Bij het snoeien in de tuin van ons nieuwe huis stuitte ik op een oude COAX versterker. Via Google Lens kwam ik uit andere die een gelijke vondst gedaan hebben en daarbij heeft Ziggo dit kastje verwijderd.
Helaas kon de telefonische klantenservice geen oplossing bieden, anders dan het advies het hier op het forum te vragen.
Hij ziet er niet meer operationeel uit en zou hem graag weg hebben. Kan iemand hier aangeven hoe ik dit geregeld kan krijgen?
Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Even een update:
Ik heb contact gehad met het omgevingsloket en ze hebben mij bevestigd dat ik de kast zelf mag verwijderen. Ergens nogal vreemd want de kabels blijven gewoon dwars door mijn tuin lopen, maar die zal ik t.z.t. nog wel verwijderen.
Hi @GijsVee,
Allereerst welkom op de Ziggo community 🙂
Zo te zien heb je een prachtig nostalgisch "kunstwerk" in je tuin staan. Wat een beetje snoeien wel niet voor mooie schatten naar boven kan brengen. Maar zonder gekheid, ik snap best dat je hier tegenaan wilt kijken. Je kunt dat het beste onderstaande stappen ondernemen.
Wanneer de kast niet meer in gebruik is en voor de toekomst ook blijft, dan is verwijderen een logisch verzoek. Je kan daarvoor mailen naar omgevingsloket@vodafoneziggo.com.
Zet in die mail je contact- en locatiegegevens. Er wordt binnen 14 dagen contact opgenomen over de vervolgstappen. Het uitvoeringstraject duurt, afhankelijk van de noodzaak, 2 tot 8 weken. De doorlooptijd is altijd afhankelijk van de situatie en de eindversterker. Denk hierbij aan:
Met het oog op de toekomst, als je na je mail eventuele vragen hebt of wilt weten wat de status is. Mail daarvoor naar het omgevingsloket e-mailadres naar ons, dit soort processen zijn in apart beheer bij die afdeling. De algemene klantenservice heeft er geen zicht op.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @GijsVee
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Een Ziggo-forummedewerker krijgt uw bericht vanzelf onder ogen en kan u verder op weg helpen.
dat is wel een oude maar zo te zien nog wel in gebruik
Ik verwacht niet dat deze nog een functie heeft. Zo te zien staat deze al heel lang zonder kap in de struiken. Als dit een wijkversterker was geweest was er allang al storing geweest verwacht ik. Ik ben benieuwd naar een reactie van een moderator
Dit komt uit de CAI/GAI-tijd (jaren '70/'80) en is zeker niet meer in gebruik.
Hi @GijsVee,
Allereerst welkom op de Ziggo community 🙂
Zo te zien heb je een prachtig nostalgisch "kunstwerk" in je tuin staan. Wat een beetje snoeien wel niet voor mooie schatten naar boven kan brengen. Maar zonder gekheid, ik snap best dat je hier tegenaan wilt kijken. Je kunt dat het beste onderstaande stappen ondernemen.
Wanneer de kast niet meer in gebruik is en voor de toekomst ook blijft, dan is verwijderen een logisch verzoek. Je kan daarvoor mailen naar omgevingsloket@vodafoneziggo.com.
Zet in die mail je contact- en locatiegegevens. Er wordt binnen 14 dagen contact opgenomen over de vervolgstappen. Het uitvoeringstraject duurt, afhankelijk van de noodzaak, 2 tot 8 weken. De doorlooptijd is altijd afhankelijk van de situatie en de eindversterker. Denk hierbij aan:
Met het oog op de toekomst, als je na je mail eventuele vragen hebt of wilt weten wat de status is. Mail daarvoor naar het omgevingsloket e-mailadres naar ons, dit soort processen zijn in apart beheer bij die afdeling. De algemene klantenservice heeft er geen zicht op.
Bedankt voor de reacties. Het ziet er in ieder geval zeker niet uit alsof hij nog operationeel is, en van de 2 dikke groene kabels is er 1 losgekoppeld.
Ik heb een mail gestuurd naar het omgevingsloket en wacht even hun reactie af.
Snel na de eerste officiële Nederlandse televisie-uitzending in 1951 ontstond op de daken van de huizen een heel woud van televisieantennes. Dit was niet alleen een lelijk gezicht, maar het was ook gevaarlijk: bij een storm konden slecht gemonteerde of slecht onderhouden antennes omwaaien en schade veroorzaken. In dichtbebouwde gebieden was een goede ontvangst van ethertelevisie bovendien zeer moeizaam. Om aan deze situatie een eind aan te maken werden de eerste centrale antenne-inrichtingen (cai) aangelegd. Deelnemende huishoudens werden door een coaxkabel verbonden met een gemeenschappelijke antennemast die per huizenblok, wijk of gemeente op centraal gelegen punten werden opgesteld. Aanvankelijk was de aanleg van deze centrale-antennesystemen in strijd met de Telegraaf- en Telefoonwet: de PTT had het wettelijk monopolie op de distributie van omroepsignalen. In de praktijk werd de aanleg van particuliere cai gedoogd.
Doordat de centrale antennemast hoger geplaatst werd dan menige particuliere antenne, konden zelfs afgelegen zenders ontvangen worden. Zo waren de Duitse televisiezenders in West-Nederland beschikbaar.
Deze kan je dus gewoon verwijderen want dit al jaren niet meer in gebruik.
Even een update:
Ik heb contact gehad met het omgevingsloket en ze hebben mij bevestigd dat ik de kast zelf mag verwijderen. Ergens nogal vreemd want de kabels blijven gewoon dwars door mijn tuin lopen, maar die zal ik t.z.t. nog wel verwijderen.
waar lopen de kabels dan naar toe ?
je kunt ze dan alleen tot de erf grens verwijderen
Dat kan ik nu niet zien, maar zolang ik er geen last meer van heb vind ik het wel prima. Ik heb niet de illusie dat de Ziggo monteurs iets anders zouden doen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.