1
Vraag
2
Reacties
stoute

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Opstart tijd mediabox next extreem lang

Ik loop since een maand of iets tegen het probleem aan dat het wel 45mim duurt voordat ik tv kan kijken met de media box next. Ik zit de box aan via afstandsbediening en zit dan te wachten en zie enkel oranje Ziggo logo op scherm vorige keer getimed 45min..... Pff en via settings snel boot aan staan. Enige idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stoute
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Reseten had geen zin duurde ruim 24uur ...... engergie settings heeft ook geen zin. die staan al goed. 

 

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden. de Box zo dicht mogelijk bij de hoofd aansluiting plaatsen op de coax kabel plaatsen, en de utp direct op de ziggo modem niet eigen firewall. dan aanzetten en box start weer snel op. nu even kijken als ik weer achter eigen firewall plaats of probleem terug komt om te zien of de coax of de utp het probleem veroozaakt.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75648Posts
  • 5168Oplossingen
  • 22181Likes

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.

 

Geen resultaat, laat het hier weten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

stoute
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja van stroom af idd al geprobeerd. Reset niet want ik heb altijd zo iets van kan eindelijk tv kijken 😄

Steefb

Level 20
  • 15955Posts
  • 2998Oplossingen
  • 7332Likes

Hier nog iemand met een gelijksoortig probleem.

Opgelost: Mediabox Next start super traag op - Ziggo Community

 

De next hoort vrij snel te reageren, een minuutje misschien in de langzame (eco modus) stand bij mij.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5244Posts
  • 194Oplossingen
  • 3147Likes

Mijn Next staat in ECO mode en als ik de power knop van de Next AB druk dan is binnen een minuut alles aan wat aan moet om te kijken. De TV, de receiver en Next.

45 Min lijkt meer een time-out van iets. Een update check die niet lukt of zo.

 

Is de Next bedraad of via WiFi verbonden aan internet?

 

Misschien is een fabrieks herstel toch wel zinnig. Beter dan steeds zo lang wachten.

stoute
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Klopt ik vermoed ook dat het iets van een update check of iets dergelijks is. De verbinding is via kabel en is aangesloten achter my eigen Enterprise graden firewall. Dus van die onveilig dingen als upnp enzo is niet mogelijk. Outbound traffic heeft geen beperking mist het geen malafide gecategoriseerde servers zijn.

 

En andere vermoeden die ik heb is IPv6 connectie die niet lukt door eigen range

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5814Posts
  • 690Oplossingen
  • 2429Likes

@stoute

Voor een snelle start van de Next box is het wenselijk om de Energiestand in stand-by aan te passen naar Hoog/Snel. Overigens is dat voor de werking van andere diensten/services ook aan te raden. Wil je dat eens uitvoeren en testen?

Steefb

Level 20
  • 15955Posts
  • 2998Oplossingen
  • 7332Likes

@Jamyla  schreef:

Overigens is dat voor de werking van andere diensten/services ook aan te raden. 


 

@Jamyla  mijn box staat al jaren op de Eco stand, nog nooit enig probleem mee gehad.

Welke diensten/services bedoel je? 45 minuten is gewoon veel te lang, mijn opstarttijd ligt meer richting de 30 seconden.

Het enige probleem dat ik me kan voorstellen bij verschillende energie standen is het ''handshake'' probleem. Waarbij de hdmi onderhandelingen dus niet goed gaan, meestal door gelijktijdig opstarten van apparatuur .

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5814Posts
  • 690Oplossingen
  • 2429Likes

@Steefb, 45 minuten is ook belachelijk, in een ECO stand zal het rond de 20 seconden moeten zijn.

Ik ben enkel benieuwd of het in de hoge stand wel snel gaat, of ook boven de norm blijft. 
Daarnaast is het voor opnemen in de cloud / Replay TV en toegang tot apps gewenst om het in de hoge energiestand te zetten. Meer informatie over de energie stand in stand-by lees je ook op deze pagina .

Steefb

Level 20
  • 15955Posts
  • 2998Oplossingen
  • 7332Likes

@Jamyla schreef.

''Daarnaast is het voor opnemen in de cloud / Replay TV en toegang tot apps gewenst om het in de hoge energiestand te zetten.'' ????

 

Als de box eenmaal geregistreerd is kun je hem bij wijze van spreken uit het raam gooien.

 

Om te testen is het misschien noodzakelijk om met de energie instellingen te spelen .

Maar de box is volledig functioneel in de eco stand.

 

Dit topic gaat wel over de next, bij de xl ligt het iets (niet veel) anders .

stoute
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Reseten had geen zin duurde ruim 24uur ...... engergie settings heeft ook geen zin. die staan al goed. 

 

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden. de Box zo dicht mogelijk bij de hoofd aansluiting plaatsen op de coax kabel plaatsen, en de utp direct op de ziggo modem niet eigen firewall. dan aanzetten en box start weer snel op. nu even kijken als ik weer achter eigen firewall plaats of probleem terug komt om te zien of de coax of de utp het probleem veroozaakt.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5244Posts
  • 194Oplossingen
  • 3147Likes

Gokje?

De firewall. Er lijkt iets geblokkeerd te worden. Nu uitzoeken welke poort en welke dienst. Of gewoon de Next uit de lijst halen zodat die geen beperking heeft.

Coax lijkt me vreemd. Dan zou je ook storing moeten hebben tijdens live kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic