1
Vraag
2
Reacties
Rob W6369

Level 5
  • 49Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

Overstappen naar digitaal, maar TV en ontvanger niet geschikt. Wat nu?

Ik hoop dat iemand mij wat gerichte informatie kan geven m.b.t. de overstap naar het digitale TV signaal die eind September verplicht over mijn deurmat rolt.

Ik kijk nu TV op een Panasonic TX-PX42PG15E Viera Plasma TV, met een ouderwetse zwarte Cisco Ziggo doos aan de kabel. Cisco & TV zijn middels HDMI aangesloten, en dat werkt al jaren zo.

De TV is niet geschikt voor directe digitale ontvangst (DVB-T), en ik denk ook niet dat de Cisco kast hierin mee gaat werken. Ik heb absoluut geen interesse in een Media XL ontvanger met de extra zenders en toeters en bellen, of wat er tegenwoordig ook wordt aangeboden.

Je kunt blijkbaar wel een vervangende basic digitale ontvanger aanvragen, maar er is nergens een directe link te vinden, je moet altijd door het stappenplan heen. Kan dit niet eenvoudiger middels twee vragen? b.v. Type TV, en type ontvanger? Dit zou voor een aanvraag toch voldoende moeten zijn?

Ik hoor graag van iemand hoe ik dit kan oplossen, zodat ik ook nog TV kan kijken na September.

b.v.d.,

Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rob W6369
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de verwarring, blijkbaar is er meer koffie nodig voor ik iets plaats hier 😉

De verwarring is ontstaan omdat ik eerst m’n TV ging checken, en niet goed gekeken heb naar de eerste stap voor de digitale TV check kanaal 14 
Ik weet het… Te snel dingen willen doen, en twee dingen tegelijk ook nog eens 😉

Topic kan gesloten worden, en bedankt voor de reacties!

rob

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het vervallen van het analoge signaal heeft voor u geen enkel gevolg. U kijkt al digitaal met de “Ziggo doos”. Dat blijft gewoon zo. 
DVB-T hoeft u ook niet te hebben, voor digitale ontvangst, zonder mediabox, heeft uw TV een DVB-C tuner nodig. Overigens is die DVB-T tuner volgens de specificaties die ik vind, wel aanwezig.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik begrijp de vraag ook niet. @Rob W kijkt al digitaal via de Cisco-ontvanger. Er verandert dus helemaal niets.

Rob W6369
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

Sorry voor de verwarring, blijkbaar is er meer koffie nodig voor ik iets plaats hier 😉

De verwarring is ontstaan omdat ik eerst m’n TV ging checken, en niet goed gekeken heb naar de eerste stap voor de digitale TV check kanaal 14 
Ik weet het… Te snel dingen willen doen, en twee dingen tegelijk ook nog eens 😉

Topic kan gesloten worden, en bedankt voor de reacties!

rob

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Rob W

Wat een opluchting dat je verder helemaal niets hoeft te wijzigen en alles goed staat zoals het nu is  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic