1
Vraag
2
Reacties
Kapee

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Overstap van Online naar Ziggo

Mijn dochter belde, dat ze op 30 april over gaat stappen van Online naar Ziggo.
Van Ziggo krijgt ze een installatie pakket, dat bestaat uit:
• Internet Complete en TV Complete Next
• Extra Mediabox
• Extra Mediabox Next
Dit zou voor 3 TV's moeten zijn.
Of ik dat (als gepensioneerd el. technicus) aan wil sluiten.

Bij Online staat er een kastje bij de TV met een internet aansluiting.
Dit kastje zet het Online internet signaal om naar HDMI (streamen dus eigenlijk).

Voor Ziggo is er een coax aansluiting per TV nodig, maar die is niet (meer) aanwezig.
Op alle 3 de kamers wel een internet aansluiting, maar geen coax.

Ik vertelde haar, dat er zoiets bestaat als installatie hulp, maar volgens haar gaat dat pas in als het zelf niet lukt om internet en TV aan te sluiten mbv chat of telefoon.

Een ander probleem is dat het AOP al erg oud is, in ieder geval van voor 2008. In het installatie pakket zit geen nieuw aansluitpunt.

Vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat zij op 30 april zonder probleem over kan stappen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is meteen al een monteur mogelijk, deze sluit de modem aan, en 1 TV, computer en telefoon.

 

 Voor TV is een Coax wel nuttig, het kan met de Next zonder echter kan er dan niet 'live' worden gekeken.

Voor de eerste ingebruikname is coax en een netwerk verbinding van belang.

 

Gezien de AOP is de 30ste een installatie monteur laten komen aan te raden.

Bekijk in context

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Een gratis installatie-monteur kan pas worden ingepland als het installatie-pakket daadwerkelijk is afgeleverd. De datum welke nu wordt genoemd is een gewenste leveringsdatum. Er kan altijd nog vertraging, om wat voor een reden dan ook, met een levering ontstaan. 

 

 

Dit doet de installatiemonteur

Inbegrepen:

 Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten

 2 jaar garantie op al het (installatie)materiaal

 Een wifiscan

 28 dagen garantie op de werkzaamheden

  Zijn je SmartWifi pods ook meegeleverd? Dan worden deze kosteloos geïnstalleerd.

Dit doet de installatiemonteur niet:

 Aansluiten van meer apparaten per dienst

 Aansluiten van apparaten die zijn gekocht in onze webshop. 

 Kabels wegwerken in de muur

Bekijk in context

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Sinds vandaag is de Next Mini beschikbaar en deze heeft geen coax kabel nodig. Misschien is het voor jullie het handigst om, zodra de boel actief is de 2 extra mediaboxen te vervangen door 2 keer de mediabox Next mini? De huidige bestelling wijzingen kan niet meer vermoed ik, vandaar dat het abonnement eerst actief moet worden en dan kan dit zo gewijzigd worden.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Bekijk in context

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is meteen al een monteur mogelijk, deze sluit de modem aan, en 1 TV, computer en telefoon.

 

 Voor TV is een Coax wel nuttig, het kan met de Next zonder echter kan er dan niet 'live' worden gekeken.

Voor de eerste ingebruikname is coax en een netwerk verbinding van belang.

 

Gezien de AOP is de 30ste een installatie monteur laten komen aan te raden.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Een gratis installatie-monteur kan pas worden ingepland als het installatie-pakket daadwerkelijk is afgeleverd. De datum welke nu wordt genoemd is een gewenste leveringsdatum. Er kan altijd nog vertraging, om wat voor een reden dan ook, met een levering ontstaan. 

 

 

Dit doet de installatiemonteur

Inbegrepen:

 Aansluiten van 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon op onze diensten

 2 jaar garantie op al het (installatie)materiaal

 Een wifiscan

 28 dagen garantie op de werkzaamheden

  Zijn je SmartWifi pods ook meegeleverd? Dan worden deze kosteloos geïnstalleerd.

Dit doet de installatiemonteur niet:

 Aansluiten van meer apparaten per dienst

 Aansluiten van apparaten die zijn gekocht in onze webshop. 

 Kabels wegwerken in de muur

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Wat @Pineapple zegt inderdaad! 😄 Als je dochter het pakket heeft ontvangen en hulp nodig heeft van een monteur, kan ze contact zoeken en plannen we iemand in. Of via www.ziggo.nl/afspraakmaken

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor de antwoorden, we kunnen weer even verder.
Nu is het wachten op het installatie pakket en daarna een afspraak maken met een monteur.
Mogelijk kan hij nog tips geven hoe ik het verder in orde kan krijgen voor de andere kamers.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Precies @Kapee, je weet in ieder geval waar je in grote lijnen aan toe bent. Alles stap voor stap, en het komt verder helemaal goed.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Sinds vandaag is de Next Mini beschikbaar en deze heeft geen coax kabel nodig. Misschien is het voor jullie het handigst om, zodra de boel actief is de 2 extra mediaboxen te vervangen door 2 keer de mediabox Next mini? De huidige bestelling wijzingen kan niet meer vermoed ik, vandaar dat het abonnement eerst actief moet worden en dan kan dit zo gewijzigd worden.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt, dat is een hele goede tip, de next mini zou de ideale oplossing zijn voor de andere 2 kamers.

Voor de 1ste TV zal dan nog een coax kabel getrokken moeten worden  in een pijp waar nu een netwerk kabel in zit (Ziggo monteur?).
In ieder geval kan mijn dochter nu informeren hoe en wanneer de mediaboxen gewisseld kunnen worden.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Kapee 

Die coaxkabel door een buis trekken dat gaat die monteur (zonder extra kosten) denk ik niet doen. Maar je kunt wèl (tijdelijk) een losse coax-kabel (laten) neerleggen als die monteur het spul heeft aangesloten, zelf die coaxkabel aanleggen.

Voor wat betreft het idee van @Evert om Next Mini’s te bestellen, vraag ik me af of een moderator het toe toesturen materiaal niet kan aanpassen.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Als je geen telefoonnummer wil behouden. Hoef je als je Zggo wil, niet over te stappen. Je kan gewoon klant worden en Online opzeggen. Dan zou je als klant bijvoorbeeld een week twee providers kunnen hebben. 

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Wim C. Bedankt, deze informatie miste ik nog. Ik heb hier nog ca 80m nieuwe koka 9 ts coax kabel liggen. Die ga ik van de week in de pijp er bij trekken.

@Buurman Als bovenstaand niet lukt, dan gaat deze duokabel er in met een Technetix wandcontactdoos coax/RJ45.

@Template Dochter had het over gratis bellen bij Ziggo en dat Online pas stopt als Ziggo aangesloten is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gratis bellen bij Ziggo? Onderling tussen twee Ziggo klanten was ooit kosteloos dat is zover ik weet sinds 2014 afgeschaft. 

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoe het verder gegaan is:
Ik heb zelf een coax in de netwerk pijp er bij getrokken (ca 6m), vervolgens de Technetix wandcontactdoos aangesloten.
Monteur is vorige week vrijdag geweest en heeft de TV in de woonkamer aangesloten op een Ziggo next. Wel een reactie van hem, de Technetics mag wel gebruikt worden, maar niet door een Ziggo monteur geïnstalleerd worden.
De monteur raadde Ziggo Pod's aan voor wifi, deze heeft mijn dochter van Ziggo toegestuurd gekregen. Ook de ruil van de 2x coax settop box voor 2x next mini was geen probleem.
Vanmorgen heb ik eigenlijk probleemloos de next mini's en 2x Pod's aangesloten en geïnstalleerd.
Dank voor alle reacties, heeft me echt verder geholpen. Dochter blij, ik blij 😀

@RoWi mijn dochter heeft voor een abonnement Volop bellen gekozen, dan kan er gratis gebeld worden naar vast en mobiel in NL

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als je de € 12,95 p/m buiten beschouwing laat dan klopt het wel. Dat is een kwestie van kosten vergelijken. 

 

Iedereen is blij daar gaat het om.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic