Is het mogelijk om om via de nummerieke toetsen van de afstandsbediening van "Mediabox Next" direct radiozenders op te roepen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, daar is al vaak om geraagd, maar omdat radio een app is zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.
Gebruik de voice control, dat werkt wel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, daar is al vaak om geraagd, maar omdat radio een app is zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.
Gebruik de voice control, dat werkt wel.
Inmiddels komen de zenders wel via DVB-C op de Next, in plaats van via internet.
Als de radio afspeelt en ik trek de netwerkkabel eruit, dan blijft de radio doorspelen en met de terug toets zijn de kanalen te zien in kale blokken met kale tekst de zender, zonder logo's en zijn de andere zenders te kiezen met de pijltjes toetsen en OK.
Eenmaal uit de radio app is er niet meer in terug te komen zonder internet.
Nu SVP de stap nog om de kanaal nummers weer te kunnen gebruiken, die kan nooit heel groot zijn.
@Bert tussen kunnen en willen zit een groot verschil bij Ziggo. Vanaf het begin is de Radio een onder geschoven kind op de Next. Gebruiksgemak was niet belangrijk. Als het maar werkt.
De App had er helemaal niet hoeven zijn als de Next de radio kanalen gewoon zou laten zien. Ze zitten op de kabel. De App kan ze lezen. Waaom niet gewoon op de daarvoor bestemde kanalen mappen zoals ik ze ook zie op mijn TV en Humax via CI+.
@bloemen64 schreef:@Bert tussen kunnen en willen zit een groot verschil bij Ziggo. Vanaf het begin is de Radio een onder geschoven kind op de Next. Gebruiksgemak was niet belangrijk. Als het maar werkt.
De App had er helemaal niet hoeven zijn als de Next de radio kanalen gewoon zou laten zien. Ze zitten op de kabel. De App kan ze lezen. Waaom niet gewoon op de daarvoor bestemde kanalen mappen zoals ik ze ook zie op mijn TV en Humax via CI+.
En zelfs met deze app vormgeving zijn natuurlijk de kanaalnummers mogelijk. Dat is een kwestie van implementeren in de software.
Van de Next Mini had ik verwacht dat dit weer op deze manier met kanaalnummers zou werken. Helaas ook daarmee houd men aan die app vormgeving vast.
Zoals geschreven radio luisteren lijkt een ondergeschoven kind te zijn.
@RoWi. Zoals het nu lijkt zal dezelfde software op de XL/Next/Mini draaien. De Mini heeft als nadeel dat die de DVB-C kanalen niet binnen krijgt. De App zal daarom die radio kanalen via internet binnen halen.
Ik voorzie dat ook de XL en Next dat in de toekomst krijgen. Dat is dan het moment om ze beter toegankelijk te maken direct op een kanaal of via Voice.
We zullen het zien en rustig afwachten.
@bloemen64 diezelfde software is daarom ook het probleem. Of kanaal 801 nu aan een dvb stream wordt gekoppeld of aan een IP stream maakt weinig verschil behalve dan voor de bron waar de software naar zoekt.
Neem Love Nature of Ziggo Sport beiden een eigen kanaal nummer maar de software haalt het signaal wel uit verschillende bronnen, ofwel een UHD stream via IP ofwel een UHD DVB-C stream.
Kortom de techniek en de mogelijkheid is er nu nog toepassen.
@bloemen64 "De App zal daarom die radio kanalen via internet binnen halen.
Ik voorzie dat ook de XL en Next dat in de toekomst krijgen. Dat is dan het moment om ze beter toegankelijk te maken direct op een kanaal of via Voice."
De Next kreeg de radio kanalen via internet binnen en als het modem werd uitgeschakeld of de kabel eruit, dan was de radio weg en viel terug naar de TV.
Nu blijft de radio werken als de internet verbinding weg is en als je binnen de app blijft kun je de radio zenders wijzigen met de pijltjes toetsen en OK.
Je ziet dan geen logo's meer, alleen blokken waar met kale tekst de zenders vermeld zijn.
@Bert dan blijft het wel vreemd dat dit nu niet meer zo is waar het de Next betreft. En nog vreemder dat dit niet met de Super experts is gedeeld.
Dat is echt belangrijk om te weten bij vragen.
@RoWi. schreef:
@Bert dan blijft het wel vreemd dat dit nu niet meer zo is waar het de Next betreft. En nog vreemder dat dit niet met de Super experts is gedeeld.
Dat is echt belangrijk om te weten bij vragen.
Waarom zou dat vreemd zijn? In de achtergrond gebeurt wel meer om komende veranderingen vorm te geven.
Als iets in een wijzigingsproces zit, zal dit ook niet met Super Experts gedeeld worden, dat is niet zo vreemd, want de stand van zaken vandaag, kan weer anders zijn dan morgen en dan krijg je allerlei informatie in topics die alweer verouderd is en dat zal zeker een berg verwarring gaan veroorzaken.
Zie het als bij het testen, er is mede om die reden een NDA, wat vandaag wijzigt, kan morgen weer anders zijn of anders vorm gegeven gaan worden.
"Dat is echt belangrijk om te weten bij vragen. "
Er is aan de gebruikers kant nog niets gewijzigd en alles werkt zoals voorheen.
Dat dit nu ook werkt zoals ik omschreef, is per puur toeval ontdekt en is niet relevant voor normaal gebruik.
Hoezo er is niets gewijzigd? Er is blijkens jouw ervaring met de Next en reacties wel degelijk iets veranderd. Uit jouw reacties maak ik op dat Radio via de Next eerder wel een IP Stream was, of de software zat zo vreemd in elkaar dat een ontbrekende internet verbinding daarom een probleem gaf.
Er is namelijk echt een wezenlijk verschil hoe het signaal binnenkomt. Als men niet weet of dit IP is of DVB-C kan men geen goede ondersteuning bieden.
ik had zonder coax toch echt geen radio toen ik nog de gewone next gebruikte
@MR_CHIP en wanneer was dat hoelang heb je al een Next ?
@RoWi. "Er is namelijk echt een wezenlijk verschil hoe het signaal binnenkomt. Als men niet weet of dit IP is of DVB-C kan men geen goede ondersteuning bieden."
Functioneel is er niets gewijzigd en een gewone gebruiker merkt er in het geheel niets van via welke weg de radio binnenkomt.
Welke ondersteuning zou je willen geven voor welk probleem?
Neem dat topic waar je er vanuit ging dat het radio signaal niet via DVB binnen zou komen. Als het internet signaal dan wegvalt is het logisch dat dit effect heeft op het gedrag van de Next. Omdat de bron anders is heeft het internet signaal er toch minder mee te maken.
@RoWi. "Als het internet signaal dan wegvalt is het logisch dat dit effect heeft op het gedrag van de Next."
Dan valt de radio terug naar de TV en moet je je internet signaal nakijken.
Via DVB blijft de radio werken, zonder internet, ga je dan terug naar TV en wil je weer naar de radio, dan gaat dat niet en kom je op hetzelfde uit: "en moet je je internet signaal nakijken."
Voor de gebruiker en troubleshooter veranderd er niets.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.