1
Vraag
2
Reacties
rjg

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oude ziggo kaarten niet leesbaar in een nieuwe CI+ module

Omdat een van mijn tv's de melding geeft uw toestel is niet volledig CI+ geschikt met een oude smit of neotion module heb ik via marktplaats een z.g.a.n. Ziggo SmarCam-3 CI plus module van iemand overgenomen. Nu krijg ik bij iedere oude smartcard de melding dat mijn kaart niet leesbaar is. Deze smarcards doen het overigens prima in de oudere modules in mijn andere tv's. Een nieuwe verlopen Smartcard van Ziggo leest hij wel. Is het bekend dat de oude eigendoms smartcards van Ziggo niet leesbaar zijn in de nieuwe modules?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ALs je in fUPC gebied woont dan werkt een smartcard alleen met de daarbij geleverde ci+ module. Dus een andere smartcard in de module stoppen gaat dan inderdaad niet werken.
Ook de op Marktplaats gekochte module staat dan niet in het systeem.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey rjg . Welkom hier! Goed dat je even contact opneemt hierover, want dit schiet natuurlijk niet op.
Laten we bij het begin beginnen en een zo'n volledig mogelijk beeld van de situatie maken.

Wat voor merk TV heb je (en typenummer, als je die hebt)?
Wat voor kaartjes heb je?
Welke modules heb/had je precies?
rjg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke,

Het gaat om een Sony KDL-32W705C maar ik heb het ook in onze nieuwere Samsung geprobeerd. het is een nieuwe Ziggo SmarCam-3 Ci Plus Ziggo Module.
Het meegeleverde Ziggo smartkaartje werkt wel maar mijn oudere kaartjes niet.
Vandaag ook even met de helpdesk gebeld. Kreeg als tip om de tv op fabrieksinstellingen te zetten en dan nog eens te proberen. Helaas zonder resultaat. Bij het volgende level assistentie kreeg ik te horen dat tegenwoordig de serienummers van modules gekoppeld worden aan serienummers van kaartjes waardoor het niet werkt met andere Smartcards of zoiets dergelijks. Dat is niet echt handig omdat het kaartje dat wel werkt binnenkort waarschijnlijk niet meer werkt omdat de vorige eigenaar het abonnement bij Ziggo op gaat zeggen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
kreeg ik te horen dat tegenwoordig de serienummers van modules gekoppeld worden aan serienummers van kaartjes

Dat is in voormalig UPC gebied zo. Niet in voormalig Ziggo gebied. UPC = Nagravision SmartCard; Ziggo = Irdeto Smarcard.
Waar woon je resp welk type Smartcard heb je?
Ik krijg de indruk dat je Smartcards gebruikt van anderen. Is dat zo? Dat mag niet, maar kan wel werken zolang ze nog 'ergens' geregistreerd staan.
Check welke eigen Smartcards als TV-produkten staan geregistreerd in je Mijn Ziggo. Dat geeft je helderheid.
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
De smarcam module is niet geschikt voor gebruik met irdeto smartcards. Je hebt een Smit of quantis CI+ 1.3 module nodig.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ALs je in fUPC gebied woont dan werkt een smartcard alleen met de daarbij geleverde ci+ module. Dus een andere smartcard in de module stoppen gaat dan inderdaad niet werken.
Ook de op Marktplaats gekochte module staat dan niet in het systeem.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Daarom wordt er ook aangeraden eerst even via deze Link Test je TV op een CI+ Module te raadplegen. Dan weet je precies welke geschikt is voor je een aankoop doet of een oude kaart hebt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
rjg wrote:
Dat is niet echt handig omdat het kaartje dat wel werkt binnenkort waarschijnlijk niet meer werkt omdat de vorige eigenaar het abonnement bij Ziggo op gaat zeggen.


Daarom worden kaartjes die overgenomen worden van andere abonnees ook niet door Ziggo geactiveerd. Een smartcard is een gegevensdrager waarop de abonnementsgegevens staan. Wordt het abonnement opgezegd, dan is het kaartje waardeloos geworden.
rjg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt allen voor de reacties.
Het is duidelijk ik ga op pad voor een Smit of quantis CI+ 1.3 module.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
rjg wrote:
Bedankt allen voor de reacties.
Het is duidelijk ik ga op pad voor een Smit of quantis CI+ 1.3 module.

Dat begrijp ik niet. De module kunt u huren voor €2 per maand, incl smartcard. Een geactiveerde smartcard kost hetzelfde. Waarom wilt u een eigen module?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mijn vermoeden. rjg woont in fZiggo en heeft een Irdeto Smartcard die geregistreerd staat in Mijn Ziggo. De gebruikte CAM Module is stuk. Dan kun je een andere kopen.

Is dit vermoeden juist?
Anders heeft je aktie geen zin.

Mij blijkt nog uit niets wat er hier precies aan de hand is.
Kan aan mij liggen.
In welke plaats woon je?
rjg
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Jan F en hanh,

Ik woon inderdaad in voormalig multikabel / Ziggo gebied.
Mijn smartcards en mijn Ci modules zijn eigendom van mij en niet gehuurd.
De gebruikte ci module waar ik de problemen mee heb blijkt uit een voormalig UPC gebied te komen. Ik was daar natuurlijk niet op bedacht dat dat niet zou werken.
Nogmaals allen bedankt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic