1
Vraag
2
Reacties
Angels

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Opnemen zonder stroom (Mediabox Next)

Wanneer wij straks op vakantie zijn wil ik zoveel mogelijk apparaten volledig van de stroom halen, dus ook niet in standby. Dan zou er niks meer opgenomen worden volgens Ziggo. Maar alles werkt toch via the cloud. En via de Ziggo app kun je toch ook opnemen? Iemand dit al wel eens getest?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Om het even samen te vatten.

Als je de stekker uit de next trekt worden geplande opnames gewoon opgenomen.
Je kan nieuwe opnames toevoegen met ziggogo.
Deze opnames zijn later als de next weer aangesloten is af te spelen.

Zoals kbx458 dus aangaf toen ik dit tikte.

Bekijk in context

45 Reacties 45
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als je de spanning van het apparaat haalt, kan deze logischerwijs niets meer, dus kan er ook niet worden opgenomen. Het kan dan wel in the cloud gebeuren, maar hoe geef je de opdrachten als de mediabox van de stroom is? Dat gaat niet lukken. Stand-by laten staan kan ook helemaal geen kwaad. Dat werkt niet meer zoals vroeger.

De Ziggo app ken ik niet goed, maar daar kan Sander Ziggo je wel wat over vertellen. Ik zag hem net nog, dus hij kan nooit ver zijn... :wink:
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Je kan met de Ziggo App of https://www.ziggogo.tv/nl.html opnemen. Heb gisteren de kwalificatie van F1 Frankrijk op deze manier opgenomen. De Next was uit, maar stond wel op stroom (op Eco).
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat moet zelfs goed gaan als de Next helemaal uit staat.
Wel ff testen om dit 100% zeker te weten.
Ik wil niet achteraf op mijn donder krijgen hiervoor.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De Ziggogo app is gekoppeld aan de Next en dan kunt u opnames maken, die worden bewaard in de cloud. Een samenspel dus. Ook in standby.
Zodra de Next stroomloos wordt gemaakt, ontbreekt die koppeling en kunt u niets opnemen en/of terugkijken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Dat moet zelfs goed gaan als de Next helemaal uit staat.
Wel ff testen om dit 100% zeker te weten.
Ik wil niet achteraf op mijn donder krijgen hiervoor.



Ja, maar hier word gevraagd of de stroom er helemaal af kan. Dus ook niet in stand-by. En dat kan natuurlijk niet, want dan valt er via de Next niets in te stellen...

Beeblebrox geeft aan de box ook wel aan de stroom te hebben. En dat wil Angels dus niet...

Via de app werken laat ik aan me voorbij gaan. Daar ik daar geen ervaring mee heb. Maar de Next moet wel spanning krijgen om te kunnen werken, en dus ook om op te kunnen nemen. Anders kan het netsnoer er wel vanaf...
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hoi Angels,

Goede vraag, heb ik nog niet getest. Daar ligt een mooie taak, laat je ons kijkluistervrienden hier het resultaat weten ? ??
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Rene F wrote:
Hoi Angels,

Goede vraag, heb ik nog niet getest. Daar ligt een mooie taak, laat je ons kijkluistervrienden hier het resultaat weten ? ??


Het resultaat is natuurlijk dat de Next zonder stroom niets doet. Geen enkel apparaat overigens dat op stroom loopt. En heel vreemd is dat natuurlijk ook weer niet... :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja, maar hier word gevraagd of de stroom er helemaal af kan. Dus ook niet in stand-by. En dat kan natuurlijk niet, want dan valt er via de Next niets in te stellen...


Als je een Next hebt werkt Ziggo Go als een Next in software gedaante.

Alles wat Nexten gemeenschappelijk hebben wordt via de Cloud geregeld.
Je moet een Next in je slaapkamer gerust helemaal uit kunnen zetten.
Je reserveert een Opname op je Next in de huiskamer en je zult hem aantreffen op de Next in de slaapkamer zodra je die weer aanzet.
Idem voor Ziggo Go.
Je kunt met Ziggo Go dingen regelen voor Nexten die thuis helemaal uit staan.

Zo hoort het te werken. Als dat niet zo is, dan gaat er iets goed mis.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
KBX458 wrote:
De Ziggogo app is gekoppeld aan de Next en dan kunt u opnames maken, die worden bewaard in de cloud. Een samenspel dus. Ook in standby.
Zodra de Next stroomloos wordt gemaakt, ontbreekt die koppeling en kunt u niets opnemen en/of terugkijken.



Kijk, hier kunnen we wat mee. Ik wist dan niet (schaamrood op de kaken) hoe het precies werkt met de app, maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat de Next, en het daaraan gekoppelde, niets doet als de spanning er geheel vanaf word gehaald.

Een simpel antwoord is hier dus mogelijk en die van jou is dan het beste en compleetste KBX458 ...
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik had daar toevallig hier op de community eens iets over gelezen, (weet niet meer waar) wat was blijven hangen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:
Als je een Next hebt werkt Ziggo Go als een Next in software gedaante.

Alles wat Nexten gemeenschappelijk hebben wordt via de Cloud geregeld.
Je moet een Next in je slaapkamer gerust helemaal uit kunnen zetten.
Je reserveert een Opname op je Next in de huiskamer en je zult hem aanterffen op de Next in de slaapkamer zodra je die weer aanzet.
Idem voor Ziggo Go.
Zo hoort het te werken. Als dat niet zo is, dan gaat er iets goed mis.



Het gaat niet over uit zetten hanh maar over de spanning er geheel afhalen. Kom op mensen, we kunnen toch lezen? Angels geeft simpelweg aan dat ze niets in stand-by wil laten staan, maar geheel uit, spanningsloos! Dat kan natuurlijk niet. We moeten ons toch een beetje gaan schamen als we zeggen dat het anders is... En 2 Next boxen op een adres is volgens mij normaal gesproken niet eens mogelijk. Althans, dat kon niet met de XL. Dan was er de extra. Die is er nu niet. Maar al heb je er 20. De spanning eraf halen betekent simpelweg dat ze niets meer doen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Beeblebrox wrote:
Je kan met de Ziggo App of https://www.ziggogo.tv/nl.html opnemen. Heb gisteren de kwalificatie van F1 Frankrijk op deze manier opgenomen. De Next was uit, maar stond wel op stroom (op Eco).


Dan is ie in feite dus niet uit, maar staat de box in stand-by. En dan kan deze zijn werk doen. Je zal dan wellicht niet merken dat er een deel in werking is, maar dat is uiteraard wel het geval. Angels we kunnen er dus kort over zijn: de spanning kan er niet helemaal vanaf.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En Angels

we staan hier ook een beetje onder spanning, maar daardoor werken we dus nog...
Angels
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dit is er op de site van Ziggo staat?
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Willem-A ,

Ik geef gewoon een hint, dat de vragensteller dit heel simpel zelf kan testen , dan weten we hoe het echt zit.

Ik denk dat de Next helemaal uit kan, maar ik heb geen documentatie gevonden om deze uitspraak te staven.

Alles draait om je account, daar begint t. Alleen met een Next account kun je opnames in de Cloud zetten, opnames plannen etc.
Vervolgens kun je je TV pakketten en opnames via verschillende kanalen bereiken, als je maar met het goede account inlogt.

Next, Ziggo Go App en Ziggogo website, inloggen en gaan.

Maar je weet t pas zeker als je het even test ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar dat betekent toch niet dat de spanning er helemaal vanaf kan? Hoe kunnen dingen, in dit geval de Next dan werken? Het kan wel worden opgenomen in de cloud, maar dat gebeurt toch niet zomaar?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Klanten kunnen helaas maar 1 Next krijgen nu.
Dat gaat uiteraard veranderen. Er wordt gefluisterd max 3, maar officieel is dat niet.
Door testers is gewerkt met 2 of 3 stuks, als ze dat wilden.
En Next spannigsloos maken is geen probleem.
De gegevens die nodig zijn, zoals gereserveerde Opnames, worden bij het weer aanzetten uit de Cloud gehaald.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De screenprint klopt.
Als de Next is aangesloten, kunt u opnames plannen. Vooraf ingegeven taken worden opgeslagen én uitgevoerd in de cloud.
DAARNA kunt u het apparaat stroomloos maken.
Tijdens de stroomloze periode kunt u GEEN taken inplannen.


Edit. Heb het antwoord iets uitgebreid ter verduidelijking.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Rene F wrote:
Willem-A ,

Ik geef gewoon een hint, dat de vragensteller dit heel simpel zelf kan testen , dan weten we hoe het echt zit.

Ik denk dat de Next helemaal uit kan, maar ik heb geen documentatie gevonden om deze uitspraak te staven.

Alles draait om je account, daar begint t. Alleen met een Next account kun je opnames in de Cloud zetten, opnames plannen etc.
Vervolgens kun je je TV pakketten en opnames via verschillende kanalen bereiken, als je maar met het goede account inlogt.

Next, Ziggo Go App en Ziggogo website, inloggen en gaan.

Maar je weet t pas zeker als je het even test ?


Maar uit, ofwel stand-by is iets anders dan spanningsloos. Ik snap je hint hoor, maar als je de spanning er helemaal vanaf haalt, is dat iets anders als in stand-by zetten, wat men vaak uit noemt. En het zou mij zeer verbazen als het werkt zonder stroom. De Next zelf in ieder geval niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic