Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Duylinh
Level 1

Overschakelen naar digitaal lukt niet, wie kan mij helpen met het instellen?

** Bericht aangevuld door moderator **

Wil jij ook weten hoe je je Digitale Kabel TV instelt? Volg de stappen die hier omschreven staan en het is zo gepiept!

Onlangs is de overschakeling van analoog naar digitaal ingegaan bij mij.


Ik heb geprobeerd om dan ook over te schakelen naar digitaal maar het werkt niet.
Na het volgen van de stappenplan, kiezen van digitaal, invullen van de frequentie en netwerk ID druk ik op scannen waarbij er helaas geen zenders worden gevonden.

Kan het zijn dat het aan mijn TV ligt?
Ik gebruik de Samsung, Model: UE39F5300AW uit 2013.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy
Level 17

In het stappenplan staat dit 🔍 :

Voor oud UPC gebied:

  • Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
  • Vul bij frequentie 164000 in.
  • Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  • Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.


Voor oud Ziggo gebied:

  • Frequentie 47400
  • Netwerk-ID 4444
  • Symbol rate 6875
  • Modulatie 64 QAM

** Moderator: opmaak aangepast **

Bekijk in context

0 Kudos
19 Reacties 19
Steefb
Level 20
Heb je een goed signaal ?
Probeer het eens met een goede kabel rechtstreeks op het eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt. (dus zonder splitters en dergelijke)
0 Kudos
Duylinh
Level 1
Topicstarter
Voorheen deed hij het gewoon prima op analoog, kabel komt rechtstreeks uit de wand naar mijn tv.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Dag Duylinh

woon je in fZiggo of fUPC gebied? En welke frequentie en ID code (Netwerk ID/netwerk code) gebruik je? Gebruik je ook een CI module? Ook zonder zou je sowieso de vrije zenders moeten kunnen vinden/zien.

Graag dus wat meer info over de situatie en over wat je hebt gedaan en hoe de installatie eruit ziet/is opgebouwd.
0 Kudos
Duylinh
Level 1
Topicstarter
Dag Willem-A,

Ik woon in een studentencomplex in Amsterdam-Noord (1033SE) en zij hebben hier Ziggo, neem ik aan omdat ik paar dagen geleden op beeld zag dat ik via ziggo,nl/schakelmee kon kijken hoe ik naar digitaal overschakelen kon.

Nee ik gebruik geen CI module. Ik gebruik de frequentie 4444 en ID code 474000, hetzelfde als wat op de stappenplan stond.
0 Kudos
youriy
Level 17

In het stappenplan staat dit 🔍 :

Voor oud UPC gebied:

  • Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
  • Vul bij frequentie 164000 in.
  • Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  • Vul bij Symboolfrequentie 6900 in.


Voor oud Ziggo gebied:

  • Frequentie 47400
  • Netwerk-ID 4444
  • Symbol rate 6875
  • Modulatie 64 QAM

** Moderator: opmaak aangepast **

0 Kudos
efok
Level 17
En hebben anderen in dat studentencomplex wel digitaal TV , of ook problemen? De vraag is hoe het allemaal aangelegd is in zo’n complex, en of dat bij de tijd is gebleven.

Je hebt het over een kabel direct uit de muur, dus zonder wandcontact doos?
0 Kudos
Duylinh
Level 1
Topicstarter
Hij doet het nu met de frequentie van Youriy!
Apart, bij mij kreeg ik 474000 te zien..
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Mooi dat het nu voor elkaar is. Ik raakte even van de wereld en kon dus niet reage reageren, maar was er al wat bang voor dat de verkeerde frequentie of ID code was gebruikt.

Je hebt dus wel Ziggo, maar woont dus in oud UPC gebied.

Veel kijkplezier maar weer.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Welkom op de Community @Duylinh. Top dat je deze plek gevonden hebt, want je bent mooi snel geholpen door @youriy. #LekkerBezig!
0 Kudos
fbmns
Level 2
Mijn schoonvader woont in een verzorgingshuis. Bij het instellen van digitale TV worden 13 zenders gevonden waarvan enkele testbeelden, maar geen enkele TV zender. De standaard instellingen werken niet. wat zijn de alternatieven als de standaard instellingen niet werken?

Bij mij thuis, dezelfde woonplaats, werken de standaard instellingen wel.


