opnames echt op de harde schijf en kon het overzetten helaas niet. Maar sinds er via de Cloud wordt opgenomen gebeurt dit overzetten gelukkig automatisch 🙂

Wat betreft de geluidsset: de Mediabox Next heeft een audio optical out S/PDIF. Wel goed om te weten is dat de Next Mini dat niet heeft, dus let goed op wat je aanvraagt 🙂 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Om de verwarring nog groter te maken, er zijn 2 versies van de gewone next.

De ''oude'' met een analoge mini jack en optical.

En een nieuwere met alleen optisch.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic