WED

Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Overstappen naar Next Mini

Hallo

 

In de slaapkamer wil ik overstappen naar Next Mini, ik heb daar nog een coaxkabel liggen en maak dus gebruik van CI+ module, aangezien de coaxkabel enz. aan vervanging toe is, en dit mij veel te intensief is om allemaal uit te voeren, wil ik overstappen naar de NexT Mini.

 

Wie heeft de Next Mini, en kan mij wellicht was voor- en nadelen opnoemen t.o.v. de CI+ module.

Wat zijn jullie ervaringen omtrent de Next Mini.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Inmiddels contact gehad, en idd 1 smartcard laten vervallen, en de Next Mini besteld. Komt als het goed is vridjag a.s, binnen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Next mini werkt exact gelijk aan de Next, maar je hebt er wel een goede wifi verbinding voor nodig of de Next mini aansluiten met een netwerkkabel op het modem.

Ik zie alleen voordelen ten aanzien van de CI+, zoals opnames bekijken, replay en alle verdere on-demand functies zoals op de Next.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb op de slaapkamer een ethernet aansluiting liggen

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Maf... ik kan in Mijn Ziggo, de Next Mini niet selecteren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WED Je kunt hem via de volgende pagina bestellen, je komt dan vanzelf in je Mijn Ziggo: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ja... ik ben er al achter....ik heb een TE DUUR abonnement voor de Next Mini

Dit kan toch niet.... je betaald al veel, en dan kan je die niet huren, belachelijk allemaal.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

De Next Mini is inderdaad momenteel als hoofdbox alleen bij TV Start te bestellen, en als extra box (€4 p/m) bij elke ander digitaal TV-pakket.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb

 

Producten

Internet Max en TV Max Next

 

In de woonkamer staat wel al een Next Box (de grote)

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WED Heb je het wel op de volgende wijze geprobeerd?

Je kunt tot 2 extra Next mini's bijbestellen.

Je kunt hem via de volgende pagina bestellen, je komt dan vanzelf in je Mijn Ziggo: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Niet mogelijk ik heb wel maximaal 4 smartcards erin staan, dit zou geen probleem moeten zijn toch?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WED Dat is toch wel een probleem.

Je mag tot 5 smartcards hebben, de Next telt ook mee.

Wil je dan een next mini, dan moet er 1 smartcard vervallen.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Duidelijk kan ik dit zelf regelen via Mijn Ziggo ?  Ik kan zo aangeven welke er vervallen kan worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WED  schreef:

Duidelijk kan ik dit zelf regelen via Mijn Ziggo ?  Ik kan zo aangeven welke er vervallen kan worden.


@WED Volgens mij kun je niet aangeven welke er moet vervallen.

Dat kan een Ziggo moderator voor je uitvoeren hier.

Zet de laatste 4 cijfers van de smartcard hier neer die je weg wilt hebben.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Inmiddels contact gehad, en idd 1 smartcard laten vervallen, en de Next Mini besteld. Komt als het goed is vridjag a.s, binnen.

serstassen

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik kan de next mini niet via 'mijn ziggo' bestellen. Kan dit wel via dit forum?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @serstassen, leuk dat je belangstelling hebt voor een Mini.
 

Als je wil kunnen we hem voor je aanvragen. Wil je hem omruilen voor je huidige Next? Of wil je naast de Mediabox Next er een Mediabox Next Mini bij? Op https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-of-Mediabox-Next-Mini/td-p/1087025 lees je wat de verschillen tussen de Mediabox Next en de Mediabox Next Mini zijn. 

serstassen

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik wil hem graag naast mijn Next in de woonkamer erbij voor op de slaapkamer. Ik heb daar nu een cam-module. Ik wil eens proberen of de next mini beter is. Ik kan het abonnement toch per maand opzeggen?

Zie uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet.

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, een extra Next Mini is inderdaad maandelijks opzegbaar 🙂 Wel zie ik dat je naast de Next Mediabox 4 eigen smartcards hebt, dat is ook het maximaal mogelijke @serstassen . Als je een extra Next Mini van 4 euro per maand erbij wil huren, dan dien je daarom een smartcard op te zeggen. 

Als we de extra Next Mini mogen bestellen, dan lezen we ook graag de 3 laatste cijfers van het smartcardnummer dat opgezegd mag worden. Dan ontvang je daarna de extra Next Mini zo snel mogelijk!

serstassen

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hallo Erik, als ik een smartcard opzeg en ik zou daarna niet tevreden zijn met de Next mini, kan ik dan de opgezegde smartcard weer activeren?

Met vriendelijke groet. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Nee, omdat het om een gekochte smartcard gaat kan dat heractiveren helaas niet @serstassen. Als je de Mediabox Next zou omwisselen voor een Next Mini, dan zou dat wel kunnen omdat je de Mediabox Next in bruikleen afneemt. 

Uitgelicht topic