  • Vul bij het netwerk-ID 4444 in.
  • Vul bij frequentie 164000 in.
  • Selecteer bij Modulatie 64QAM.
  • Vul bij Symboolfrequentie 6900 in
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik begrijp dat je in oud-UPC gebied woont. fbmns
Helaas weet ik daar te weinig van.

Mogelijk kan Teun of Willem-A hier eens naar kijken als zij online zijn of iemand anders die hier meer van weet.

Welke Toshiba TV is dit?

Welke postcode woon je, alleen postcode, geen huisnummer.
0 Kudos
fbmns
Level 2
Be rt wrote:
Ik begrijp dat je in oud-UPC gebied woont. fbmns

Helaas weet ik daar te weinig van.

Mogelijk kan Teun of Willem-A hier eens naar kijken als zij online zijn of iemand anders die hier meer van weet.

Welke Toshiba TV is dit?

Welke postcode woon je, alleen postcode, geen huisnummer.

Bedankt, Het zou mooi zijn als iemand kan uitkeggen waarom het bij mij thuis wel werkt en in het verzorgingshuis in dezelfde woonplaats (5571) niet (anders). De TV op de foto is een Toshiba Regza, maar een Samsung die thuis wel werkt geeft hetzelfde.

De instellingen zijn voor de hele woonplaats hetzelfde: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-i...
0 Kudos
Teun
Level 17
Soms hebben verzorgingstehuizen een andere netwerk Id. Bij ons de buurt wordt nog wel eens 1111 gebruikt ipv 4444. je zou het eens aan de huismeester van het tehuis kunnen vragen of even proberen.

Teun.
fbmns
Level 2
Teun wrote:
Soms hebben verzorgingstehuizen een andere netwerk Id. Bij ons de buurt wordt nog wel eens 1111 gebruikt ipv 4444. je zou het eens aan de huismeester van het tehuis kunnen vragen of even proberen.

Teun.

wederom bedankt. Ik had zoiets ook al bedacht maar de huismeester weet dit niet. Gebouw is een paar keer van eigenaar gewisseld en deze informatie is helaas niet bekend bij de huidige huismeester. Kan Ziggo hier iets in betekenen? ik heb 1111 en enkele andere combinaties toevallig vanmiddag geprobeerd, maar ik krijg altijd de 13 zenders op de foto
0 Kudos
Teun
Level 17
Ziggo weet het vaak ook niet omdat het een collectieve aansluiting is. Het mooiste zou zijn als er een bewoner een kastje of module heeft en je daar even zou mogen kijken. Dan kun je de codes wel zien. Het kan zijn dat er hele rare codes worden gebruikt. Was laatst in Hoogeveen om een tv in te stellen en daar waren dus hele aparte codes, nog nooit gezien.

Teun
fbmns
Level 2
Teun wrote:
Ziggo weet het vaak ook niet omdat het een collectieve aansluiting is. Het mooiste zou zijn als er een bewoner een kastje of module heeft en je daar even zou mogen kijken. Dan kun je de codes wel zien. Het kan zijn dat er hele rare codes worden gebruikt. Was laatst in Hoogeveen om een tv in te stellen en daar waren dus hele aparte codes, nog nooit gezien.

Teun

via Ziggo grootaansluitingen is het uiteindelijk opgelost. Daar wist men de instellingen wel.
moest 474.000 en 4444 instellen. daarnaast was een software update nodig van de Toshiba Regza TV om de TV zenders werkend te krijgen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
fbmns Dank voor je bericht, hier kunnen anderen ook weer mee geholpen worden.

Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
0 Kudos
Teun
Level 17
Goed om te horen! Gr Teun
0 Kudos
Willem-A
Level 1
fbmns wrote:

via Ziggo grootaansluitingen is het uiteindelijk opgelost. Daar wist men de instellingen wel.
moest 474.000 en 4444 instellen. daarnaast was een software update nodig van de Toshiba Regza TV om de TV zenders werkend te krijgen


Dat zijn op zich de standaard instellingen voor Ziggo (vrije zenders 4444). Het is dus niet een alternatieve frequentie/ID code). Maar in ieder geval goed te weten dat het werkt, en dat men wellicht dus rekening moet houden met een software update van de Tv.

PS: gebruik je een smartcard word de ID code 5555(5)