1
Vraag
2
Reacties
MarcoVering

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Overgang Analoge Radio naar Digitale Radio

Leuk dat Ziggo stopt met analoge radio.

Alleen het volgende probleem. Wij luisteren dagelijks radio via een losse stereoset. Nu was ik aan het kijken op de mediabox aan te sluiten op de stereoset maar daar heb ik al een probleem. De mediabox heeft de RCA uitgangen maar de stereoset dus NIET. Dus wordt ik nu gedwongen om of de gehele dag de TV aan te hebben om radio te luisteren of een nieuwe stereoset te kopen terwijl deze nog geen 2 jaar oud is en verders het nog perfect doet.

Ziggo hebben jullie hiervoor geen andere oplossing ? Jullie willen van de analoge radio af maar drijven mensen in de onkosten. En het abo goedkoper maken omdat een dienst verdwijnt gebeurt ook niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@MarcoVering, kan de frustratie goed begrijpen. Helaas heb ik geen andere oplossing. Sorry 😞 

Bekijk in context

19 Reacties 19
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto maken van de aansluitingen die de stereo set heeft

 

en welke mediabox heb je?

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox is een Pace (voormalig UPC) met RCA aansluiting oftewel tulpaansluiting.

Stereoset is een Panasonic SA-PM250. Aanslutingen op de achterzijde zijn de netvoeding, antenneplug en de aansluitingen voor de luidsprekers. Geen RCA oftewel tulpaansluitingen.

Dus de koppeling via tulpstekkers van de mediabox naar de stereoset is niet mogelijk. Ook niet het alternatieve kastje wat Ziggo voor €50.00 aanbied omdat deze ook via de RCA aansluting gaat.

Een losse antennekabel werkt hier in de regio Achterhoek ook niet omdat de FM ontvangst slecht is en de stereoset ong. 3mtr in de woonkamer staat. En een antenne op het dak is niet toegestaan van de woningbouw.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vrees dat een ander audiosysteem met de juiste aansluitinge dan toch de oplossing zal zijn.

 

Suerink

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik  begrijp best dat digitale, maar het is onzin dat het analoog weg moet omdat het bandbreedte gebruikt van de kabel. Voor de zelfde kwaliteit heb je nog meer digitale pakketjes nodig, dus gebruikt digitaal veel meer bandbreedte dan analoog. Maar dat is mijn onderzoek. Bij de overgang van analoge tv naar digitale tv is het beeld scherper, maar ik heb liever af en toe een vervormd beeld dan die digitale blokjes bij storingen.

 

Dan ben ik totaal tegen iedere vorm van afdwingen en behoefte kweken. Mensen worden puur gedwongen hier. Er is geen alternatief, het is meegaan of stikken. Hierbij komen ook steeds meer mensen in een isolement omdat ze niet mee kunnen, financieel of maatschappelijk.

 

Kijk naar onderstaande opmerking dat wanneer je geen stereo hebt die digitale signaal ondersteunt of aansluiting heeft, je maar gewoon even ene nieuwe stereo moet gaan aanschaffen. WTF, dus anderen bepalen voor jou dat jij een nieuwe stereo moet gaan aanschaffen? Doe ff normaal!

 

Stel je zelf eens de vraag; hoeveel zenders bekijk ik? Hoeveel radio zenders luister ik? Hoeveel digitale Bytes is mijn verbruik per week?

 

Wat gaan ze doen met al die extra ruimte? 

 

Sneller internet
Eén nieuwe techniek waar alle VodafoneZiggo-gebruikers straks wat aan hebben, is DOCSIS 3.1, zeg maar de 5G van de kabel. Die vergroot de netwerkcapaciteit van de bestaande tv- en radio-kabel. Steeds meer klanten kunnen hiervan profiteren. Met DOCSIS 3.1 kunnen zij veel sneller down- en uploaden. Samen creëren we dus de ruimte om dit mogelijk te maken – op weg naar een snellere en betere toekomst.

 

Dit vergroot de netwerkcapaciteit? Ik dacht dat het afsluiten van het analoge signaal dat deed? Worden we hier nou weer belazerd, voor de gek gehouden? En voor het afsluiten van het analoge signaal worden wij niet gecompenseerd ( we leveren wat in, toch?), maar voor de snellere verbinding en extra's wat het allemaal te bieden heeft worden onze kosten weer verhoogd in de naam van ontwikkelingen. Waar wij helemaal niet om vragen. En ik persoonlijk niets aan heb, aangezien ik het goedkoopste abonnement heb voor internet en dit ook niet ga verhogen voor sneller internet. Ik haat online games, films worden allemaal niet sneller (misschien dat de Avengers sneller worden😄), dat internet pagina's langzaam zijn is door al die kl*te reclame waar ik geen boodschap aan heb als ik achter de computer zit. Mijn computer wordt er ook niet sneller van. Mijn hart gaat er niet sneller van kloppen.

 

Misschien kunnen gevaccineerde mensen straks wel digitale radio luisteren zonder koptelefoon? Of neem je een chip in je arm waarbij je kan schakelen van zender door op je arm de drukken. Ik heb mijn maximum wel bereikt. Ik hoef al die nutteloze troep niet. Ik ben vrij content met wat ik heb en als ik iets wil dan vraag ik er wel naar. Misschien luisteren ze dan ook eens.

 

Al met al worden we weer flink genaaid door de grote corporaties, want hoe je het ook went of keert we worden weer op extra kosten gedreven; andere apparatuur, andere kabels, verloopkabels (en dan zeggen dat de kwaliteit daardoor afneemt bij klachten), andere abonnementen en straks weer de jaarlijkse verhoging van de abonnementskosten. Bedankt UPC/ZIGGO/VODAFONE/HOLLANDSNIEUWE en wie hier nog meer allemaal onder valt. Ik hoop dat jullie ook eens aan de mensen zelf denken en niet alleen aan geld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Suerink ik snap je reactie volledig, het is zeker niet mijn bedoeling mijn mede klanten op kosten te jagen, dat laat ik aan Ziggo over.

 

Er zijn andere opties zie deze link

helaas ontkom je niet aan een investering als je geen buiten antenne kan/mag plaatsen zoals de topic starter, of hoe dan ook een slechte ether ontvangst hebt.

Een draad net onder de pannen werkt ook goed.

Suerink

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tip, RoWi. Nu begrijp ik ook waarom ik soms andere muziek hoor in de auto, alsof het radiosignaal wordt overruled. Meestal bij een zendmast, maar soms zocht ik me suf waarom het signaal werd overruled. 👍😉

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@RoWi.moeten we maar weer naar de eisen van Ziggo dansen.

De stereo is net 2 jaar oud en we hebben deze gekozen omdat we niet meer nodig hadden. Nu moeten we toch weer verplicht iets anders kopen. En als je goed kijkt zijn er erg weinig setjes met een extra RCA ingang. En als ze het wel hebben met je minimaal €200 kwijt en heb je veel meer dan je wilt.

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Klopt. Ze halen gedeeltes van je abo weg maar een kostenverlaging is er niet bij. Elk jaar wordt het weer duurder.

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

FM ontvangst via de ether werkt in de Achterhoek niet. Bij ons in het gezin zijn 2 auto's en op het werk zijn er circa 350 auto's. Allemaal hebben ze in de Achterhoek hetzelfde probleem van een zéér slecht ontvangst van de FM zenders. Diverse malen gemeld door veel personen maar de beheerders van de zendmasten kunnen/willen/mogen er niets aan doen.


Dus een extra losse FM antenne ook onder de pannen werkt niet. Een draagbare radio werkt in de woonkamer al niet.

 

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

We reageren allemaal nu op deze topic maar een reactie van een medewerker van Ziggo is er niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MarcoVering  schreef:

We reageren allemaal nu op deze topic maar een reactie van een medewerker van Ziggo is er niet.


Dit forum is een klant helpt principe, als het nodig is zal er ook een moderator reageren dat kan tot wel twee dagen duren. Helaas zal deze vermoedelijk geen andere oplossing kunnen bieden.

 

@MarcoVering mogelijk heb je de set net 2 jaar, het lijkt erop dat deze al sinds 2014 op de markt is. 

 

Op zich snap ik de afweging voor de aanschaf van dit apparaat, voor mij en anderen zal het ontbreken van extra ingangen juist de reden zijn hier niet voor te kiezen. 

 

Zonder er te ver op in te gaan het uitschakelen van FM en analoge TV is al vrij lang bekend, en dat signaal was de laatste jaren een extraatje, dit had 10 jaar terug al uit gekund zolang hebben we al Digitale Radio en TV.

Ben ik er persoonlijk blij mee nee, want hier staat ook een prima FM tuner zonder nut. Ik had al een AV geluids systeem voor het TV geluid kortom voor mij veranderde er niet veel. Ik kan me ondanks alles toch voorstellen dat het voor velen toch plotseling is. En de reactie Ziggo jaagt de klanten op extra kosten ondersteun ik volledig.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hoi @MarcoVering! Met de omschakeling van analoge televisie naar digitale televisie in 2018 is aangekondigd dat later ook analoge radio zal worden omgeschakeld naar digitale radio. Dat moment is nu gekomen. De omschakeling stelt ons in staat om de snelheid van het internet verder te verhogen. Op die manier blijven we voorbereid op de klantbehoefte van de toekomst. We zijn ook de laatste partij die nog analoge radio aanbiedt in Nederland, andere aanbieders hebben dit eerder al afgeschakeld. Omdat radio in principe gewoon onderdeel blijft van het abonnement, maar deze op een andere manier ontvangen wordt, is er geen sprake van een kostenverlaging binnen het abonnement. 

Wanneer de omschakeling voor extra kosten zorgt, kan ik mij goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. We proberen iedereen een alternatief aan te bieden, ik vind het dan ook jammer om te lezen dat geen van deze alternatieven voor jou een optie is. Ik zou je graag een ander alternatief aanbieden, maar los van de bekende mogelijkheden heb ik helaas ook geen andere opties. 

 

 

 

Suerink

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MarcoVering Je hebt het wel over de slecht FM verbinding, maar hoe zit het met de digitale verbinding DAB+ dan? Want voor weinig < €100 kun je ook een leuk DAB+ stereo kopen zoals deze bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens een soundbar met ingebouwde internetverbinding, dus ik kan deze aanzetten en met mijn telefoon de radiozender kiezen en bedienen. Bij mij hoeft dan ook de tv niet aan.

Suerink

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Monica,

 

Je kunt de internetsnelheid van het net wel steeds meer verhogen, maar je thuis apparatuur gaat niet sneller. Je verbinding is zo snel als de langzaamste link. Dit kan zijn; , je netwerkadapter, je thuis netwerk, je router, je provider abonnement, providers netwerk, switches, servers en natuurlijk ook van je uiteindelijke doel. Je kan zelf de snelste verbinding hebben, dit zegt het al dat al het andere langzamer gaat, maar je zult de snelste verbinding nooit halen.

 

Je spreekt ook over klantbehoefte in de toekomst. Dit is niets anders dan de behoefte die gekweekt wordt. Ik hoor niemand die zegt het moet nog sneller en het moet allemaal meer. Alleen de bedrijven zelf, die willen meer en voorop lopen op de concurrentie. En we trappen er allemaal in.🤣

Als een stelletje schapen lopen we allemaal achter die grote bedrijven aan en zij lekker geld verdienen.

 

Ze moeten dan ook maar weer eens het minimum omhoog gooien, dat mag ook wel eens voor iedere jaarlijkse verhoging.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor thuis is deze optie  als er een Mediabox is met jackplug en alleen een FM tuner. Of het werkt geen idee.

 

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De Pace Mediabox heeft geen Jack aansluiting en volgens mij heeft geen mediabox van Ziggo een Jack aansluitingen. Dus geen oplossing.

 

MarcoVering
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Monica 

Ziggo die meedenkt met zijn klanten ... sorry maar volgens mij bestaat dit in de organisatie die Ziggo niet. Heb van de week gechat met Jeffrey over mijn internetsnelheid (ong. 20Mbps ipv. de 150Mbps van het abo) maar altijd kwam hij met het antwoord dat het aan de kabels en splitters ligt. Dus ligt er nu hier voor €100 aan kabels en splitter die niet het probleem zijn. Hoe weet ik dat ? Een monteur heeft hier al een tijdje geleden dat het signaal van de wijkkast slecht is en dat de wijkkast gedeeltelijk onder water staat. Maar hier iets mee doen ... vergeet het maar.

En nu meedenken naar een idee om mensen te helpen die binnenkort geen radio meer kunnen luisteren op een gewone manier is er dus ook niet. Ja je kunt een kastje kopen voor €50 maar die kan ik bijvoorbeeld niet aansluiten omdat mijn stereoset deze niet heeft. En een losse ontvanger die het digitale signaal omzet en waar je luidsprekers op aan kunt sluiten ... heeft Ziggo niet. dit zou een oplossing zijn maar niet van Ziggo. Dan moet je maar de gehele dag je TV aandoen en hierop radio luisteren. Dure oplossing en niet goed voor het milieu hoor. De TV verbruikt aan circa 10W en de stereoset circa 5W dus verdubbeling. Een nieuwe set aanschaffen. Ok mogelijk alleen dan liggen er aan het eid van het jaar diverse volle loodsen met oudere stereoset waarmee je nagenoeg niets meer kunt doen. En dus ook kapitaalvernietiging en materialen.

Is er echt geen andere oplossing voor dit probleem die positief is voor ons allemaal ? Volgens Ziggo dus niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MarcoVering  schreef:

De Pace Mediabox heeft geen Jack aansluiting en volgens mij heeft geen mediabox van Ziggo een Jack aansluitingen. Dus geen oplossing.

 


Helaas alleen de Next zover ik terugvind voor de rest zou je dan een verloop naar tulp nodig hebben. Dus inderdaad geen (ideale) oplossing.

 

Daarom dus mijn eerste reactie een soundbar of ander extern audio systeem is de beste optie, of je nu via de Pace of de QE317 luistert maakt geen verschil je hebt een externe geluidsbron nodig.

 

Ps de QE 317 van €50,00 zet het digitale kabel signaal om.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@MarcoVering, kan de frustratie goed begrijpen. Helaas heb ik geen andere oplossing. Sorry 😞 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic