1
Vraag
2
Reacties
Frans Franssen

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Optische aansluiting

Mijn nieuwe next heeft een optische d audio uitgang. Hoe sluit ik deze aan op mijn ouderwetse stereotoren.  Voorheen deed ik dit met een jacket en aan de stereotoren kant een witte en rode tulp aansluiting. Middels de aux optie luisterde ik de radiozender die ik via mijn tv instelde.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Oplossing gevonden.  Bij EP Tummers in Geleen een Marmitek connect DA21 en een losse toslink optical audio cable gekocht.  In doos o.a. tulip (rood en wit) naar tulip (idem) en aparte voeding. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8174Posts
  • 311Oplossingen
  • 3200Likes

Je hebt dus geen optische ingang op de stereotoren.

Dit kan een oplossing zijn.   http://www.optischekabels.nl/28372/optische-verloopkabel-toslink-naar-3-5mm-1m.html

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Ronihd ,

Zit er een converter (op stroom) in die kabel?Zonder converter op stroom denk ik dat die kabel niet werkt en die prijs vind ik ook wel opvallend laag.

Steefb

Level 20
  • 15682Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7117Likes

@Verwijderd account Zonder voeding is niet zo bijzonder.

Optische kabel Optisch naar tulp | morgen in huis | Allekabels.nl

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hmm @Steefb , zover ik zie kan ik alleen maar omvormers met voeding vinden daar...Heb je een directe link?

Steefb

Level 20
  • 15682Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7117Likes
Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nee geen optische ingang op de verouderde toren. Moet ergens bij mij in de buurt de aangedragen oplossingen (kabels) daadwerkelijk zien. Kan vanuit de afbeeldingen de oplossing niet visualiseren. 

youriy

Level 17
  • 2971Posts
  • 151Oplossingen
  • 697Likes

Het handigst zou een next versie 1 zijn, die heeft wel gewoon zo'n aansluiting.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik las dat moderators nu wel die optie hebben idd@youriy .Maar of ze dat in dit geval doen, geen idee.Misschien wel tegen 19,95

Frans Franssen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Oplossing gevonden.  Bij EP Tummers in Geleen een Marmitek connect DA21 en een losse toslink optical audio cable gekocht.  In doos o.a. tulip (rood en wit) naar tulip (idem) en aparte voeding. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8174Posts
  • 311Oplossingen
  • 3200Likes

@Frans Franssen 

Ik was even ofline kon daarom niet reageren 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic