reneboin

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Overgang Analoge naar Digitale Radio

Prima, we ontkomen er niet aan om de Analoge techniek gedag te zeggen. De alternatieven die Ziggo aangeeft zijn in mijn optiek echter niet compleet en informatie staat niet op de goede plek.

Om te beginnen zou meteen al gemeld moeten worden dat de radio aansluiting op de wandbox(en) straks geen signaal meer geeft. Dit staat alleen vermeld bij het aansluiten van de Digitale Radio ontvanger.

 

Waarom moet ik gaan betalen voor een digitale radio-ontvanger? Toen het TV-signaal overging van Analoog naar Digitaal kreeg men een digitale TV-ontvanger gratis. Deze mogelijkheid zie ik nu nergens staan. Dus geef aan dat je kunt kiezen voor een digitale TV-ontvanger met mogelijkheid tot Radio ontvangst. Dan hoef je in elk geval niet steeds je TV aan te zetten om Radio te kiezen zoals met de Horizon Mediabox Next en XL. Lever er dan wel een splitter bij, om zowel de Madiabox als de digitale TV-Ontvanger aan te sluiten.

 

Waarbij ik van mening blijf dat Ziggo eigenlijk een digitale radio ontvanger gratis zou moet leveren. Het abonnementsgeld is ook alweer gestegen onlangs. € 71,50 voor een redelijk normaal abonnement is best een forse prijs, met daarbij een verplichte afname voor Ziggo Sport. Dat is waarschijnlijk de reden dan een hoop mensen bij Ziggo blijven i.v.m. Formule 1 en voetbal.

4 Reacties 4
franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Een digitale ontvanger is slechts een van de vele opties die er bestaan on radio te kunnen blijven luisteren.

Ikzelf gebruik al jaren een Humax en die is ook al jaren aangesloten op mijn tuner versterker. die geeft vooral

bij muziek programma's toch een veel beter geluid als mijn platte TV. Ik luister nu ook vaak via die Humax naar radio, staat hier altijd op een vast station, dus 1 maal op het knopje "radio/tv" drukken is voldoende.

Daar hoeft mijn TV echt niet voor aan. Een andere optie is het knutselen van een antennetje voor uw

radio ontvanger. Dit kan, afhankelijk waar U woont en waar U naar wilt luisteren ook een goed resultaat geven. Nog een andere optie is een internet radio tuner aanschaffen.

 

avanhien

Level 6
  • 102Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Je kan ook een soundbar aansluiten op de decoder, de tv kun je dan uitschakelen.

Soundbar hoeft niet duur te zijn

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het aantal klanten wat in aanmerking kwam voor de Humax 5500C zal vele malen kleiner zijn dan het aantal klanten die een Quantis 317 nodig heeft. Het niet kostelloos verstrekken is puur een financiele afweging.

 

Ps @reneboin  welke verplichte afname van Ziggo sport? bedoel je kanaal 14, dat moet je niet verwarren met Ziggo Sport Totaal.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@franske1958  schreef:

Een digitale ontvanger is slechts een van de vele opties die er bestaan on radio te kunnen blijven luisteren.

Ikzelf gebruik al jaren een Humax en die is ook al jaren aangesloten op mijn tuner versterker. die geeft vooral.


Voor radio via de Ziggo kabel ter vervanging van een FM tuner is er nog naar 1 optie een DVB-C tuner de Quantis 317 is niet veel anders dan de Humax modellen, hooguit beperkt tot de radiokanalen.

En inderdaad bestaan er andere opties die niet in alle situaties de FM kunnen vervangen( nog niet)

 

Uitgelicht topic