1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Optie "Audio vertraging" heeft geen effect op geluid via HDMI

De nieuwe (sinds 4.19) optie “Audio vertraging” heeft geen invloed op mijn audio. Geluid luister ik gewoon via m'n tv speakers en tv is aangesloten op Next via HDMI.

Overigens is mijn audio via HDMI al vertraagd (zie dit topic) dus last heb ik er op dit moment nog niet van maar het is natuurlijk wel een bug mi. De audio zou gewoon nog verder vertraagd moeten worden als deze setting zijn werk doet en dat gebeurt dus niet.

Zodra de sync bugs zijn opgelost wordt deze setting WEL belangrijk.

De setting werkt wel prima op mijn analoge uitgang. Via toslink heb ik het nog niet kunnen testen.

 

Dit top gaat niet over lip sync issues als zodanig! Ga daarvoor naar dit topic.

8 Reacties 8
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Dolfff 

De optie is natuurlijk gemaakt om hem ook te laten werken, nu of later als jij het nodig hebt! Heb je het inmiddels ook kunnen checken via de toslink kabel?

kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

@Dolfff dit vond ik in Alles over de software update topic:

Heb je de Mediabox Next met een TOSLINK (S/PDIF) kabel aangesloten met externe speakerboxen of een soundbar? Dan loopt soms het geluid niet gelijk met het beeld. In dat geval kan je het vanaf nu zelf corrigeren. Hier

Dit zal verklaren waarom het niet met HDMI werkt.

Dolfff
Topicstarter
Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Rikst Ziggo wrote:

Hoi@Dolfff 

De optie is natuurlijk gemaakt om hem ook te laten werken, nu of later als jij het nodig hebt! Heb je het inmiddels ook kunnen checken via de toslink kabel?

Ik kan dat voorlopig niet testen helaas. Maar sowieso zou het via HDMI ook moeten werken toch?

En als we het er dan toch over hebben, misschien meteen dit voorstel eraan vast koppelen (of nieuw topic)? (Lezen vanaf “Behalve dat”). Dit naar aanleiding van de sync issues. Weliswaar is dat geen echte bug solving maar dan kan iedereen in elk geval genoeg compenseren met de instelling.

 

 

Dolfff
Topicstarter
Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik ben overigens niet de enige die het heeft gemerkt. Oa @bloemen64  ook.

Huig Kuijt

Level 5
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Maar de audio is standaard al vertraagd. Wat heeft deze knop dan nog voor zin?

Dolfff
Topicstarter
Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Huig Kuijt wrote:

Maar de audio is standaard al vertraagd. Wat heeft deze knop dan nog voor zin?

Vandaar dus dat voorstel wat ik eraan koppel, lees het maar.

Niemand ondervindt tot nu toe te vroege audio voor zover ik weet, vandaar dat deze bug nog niemand is opgevallen. Maar als het wordt opgelost samen met mijn voorstel (2e alinea), zou dat fantastisch helpen, ook als workaround voor de diverse sync bugs.

DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes

Ik kan bevestigen dat deze optie op de toslink werkt. Dankzij jouw andere topic ben ik wat gaan stoeien omdat ik niet tevreden ben over de sync.

 

Heb een externe dac via toslink en heb geluid via HDMI op tv aangezet voor de echo test. Om die echo weg te halen moest ik de vertraging op de toslink op 90-100 ms zetten. Getest op live tv.

 

Ik blijf het lastig vinden wat nu een goede instelling is. Via HDMI komt het net te laat en via de toslink lijkt het iets te vroeg. Ik moet me nog verdiepen in de test op het testkanaal van Ziggo. Heb je misschien een verwijzing naar de meest objectieve testmethode in dat topic?

Dolfff
Topicstarter
Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dank voor je toslink test. Voor mij heel belangrijke info! Zal het nu kort houden hier want off-topic. Hier vind je een testmethode. Graag ook in dat topic dan je evt bevindingen uiteraard.

 

Concusie duidelijk: De vertraging via hdmi moet omlaag (sync issue)

en de audio vertraging instelling werkt nu niet op hdmi en zou dat wel moeten doen (dit topic).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic