AartDB
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oude box

Goedemiddag,

Als eerste, ik vraag dit voor mijn schoonouders die er zelf niet meer uit komen.
Ze zijn al heel lang klant bij Ziggo en hebben een vrij oude mediabox (?). Ze hebben nu heel vaak storing op hun TV en gaan zich nu irriteren en willen graag dat ik ze help om over te stappen naar een andere provider. Ze hebben zelf al met de kantenservice gesproken.  Ziggo wil graag een monteur langs sturen maar dat is niet gratis als blijkt dat de fout bij hun zelf ligt. Ook willen ze graag programma's opnemen of pauzeren. Maar een nieuwe mediabox krijgen ze alleen tegen betaling, aldus de klantenservice. Is er een mogelijkheid dat ze een nieuwe box krijgen (als dank voor hun jarenlang klant zijn).

Graag een reactie van een expert.
Fijne jaarwisseling

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45135Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9757Likes

Om te beoordelen of de kosten voor Ziggo zijn of voor de klant, kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Ik vermoed met 99% zekerheid, dat de kosten voor Ziggo zijn, als er al zolang dezelfde mediabox staat en dan kan de mediabox ook omgewisseld worden, mocht de monteur er één in zijn auto hebben liggen.
De storing wordt vrijwel zeker veroorzaakt door een oud Abonnee Overname Punt met eventuele oude splitter.

Een Mediabox XL waar je mee op kan nemen zit alleen in het TV Complete of een mediabox Next in het MAX abonnement, aan heet abonnement is de functie opnemen aan gekoppeld, niet aan de mediabox mogelijkheden.
Bij een Start abonnement krijg je ook een Mediabox XL, maar dan zonder opnemen.

Zelf internet, tv en/of bellen pakket samenstellen | Ziggo

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, mogelijk morgen al langskomen in dit topic.

Zorg dat de postcode en huisnummer van je schoonoudes in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5429Reacties
  • 371Oplossingen
  • 889Likes

AartDB wrote:

Goedemiddag,

Als eerste, ik vraag dit voor mijn schoonouders die er zelf niet meer uit komen.
Ze zijn al heel lang klant bij Ziggo en hebben een vrij oude mediabox (?). Ze hebben nu heel vaak storing op hun TV en gaan zich nu irriteren en willen graag dat ik ze help om over te stappen naar een andere provider. Ze hebben zelf al met de kantenservice gesproken.  Ziggo wil graag een monteur langs sturen maar dat is niet gratis als blijkt dat de fout bij hun zelf ligt. Ook willen ze graag programma's opnemen of pauzeren. Maar een nieuwe mediabox krijgen ze alleen tegen betaling, aldus de klantenservice. Is er een mogelijkheid dat ze een nieuwe box krijgen (als dank voor hun jarenlang klant zijn).

Graag een reactie van een expert.
Fijne jaarwisseling

welk mediaboxhebben ze nu?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 651Oplossingen
  • 1646Likes

Goedemorgen @AartDB en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp dat je schoonouders op dit moment last hebben van storing op de diensten en dat hun mediabox ook verouderd is.
Natuurlijk wil ik hun graag verder helpen. Kun je mij een privébericht sturen met daarin de adresgegevens? Dan kijk ik wat ik voor ze kan doen. Je kan mij een privébericht sturen door 
op mijn profiel te klikken en dan voor “stuur bericht” te kiezen. 

Nog de beste wensen voor 2021!

Groeten,

Paul 

AartDB
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gegevens (via DM) aan je verzonden. Fijn dat je er even naar wilt kijken

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 651Oplossingen
  • 1646Likes

@AartDB Hartelijk bedankt voor je privébericht! Ik heb hierop inmiddels gereageerd. Laat via de PB maar weten wat je het liefst wilt. 

Uitgelicht topic