1
Vraag
2
Reacties
Kabelfan376

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Oudere opnamen nog beschikbaar na overstap Mediabox XL -> Next 4k? Afspelen vloeiend?

Ik heb een Mediabox XL die (t.g.v. een firmware update) opneemt in de cloud ipv harde schijf. Ik heb verlengd en krijg nu een Next 4K. Blijven de opnamen nu beschikbaar? Ter info: de mediabox XL werkt echt in de cloud want ik kan via ZiggoGo app (mobiele app) een opname plannen en die kan ik via de mediabox XL afspelen en andersom.

 

Mijn zorg is dat er toch problemen ontstaan na de overstap naar de mediabox next 4k. Bijvoorbeeld dat alle opnamen weg zijn of dat afspelen hapert of geen geluid, dit zijn klachten die ik op dit forum tegenkom.

 

Dus: wie heeft deze overstap ook gemaakt? Wat zijn de ervaringen?

 

Dank!

Pieter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Kabelfan376,

 

Zoals @Steefb al aangaf blijven je opnames bewaard bij de overstap van de Mediabox XL naar de Mediabox Next. Die blijven gewoon in de cloud staan en kun je na het in gebruik nemen van de Next nog bekijken. Verder geniet het inderdaad de voorkeur om de Next per internetkabel aan te sluiten. Dit zorgt voor de meest stabiele ervaring bij interactieve diensten als opnames en het terugkijken van programma's. Per wifi verbinden is ook mogelijk natuurlijk, maar de kwaliteit van de wifi moet dan wel in orde zijn bij je thuis waar je de Next aansluit. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zolang je abonnementsnummer gelijk blijft, blijven opnames gewoon beschikbaar.

 

 

Kabelfan376
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

@Steefb Dank u hartelijk, dat klinkt goed.

Dan voor wat betreft de genoemde problemen met het afspelen van opnamen: is dit een breed probleem, of is dit beperkt tot incedentele abonnees?

Dank!

Pieter

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De next heeft een goede internet verbinding nodig, liefst bekabeld, deze problemen heb ik nog niet ervaren.

M.i. zijn de problemen daar vrijwel altijd naar te herleiden.

 

En opnames die verdwijnen, door een verkeerde abonnement wijziging, door of een fout van ziggo of abonnee. En zijn incidenten.

Kabelfan376
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

"En opnames die verdwijnen, door een verkeerde abonnement wijziging, door of een fout van ziggo of abonnee."

Dat klinkt minder fijn. En als je de next gewoon aansluit op de kabel? Werkt deze dan stabieler?

Kabelfan376_0-1656678671708.jpeg

Ik heb bekabeld internet bij de TV en ik heb hoogwaardige UniFi apparatuur door het hele huis, zoveel mogelijk bekabeld. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Kabelfan376,

 

Zoals @Steefb al aangaf blijven je opnames bewaard bij de overstap van de Mediabox XL naar de Mediabox Next. Die blijven gewoon in de cloud staan en kun je na het in gebruik nemen van de Next nog bekijken. Verder geniet het inderdaad de voorkeur om de Next per internetkabel aan te sluiten. Dit zorgt voor de meest stabiele ervaring bij interactieve diensten als opnames en het terugkijken van programma's. Per wifi verbinden is ook mogelijk natuurlijk, maar de kwaliteit van de wifi moet dan wel in orde zijn bij je thuis waar je de Next aansluit. 

Kabelfan376
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Beste Erik,

Dank voor de uitleg. Ik heb mijn vraag echter niet duidelijk gesteld, zie ik nu. Ik bedoel: je kunt de mediabox next ook aansluiten op de kabel = coaxkabel voor doorgifte TV.

Er zijn kennelijk twee manieren om aan te sluiten: via internet en via coax. Welke werkt het meest stabiel?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ah, check! Nu snap ik hem. De Next moet zowel op internet (wifi of kabel) als coax aangesloten worden. De internetverbinding is voor interactieve diensten als terugkijken, opnames maken en bekijken en bijv. live televisie pauzeren. De coax verbinding is nodig om live (lineair) televisie te kunnen kijken. Dit is dus anders dan bij de Mediabox XL waarbij je met alleen een coax aansluiting lineair kon kijken en ook gebruik kon maken van interactieve diensten.

Kabelfan376
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Aha, dat geeft duidelijkheid. Dan zal ik beide aansluiten en ook beide met een kabel, dus geen wifi. Dank voor deze verheldering.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dan komt het helemaal goed en anders weet je ons te vinden voor hulp 😉 Succes en een mooie dag verder!

Kabelfan376
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Het is gelukt. Alle opnamen zijn nog aanwezig. Dank voor de help!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic