Goede morgen. Ziggo monteur heeft zojuist bij mij de ziggo next omgeruild voor een nieuwe. Ook bij deze kast heb ik geen signaal van de optische uitgang. Hiervoor had ik een next van het merk Humax en nu van het Merk Arris . Op diverse forums lees ik dat ik de optisch uitgang in de ziggo next moet activeren. In tegenstelling tot de Humax next heeft de Arris next deze optie niet in het menu zitten. Kunt u mij adviseren hoe ik deze functie kan gebruiken zodat ik het geluid van de mediabox over de stereo kan beluisteren. De optische kabel sluit ik dan aan op de Node digitale ontvanger en de Node is aangesloten op mijn analoge stereo. Ik had graag weer een Humax next willen hebben maar dat gaat kennelijk niet lukken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@rossheer Als je dat weet, waarom probeer je dan 2 uitgangen met elkaar te verbinden, je kan toch zelf wel bedenken dat dát nooit gaat werken?
Prima dat je reageert Boris maar Ik heb de uitgang van de ziggo mediabox met de optische kabel verbonden met de ingang op de Node. Als je een oplossing weet voor de storing dan vind ik het interessant dat je reageert anders mag dit achterwege blijven
@rossheer schreef:....Kunt u mij adviseren hoe ik deze functie kan gebruiken zodat ik het geluid van de mediabox over de stereo kan beluisteren. De optische kabel sluit ik dan aan op de Node digitale ontvanger en de Node is aangesloten op mijn analoge stereo. Ik had graag weer een Humax next willen hebben maar dat gaat kennelijk niet lukken.
@rossheer schreef:....Ben met apparaat bij Klubben geweest en hij werkt daar prima met en zonder de optische kabel
Via welke verbinding ( optisch /HDMI/.. ) kwam het geluid de Node130 binnen? Als ik zo het bovenstaande lees en kijk welke aansluitingen de Node130 heeft, dan lijkt me, dat het geluid via de HDMI (eArc ) de node in ging en eventueel via optisch/audio-out doorgezet werd naar een AV/versterker/surround-set.
U zou dus e.e.a. zo kunnen aansluiten: De Next m.b.v. een HDMI kabel op de tv aansluiten. Een HDMI kabel van de tv ( eArc poort ) naar de HDMI eArc aansluiting van de Node130. En dan uw analoge versterker aansluiten op Optical-out of Audio-out ( Optical-out kan meer kanaals zijn, maar Audio-out is maximaal stereo ).
Zo wordt de Node130 ook ingeschakeld, als de tv aangaat ( m.b.v. CEC ).
@rossheer Nog even voor de duidelijkheid.
De optische uitgang op de Next is een uitgang.
De optische uitgang op de Node is een OPTICAL OUT = een optische uitgang en geen optische ingang, dus dat gaat nooit werken tussen Next en Node, omdat een optische uitgang op een optische ingang aangesloten moet zijn om ergens geluid uit te krijgen en de Node heeft geen optische ingang.
Wat ik hier lees dan de TV wel aan dan weer niet en andere zaken lijkt op een HDMI CeC probleem mogelijk moeten er wat instellingen worden nagelopen. Er gaat in ieder geval ergens iets mis met de aansturing, dat staat dan deels los van hoe één en ander is aangesloten.
Er zit een analoog/ digitale audio-ingang naast de optische uitgang. Een verloopstukje voor een gewone toslinkkabel wordt meegeleverd. De ene of de andere next zou niets uit moeten maken voor wat betreft het digitale geluid. Misschien veel pech met de exemplaren die je hebt gehad.
Dank je wel boris
HDMI kabel aangesloten van de next naar de Node werkt eveneens niet. Ik gebruik idd de plug om de optische kabel aan te sluiten op de “in” van de Node. Zo heeft hij altijd gezeten en gewerkt.
Dank je wel RoWi. Ziggo denkt nog steeds dat het de Node ligt en weigert verder service. De next heeft voortdurend storing en inmiddels heb ik alle adviezen, instellingen en fabrieksherstelen uitgevoerd. Het bijzondere is dat de Humax voordat deze crashte het wel deed. De Arris deed het niet en had meerdere storingen, daarna een Humax die er kennelijk mee stopte nadat wijkkast een update had gehad. En nu een Arris die dezelfde storingen geeft als de eerste Arris. Snap jij het nog? Ik niet meer!
@rossheer Ik zag de plug en de aansluiting rechts over het hoofd.
Mogelijk dat toch een Next Humax de oplossing is voor je.
@rossheer schreef:Dank je wel boris
Wel jammer om het van een andere klant te moeten horen, dat die ingang ook mogelijk is ( en dat u een verloop stekker daarvoor hebt ).
Als u ons niet alle informatie levert, dan hoeven we ook niet te gokken/Google'n hoe het wel zou kunnen. We hebben namelijk niet allemaal een Node130 in de kast liggen. Zonder de juiste info kunnen we u ook niet goed helpen. Jammer van mijn en uw tijd !!!
Suc6.
@rossheer schreef:...Het bijzondere is dat de Humax voordat deze crashte het wel deed....
Jammer dat u nu pas deze informatie geeft. Dat wetende geeft toch een heel ander startpunt !!
Vooral niet vergeten, dat wij net zo als u klanten zijn en onze tijd vrijwillig aan andermans problemen willen spenderen. Natuurlijk vrijwillig, dus kost dat niets, maar dat betekent wel ook enige verantwoording voor de vraag steller.
Ik weet heel goed dat jullie klanten zijn maar wanneer niet het hele verhaal gelezen wordt maar antwoord wordt gegeven op wat andere suggereren dan krijg je vanzelf een vraag die niet gesteld hoeft te worden. Laten we afspreken dat ik dit afsluit
Zelf vermoed ik dat u pech heeft en gewoon een slecht functionerende box heeft.
De fabrikant werkt niet helemaal mee want de aansluiting waar optical in bij staat is niet de variant waar we aandenken ik had twee gelijke poorten naast elkaar verwacht.
Nu de andere dingen, als de Node niet is aangesloten hoe reageert de TV dan? Het is nagenoeg uitgesloten dat de Node een rol speelt als deze enkel via een optische uitgang is aangesloten. Als de Node via HDMI aan de TV hangt is dat een ander verhaal.
Is de TV in de Next gekozen en voor de 1 Knops bediening gekozen? Kunt u met de afstandsbediening van de Next wel de TV in en uitschakelen met de TV knop?
Hoi @rossheer,
Jammer dat het allemaal maar niet wil lukken en nu heb je er ook nog een storing met de box bij begrijp ik. Ik probeerde je abonnement erbij te zoeken maar de postcode en huisnummer lijken niet te kloppen. Zou je die willen checken en mij een seintje kunnen geven als het goed staat?
Dank allen. Inmiddels is de Arris omgeruild voor een Humax Next. Problemen zijn verholpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.