PA2MRX

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oude @Home aansluiting.

Ik heb hier thuis nog een oude @Home aansluiting met een EPU-01 splitter die naar het Sisco EPC3925 modem gaat en naar de TV .
Is er een mogelijkheid om dit alles te moderniseren. Sinds enkele dagen valt ook het internet weg en moet ik dit modem resetten door de spanning eraf te halen.

 

Gr
Frank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PA2MRX
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Was inderdaad aan vervanging toe. Alles goed gegaan en alles doet het.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Neem contact op met de helpdesk om een monteur in te plannen. Als u een dual band modem wilt kunt u dan ook een Connectbox aanvragen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @PA2MRX

 

Allereerst, een warm welkom op de Community. Leuk dat je het forum hebt ontdekt.

Het is altijd goed om je abonnement en aansluiting eens onder de loep te nemen. 

Wat betreft je splitter, vermoed ik dat je een UMU-01 bedoelt. Deze kun je vervangen voor een nieuw exemplaar en bestellen via deze website.
Op dit moment voldoet jouw modem nog steeds aan alle technische eisen voor het abonnement dat je afneemt. Wegvallend internet kan meerdere oorzaken hebben dan het modem, zo kan dus zelfs de splitter 1 van de oorzaken zijn.
Ik ga er vanuit dat 1 van onze users langskomt om je daarbij te helpen.

PA2MRX
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De groene kabel komt binnen op de ETU-01 van essent, van daaruit naar de TV en de sisco modem.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@PA2MRX Daarvoor is het wenselijk dat onze monteur langs komt om de situatie te beoordelen en zo nodig de AOP te vervangen 🙂

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

**EDIT**

Tekst verwijderd; niet meer relevant.

Gr. DennyW

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@DennyW in dit geval gaat het over de verouderde AOP en niet de splitter. Deze kan onze monteur kosteloos vervangen zoals ook in de voorwaarden staat beschreven.
Daarnaast heeft het overstappen op een ander abonnement geen negatieve impact op de verbinding. Bij het upgraden van een abonnement, waarbij tevens een nieuw modem noodzakelijk is, hanteren we namelijk geen nieuw jaarcontract 🙂

PA2MRX
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dan zal ik eens kijken voor het nummer om een afspraak te maken.


Bedankt

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @PA2MRX
Ik kan ook een afspraak voor je inplannen, geen enkel probleem.

Ik zag nog geen afspraak staan dus ben zo vrij geweest deze in te plannen. Ik heb de monteur ingepland voor vrijdag 18-06-2021 8:00-13:00 uur
Mocht dit niet uitkomen, dan wil ik je vragen om de afspraak te verzetten via Mijn Ziggo. Per mail volgt nog een bevestiging.

Daarnaast lees ik dat het modem wat je hebt verouderd is. Dit is inderdaad niet het nieuwste meer, en deze ga ik dan ook voor je vervangen. Het nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op. 

Laat je even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

PA2MRX
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zover te zien kan ben ik vrijdag thuis. Ik zie de monteur wel verschijnen.

Bedankt

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal super! Dankjewel voor de bevestiging 🙂
Laat je even weten hoe het gegaan is?

PA2MRX
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Was inderdaad aan vervanging toe. Alles goed gegaan en alles doet het.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super zeg! Ik ben blij dat alles opgelost is 🙂
Dankjewel voor jouw terugkoppeling.

Uitgelicht topic