Beste
Lycke Ziggo en
Muziekfreak ,
Ik begrijp dat NPO zo'n keuze zou kunnen maken, maar de reden van mijn vraag is dat er net zo goed een technische reden kunnen zijn waardoor de uitzending niet meer te zien is. Want Opsporing Verzocht was tot een paar weken geleden gewoon in Replay te bekijken en wordt ook nu nog gewoon op de woensdag om 12 uur door Ziggo opnieuw uitgezonden. Dus het argument dat ik lees op KPN : "Als er aanhoudingen zijn wordt de uitzending geblokkeerd. Op de site van Opsporing Verzocht zijn alle niet-opgeloste zaken nog terug te zien." heeft in mijn optiek niets te maken met het uitzenden of uitgesteld terugkijken via Ziggo of KPN. Dat agrument gaat alleen op als je na een paar dagen of langer een uitzending wilt bekijken, waaruit dan al een paar zaken zijn opgelost.
Dat is heel iets anders dan de mogelijkheid om een programma vanaf het begin te kunnen starten als ik 10 minuten te laat inschakel. Dat kan nooit de bedoeling van NPO zijn als het gaat om een programma waarin ze proberen misdaden op te lossen met behulp van zoveel mogelijk kijkers.
Waar ik dus voor pleit is dat jullie onderzoeken of sprake is van een technische fout. Is het echt een keuze van NPO, dan vind ik dat jullie als TV-provider in gesprek gaan met de uitzendgemachtigden zoals NPO die aan jullie de content aanleveren, om de redenen die ik hierboven aangaf.
Ziggo kan niet zomaar zeggen tegen haar klanten: sorry, het is geen keuze van ons en wij kunnen er niets aan doen. Ik betaal voor TV, Replay TV en uitgesteld TV kijken. Ik wil als Ziggo klant ook niet steeds hoeven onderzoeken of ik een programma wel of niet kan bekijken om vervolgens te moeten switchen tussen mijn TV en een tablet met een NPO app. Dat is toch niet teveel gevraagd?