Vraag
Reacties
paull
Level 6

Opnieuw: overbodige vraag op onhandig moment

Ruim een jaar geleden kaartte ik onderstaand ook al eens aan. Toen verzekerde iemand met het label Expert me dat het probleem bij een eerstvolgende update opgelost zou zijn. Hoe dan, dat mocht-ie volgens de NDA niet verklappen, maar hij wist echt zeker: redding was nabij. NDA of dikke duim, een ding staat vast: 16 maanden later heb ik nog steeds last. Daarom nogmaals:

Als ik via mijn Mediabox een tv-serie kijk die ik heb opgenomen, en waar dus meerdere afleveringen van in het systeem staan vastgelegd, krijg ik aan het eind van de aflevering een afzichtelijk grote zwart-oranje pop-up waarmee wordt gevraagd of ik misschien de volgende aflevering wil starten. Zoiets werkt bij Netflix, waar ze zo'n banner laten zien tijdens de aftiteling van een serie. Maar bij een van een willekeurige tv-zender opgenomen serie werkt dat niet, om de simpele reden dat een tv-zender zich zelden, zeg maar gerust nooit, tot op de seconde aan de aangegeven uitzendtijden houdt. VRT doet daar al helemaal niet aan, met als gevolg dat 8 minuten voor het einde van de aflevering al wordt gevraagd of ik de volgende wil starten. Maar ook series als bijv. Broadchurch of Peaky Blinders, beiden te (her)zien via BBC First, beginnen nooit tot op de seconde op tijd. Elke aflevering weer wordt de cliffhanger van de episode door Ziggo verkloot door zo'n domme pop-up. Die ook niet na een aantal seconden weer verdwijnt, maar alleen door actie met de afstandsbediening uit beeld zijn te krijgen.Nogmaals: het gaat echt nooit goed, domweg omdat televisiezenders echt nooit op de seconde nauwkeurig kunnen werken. Dus is het ding echte elke keer alleen maar storend. Daarom dringend vraagje (precies dezelfde als in juni 2021, maar daar kreeg ik nooit antwoord op) aan @Ziggo: wilt u die abjecte pop-up aub uitzetten, of tenminste optioneel maken? Bij ons thuis voegt-ie echt helemaal niets toe, doet eerder ruimschoots afbreuk aan het kijkplezier. Dus bij ons zouden we 'm uitzetten. 

0 Kudos
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi @paull,

Goed dat je eerst nog wat vragen hierover stelt. Ik kan in ieder geval bevestigen dat de Next en de Next Mini deze pop-up niet hebben. De precieze reden waarom het voor de XL niet is uitgeschakeld, durf ik je niet te zeggen, maar uit producttests met de Next (mini) kwam duidelijke negatieve feedback naar voren en op basis van die resultaten is besloten deze functie uit te schakelen. Op dit moment weet ik niet of dat nog gaat veranderen voor de XL, maar ik verwacht niets op korte termijn. Het spijt me als er eerder geen of geen goede communicatie over heeft plaatsgevonden.

2 Kudos
Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @paull 

Allereerst had deze Expert nooit kunnen verzekeren of beloven dat een euvel in een volgende update verholpen zou zijn. Er is ondertussen nogal wat tijd verstreken en ik verwacht niet (maar óók dat weet ik niet zeker) dat er voor uw euvel nog relevante updates zijn te verwachten voor de Mediabox XL. 
Het is geen antwoord op uw vraag en ook geen oplossing.
Zelf heb ik de Mediabox Next en ik krijg geen pop-ups of ik een volgende aflevering wil zien bij een bewaarde opnames.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Verzoek-over-overbodige-vraag-in-beeld-op-een-onhandig-moment/...

welke firmware versie heeft je mediabox xl ?

Check de softwareversie in het tv-menu. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Info’ > ‘Over je mediabox,

uiteraard kan een moderator de mediabox xl ook omruilen voor een next (mini) 

0 Kudos
paull
Level 6
Topicstarter

Gewoon, de meest verse. 4.41 uit m'n hoofd.

VZWatcher
Level 13

Beetje gekke vraag welke firmware versie gebruikt wordt. Die firmware wordt automatisch in de decoder geplaatst als het apparaat daadwerkelijk wordt gebruikt.

Het hele probleem is wederom terug te herleiden naar besloten groepjes 'überklanten' die achter de schermen actief zijn. En waarvan sommige van de personen die hiertoe toegang hebben op een of andere manier toch interessant willen doen en te laten zien dat zij uitverkorene zijn van dit elite gezelschap. En dus in het openbaar of minder goed zichtbaar via DM van alles uit besloten groepen lekken om maar interessant over te willen komen. 

Terugkomend naar dit probleem. Zoals eerder aangegeven is de kans nihil dat dit probleem op de XL wordt opgelost. De decoder is door Ziggo intern al afgeserveerd. Beste is om een omruil aan te vragen voor Mediabox Next of Next Mini. Ik had je daarmee graag willen helpen maar helaas. Ik neem maar een normale 'lootjes gebruiker' die geen magische knop bezit om een moderator met de nodige spoed naar dit topic te leiden.

MR_CHIP
Level 19

geen rare vraag aangezien een deel van nederland nog 4.41 heeft en een ander deel 4.42 welke nog niet volledig is uitgerold

VZWatcher
Level 13

Gaat om XL en 4.42 komt er niet voor deze decoder alleen voor Next en Next Mini naar mijn weten.

paull
Level 6
Topicstarter

😂 Meesterlijke tekst en volkomen juiste analyse van de structuur en werkwijze van dit forum. Dank, @VZWatcher , you light up my coffee break.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hi @paull,

Ik kan mij voorstellen dat je baalt dat je maanden later nog steeds tegen hetzelfde euvel aanloopt. De mediabox omwisselen lijkt mij, net als andere users in dit topic, een verstandige keuze. Ik kan jouw Mediabox XL kosteloos omwisselen voor een Mediabox Next of Mediabox Next mini, wat zou je zelf het liefste willen? 

@VZWatcher In meerdere topics val je (onnodig) een groep users aan. In eerdere topics hebben we dit gezien bij de groep Super Experts en dit keer gaat het om een Super Expert die meedoet aan product testen, en daar aan refereert. Elke user kan zich aanmelden voor producttesten.

We hebben je al eerder uitgelegd dat er huisregels waar iedereen zich aan moet houden. Vooral: “wees respectvol naar andere gebruikers en moderators” en “Plaats geen berichten die provocerend gedrag vertonen” zijn hier van toepassing. Laten we het hier met zijn allen gezellig houden anders zijn we genoodzaakt om een officiële waarschuwing en/of (tijdelijke) ban te geven.

VZWatcher
Level 13

@Mariska Dit is zo opzichtig nog geen vijf minuten nadat ik een melding heb gemaakt van melding van schending van de huisregels ten opzichte van een super user. Maar ik zie ter zijnerzijds dan wel de officiële waarschuwing tegemoet als ik volgens de forumleiding wederom schijnbaar de huisregels aan het overtreden ben.

paull
Level 6
Topicstarter

Hi @Mariska , ik kan me voorstellen dat u denkt dat ik baal van dit euvel, maar waar ik vooral van baal is het gebrek aan communicatie vanuit @Ziggo.

Ten eerste: ik wacht niet al maanden, maar bijna anderhalf jaar op een teken van Ziggo dat er in elk geval kennis is genomen van mijn vraag.

Ten tweede: wie zegt dat het aangedragen probleem in de hardware, mijn XL, zit en niet in de software, 4.41? En wie beweert dat nieuwe hardware, Next of Mini, het probleem zal oplossen?

Ten derde: toen ik een paar jaar geleden van Ziggo mijn zelf betaalde Humax verplicht moest inleveren voor jullie Horizon doos, heeft het 6 weken geduurd voor ik weer televisie kon kijken. Ook toen al trouwens vooral door gebrek aan eenduidige communicatie. Wie garandeert me dat zoiets nu niet weer gaat gebeuren?

Ten vierde: ik ben niet zo van de nieuwe spullen omdat een machine van een paar jaar oud toevallig een oplosbaar probleempje heeft. Er staat echt al wel genoeg schroot op deze aarde.

Ten vijfde: als u problemen heeft met de toon van @VZWatcher , wilt u daarover dan rechtstreeks communiceren met die persoon en niet daarvoor een door mij geopend topic gebruiken? Dit forum is ook zonder het bespreken van allerlei kleinzieligheidjes wel onoverzichtelijk genoeg.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @paull,

Goed dat je eerst nog wat vragen hierover stelt. Ik kan in ieder geval bevestigen dat de Next en de Next Mini deze pop-up niet hebben. De precieze reden waarom het voor de XL niet is uitgeschakeld, durf ik je niet te zeggen, maar uit producttests met de Next (mini) kwam duidelijke negatieve feedback naar voren en op basis van die resultaten is besloten deze functie uit te schakelen. Op dit moment weet ik niet of dat nog gaat veranderen voor de XL, maar ik verwacht niets op korte termijn. Het spijt me als er eerder geen of geen goede communicatie over heeft plaatsgevonden.