1
Vraag
2
Reageer en help mee
RonZwijnenburg

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Overstap KPN naar Ziggo - UPT naar COAX

Hi!

Ik overweeg de overstap naar Ziggo. Nu klant bij KPN, dit werkt in mijn ogen lekker eenvoudig.

  • UPT vanaf glasvezelaansluiting naar Router in meterkast
  • Vanaf router meterkast UTP naar achterkant huis naar KPN tv-box (en stereo, PS4 en appleTV)
  • Vanaf router meterkast UTP naar bovenverdieping, 2e KPN tv-box en diverse bedrade UTP connecties.
  • Uiteraard Wifi vanuit de meterkast, met bedrade versterkers van KPN bij TV en op 1e verdieping.

Maar nu.. Ziggo!

  • Begrijp ik het goed dat ik, bij overstap naar internet en TV, krijg van Ziggo:
    • Mediabox XL (incl. afstandbediening en alle kabels)
    • Evt. CL+ module voor TV boven
  • En dus géén:
    • Router in de meterkast?

Dat betekend in mijn geval:

  • Coaxkabel vanuit de meterkast naar TV trekken (in die buis zit nu mijn zelf getrokken UPT, verder geen vrije ‘loze leidingen’)
  • Mediabox installeren bij TV
  • Dan heb ik dus geen bedrade UTP tussen deze box en de meterkast- en dus de rest van mijn huis!

Snelste oplossing lijkt me een modem vóór de mediabox in de meterkast, maar is dit mogelijk?

 

Alvast bedankt! 🙂

36 Reacties 36
Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Als je Vodafone en Ziggo neemt krijg je korting bij Vodafone. 

De eerste maanden korting bij Ziggo. 

Afhankelijk van de zenders die je boven wil kijken kan dit ook zonder box, door alleen een Coax kabel in de tv te doen. 

Indien je 2e hands of gratis een Humaxbox kan krijgen die DVB-C met Mpeg 4 ondersteuning heeft kan je een Ci+ module huren voor de 2e tv, hier zit een smartcard bij deze doe je in de Humaxbox ipv in de Ci+ module. Dit is goedkoper dan een tv aanschaffen.

 

Tevens als je Movies&SeriesXL neemt kan je icm met Vodafone alleen het TV pakket Ziggo Sport Totaal nemen als gratis pakket. 

Heb je geen Movies&SeriesXL dan kan je een van de drie kiezen. 

 

Kids pakket en Movies&SeriesL zijn namelijk onderdeel van Movies&SeriesXL

 

Movies&SeriesXL is namelijk Movies&SeriesL plus nog +/- 40 extra zenders het kids pakket valt onder die 40 zenders 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
RonZwijnenburg wrote:
RoWi. wrote:

 

 

Ik volg je niet helemaal?

 

Wat kan er dan voor vertraging zorgen op de activatie?

Er is een probleem met de activatie van de modems. Zolang je KPN lijn werkt niks aan de hand. Als deze wegvalt heb je niks. Dit gebeurt gelukkig niet bij elke klant maar wel iets om beducht op te zijn.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:
RonZwijnenburg wrote:
RoWi. wrote:

 

 

Ik volg je niet helemaal?

 

Wat kan er dan voor vertraging zorgen op de activatie?

Er is een probleem met de activatie van de modems. Zolang je KPN lijn werkt niks aan de hand. Als deze wegvalt heb je niks. Dit gebeurt gelukkig niet bij elke klant maar wel iets om beducht op te zijn.

Ipv overstappen kan je ook Ziggo nemen zonder overstappen en zodra je Ziggo werkt, KPN opzeggen 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
RoWi. wrote:

@Evert dan weet jij meer dan ik en is dit via Mijn Ziggo nog niet mogelijk. Op uitzondering van zakelijke klanten na!

Voor de consument geld dit https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Dat kan goed kloppen, soms weten Super Experts net iets meer dan anderen 🙂 Al had ik wel verwacht dat het op de website zou staan. Dus misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, is het besluit terug gedraaid of moet de website nog aangepast worden? Dat weet ik helaas niet...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ipv overstappen kan je ook Ziggo nemen zonder overstappen en zodra je Ziggo werkt, KPN opzeggen 

Dat zou ik zeker adviseren, neem een maand dubbele kosten voor lief, en gebruik niet de overstapservice, in principe zou dat goed moeten gaan toch zal KPN geen weken signaal doorgeven ook al heeft Ziggo een probleem met leveren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Evert wrote:
RoWi. wrote:

@Evert dan weet jij meer dan ik en is dit via Mijn Ziggo nog niet mogelijk. Op uitzondering van zakelijke klanten na!

Voor de consument geld dit https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Dat kan goed kloppen, soms weten Super Experts net iets meer dan anderen Al had ik wel verwacht dat het op de website zou staan. Dus misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, is het besluit terug gedraaid of moet de website nog aangepast worden? Dat weet ik helaas niet...

@Evert het enige wat ik weet is dat bestaande klanten met twee MBXL boxen een tweede Next kunnen/konden bestellen. 

Verder is er weinig bekend behalve alleen de in de media aangekondige wijzinging wat betreft TV Start in combinatie met de MBXL. Het zou Ziggo sieren significante veranderingen beter te communiceren.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heyhey! 

 

Even opheldering. Want de site is inderdaad totaal niet duidelijk hierover. Ik heb hier ook al wel feedback over aangemaakt, maar geen idee waarom het nog niet aangepast is. 

Het is inmiddels wel weer mogelijk om voor 4 euro per maand een standaard 2e mediabox te bestellen :-). 

 

@RonZwijnenburg : welkom hier! Het is een hoop uitzoeken zo, als je overweegt over te stappen. Als ik je nog verder kan helpen, hoor ik het graag. Ik kan natuurlijk, als je keuze uiteindelijk gemaakt is, ook altijd samen met je kijken naar het beste aanbod/de hoogste kortingen. Zowel voor Ziggo als voor Vodafone. In elk geval super goed dat je de boel zo uitgebreid uitzoekt voor je een keuze maakt ^^. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Lycke Ziggo wrote:

Heyhey! 

 

Even opheldering. Want de site is inderdaad totaal niet duidelijk hierover. Ik heb hier ook al wel feedback over aangemaakt, maar geen idee waarom het nog niet aangepast is. 

Het is inmiddels wel weer mogelijk om voor 4 euro per maand een standaard 2e mediabox te bestellen

Gaat dat dan om een XL bij Start en Compleet en een 2e Next voor Max en Giga? De term standaard is een beetje vaag dan denk ik aan een Humax.

Nieuwe look zie ik, het is raar om op een knop te moeten klikken voor de pakketten meteen hierna zie ik film1

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nee, enkel de standaard 2e mediabox. Humax, inderdaad. Zonder opnemen, pauzeren enz. Die 4 euro per maand kost.
Een 2e mediabox XL/Next is helaas niet mogelijk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Lycke Ziggo wrote:

Nee, enkel de standaard 2e mediabox. Humax, inderdaad. Zonder opnemen, pauzeren enz. Die 4 euro per maand kost.
Een 2e mediabox XL/Next is helaas niet mogelijk. 

Wacht de Humax 5300C zonder goede terug kijk opties. Of de 5500C die niet eens alles in HD heeft?

Dat moet €4,00 gaan kosten? is het al 1 April.

Dan ben ik heel benieuwd naar steekhoudende argumentatie over het niet mogelijk zijn van een 2e XL of Next en wel een bejaarde Humax.

Dat is mij wel een afsplitsng naar een nieuw topic waard.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
RoWi. wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Nee, enkel de standaard 2e mediabox. Humax, inderdaad. Zonder opnemen, pauzeren enz. Die 4 euro per maand kost.
Een 2e mediabox XL/Next is helaas niet mogelijk. 

Wacht de Humax 5300C zonder goede terug kijk opties. Of de 5500C die niet eens alles in HD heeft?

Dat moet €4,00 gaan kosten? is het al 1 April.

Dan ben ik heel benieuwd naar steekhoudende argumentatie over het niet mogelijk zijn van een 2e XL of Next en wel een bejaarde Humax.

Dat is mij wel een afsplitsng naar een nieuw topic waard.

 

Dit waren altijd al de prijzen. Al jaren :-). Hoe dan ook; je mag hier uiteraard altijd een nieuw topic over starten. 

RonZwijnenburg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:

Nee, enkel de standaard 2e mediabox. Humax, inderdaad. Zonder opnemen, pauzeren enz. Die 4 euro per maand kost.
Een 2e mediabox XL/Next is helaas niet mogelijk. 

 

Dag Lycke,

Dank voor je toelichting! Toch naar een vraag:

  • Inderdaad best bijzonder: 4 euro p/maand voor een box waar je eigenlijk alléén mee kunt kijken, niet opnemen, pauzeren? Terwijl de Ci+ module 2euro p/maand kost? (met deze module heb je toch wél de mogelijkheden tot opnemen, pauzeren enz??
  • Ik overweeg toch om het tv toestel boven te vervangen om gebruik te kunnen maken van de Ci+ module, dus als ik het goed begrijp kan deze meer, voor minder geld?

Alvast bedankt 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat jaren klopt mischien voor de UPC klanten bij Ziggo was het altijd zelf kopen. 

@RonZwijnenburg nee, de CI module kan hetzelfde voor minder geld, en minder als je in voormalig upc gebied woont.

Kleine kant tekening met de 1.4 module in een TV met twee tuners en externe harde schijf kan je opnemen. Met de Humax 5300C kan je pauzeren en opnemen met een externe harde schijf.

RonZwijnenburg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

 

@RonZwijnenburg nee, de CI module kan hetzelfde voor minder geld, en minder als je in voormalig upc gebied woont.

 

Hmmm… is er uberhaubt de mogelijkheid om op een 2e tv ook gewoon op te nemen, pauzeren etc.??

Dit is dan wel echt een dikke + voor KPN zeg! Bij het abonnement wat ik heb 2e identieke (gratis!!) boxen, met identieke mogelijkheden, 1 systeem, dus boven gewoon de opnames kijken die je beneden hebt ingesteld enz. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee. Enkel via de genoemde opties op externe hardware.

Opnemen gaat nu ook via de cloud met de Mediabox XL bij TV Compleet en de Next bij het TV Max pakket.

Een TV met DVB-C kan zonder huur apparatuur 50+ kanalen ontvangen waarvan 6 kanalen in HD. Op een Android geschikte TV kan je alles in HD ready 720P zien en uitgebreid terugkijken, nog niet opnemen.

Puur de feiten niet bedoeld om je tegen te houden.

RonZwijnenburg
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RoWi. wrote:

Nee. Enkel via de genoemde opties op externe hardware.

 

Nou, dan weet ik zo net niet op de overstap het me waard is..

Nu gewoon met afstandbediening in bed beetje zappen, pauzeren en opnemen, ipv via een app of streamen, externe oplossingen. Naast toch al moeten gaan rommelen met Coax ipv Utp én een andere tv moeten aanschaffen omdat er niet gewoon een simpele box is gewoon via hdmi aangesloten kan worden op elke tv..

In ieder geval allemaal bedankt voor de antwoorden, de conclusie is voor mij nu dat Ziggo wellicht (nu) goedkoper is, maar kpn een stuk simpeler en dat dit argument (ook met het oog op vrouw en kind) misschien zwaarder weegt!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nou, dan weet ik zo net niet op de overstap het me waard is..

Met een goed aanwezig dubbel systeem was de keuze anders, hoewel de mogelijkheden daarmee niet veranderen.

fun fact ik gebruik de Ziggo Go TV app op een Amazon Firestick, daarmee kan ik meer dan met mijn Humax 5300C.

Bevalt Ziggo ten opzichte van mijn Telfort/KPN  glasvezel abonnement. Ja vooral het net wat grotere pakket tv kanalen en het HBO aanbod.

Mis ik zaken, ja voor alle klanten dezelfde ontvangers met gelijke opties of  makkelijk uitbreidbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic