1
Vraag
2
Reageer en help mee
MartijnNuijs!

Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Opnemen (sommige programma's) Weert wéér niet

En ja hoor, het is weer (eens) zo ver. Vreemd genoeg is het weer zo dat het (serie)opnemen van in dit geval programma "de wondere wereld van Las Vegas" op RTL Z niet lukt op de Mediabox next. Dit euvel is al eerder voorgekoybij andere programma's, maar ik had gehoopt, naar nu blijkt tegen beter weten in, dat dit schijnbaar simpel op te lossen probleempje ook daadwerkelijk opgelost zou zijn..helaas dus. 

9 Reacties 9
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

Ik heb het via de ZiggoGo app geprobeerd en kan een serie opname plannen. Er worden dan 3 afleveringen gepland.

Probeer het ook eens via de App. Ik ben nu niet in de buurt van mijn Next om het daarop te proberen.

MartijnNuijs!
topicstarter
Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Ook al geprobeerd, werkt ook niet, maar bedankt voor de tip!

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

Vandaag zijn de herhalingen van de eerste 3 afl opgenomen zag ik vanavond op mijn Next. De volgende 3 stonden als opname gemarkeerd. Ik heb die serie opname verwijderd en kon hem opnieuw plannen op de Next.

Er lijkt niets vreemds aan de hand te zijn met de EPG voor deze serie.

Als het niet op de Next en App lukt is vreemd.

Probeer je wel de nieuwe aflevering te programmeren? Die van komende woensdag. Een al uitgezonden afl wil wel eens weigeren. 

In de App idem. Ik heb op de titel gezocht en dan onderaan het scherm de afl geklikt waar geen "play" symbool op stond. Op de vraag of ik de serie op wilde nemen heb ik ja geklikt.

MartijnNuijs!
topicstarter
Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Nieuwe afleveringen opnemen van dit programma werkt ook niet. Ik heb het bij deze alweer opgegeven. Zo heel belangrijk is het niet, gaat meer om het principe dat er WEER eens iets niet werkt op (mijn) @Ziggo apparatuur! Een beetje gallisch word ik er inmiddels wel van.

MartijnNuijs!
topicstarter
Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Oh en gewoon even voor de duidelijkheid en volledigheid.. het is gek genoeg alleen dit programma. Alhoewel, dat is niet helemaal waar, de titel is mij ontschoten, maar in het verleden zijn er nog 1 of 2 programma's geweest waarbij dit probleem zich voordeed.. 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

Er zijn meerdere mensen die bij bepaalde programma's dit opname probleem hebben. "De Slimste" is ook zo'n programma geweest. 

Dit lijkt onderwater te zitten.

Nog even om te weten wat er gebeurd. Kun je het programma wel opnemen maar gebeurd dat niet of komt er een melding tijdens het prigrammeren waardoor het niet lukt?

Gaat het om een serie opname die niet lukt of lukt een losse opname ook niet?

Hoelang van te voren is de opname poging gedaan?

MartijnNuijs!
topicstarter
Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Melding dat het opgenomen word maar word niet opgenomen. Komt dus ook niet in opname lijst. Krijgt dus ook geen rood opname rondje etc. Hoe lang van te voren? Lijkt me totaal niets ermee te maken te hebben, maar goed; pogingen gedaan 3 dagen, 2 dagen, 1 dag van tevoren. Zelfde dag ook, enz enz enz.. serie opname en losse opname lukt niet, maar weet u, het is ook totaal niet meer van belang. Wat wél van belang is, is al herhaaldelijk aangegeven aan @Ziggo en die onthouden zich van elk commentaar. 

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4212Posts
  • 135Oplossingen
  • 2236Likes

Het maakt uit hoelang van te voren de opname is geprogrammeerd. Tot kort van de voren kan de EPG nog aangepast worden zodat een geprogrammeerde opname een dag later bijvoorbeeld op mislukt komt te staan. Dat speelt hier niet omdat het helemaal niet te programmeren valt.

Dit lijkt een uitzondering omdat het bij een enkel programma niet lukt bij een aantal abonnees.  Vaak is de oorzaak een fout in de opname administratie van de abonnee. Er lijkt niet mis met de EPG zelf. Ik kan deze gewoon opnemen.

Ik zal deze topic bij een moderator onder de aandacht brengen. Die kan in de Next kijken of daar eventueel iets mee mis is.

Meer kan ik niet doen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 656Oplossingen
  • 2114Likes

Hey @MartijnNuijs!,

We hebben in het verleden soortgelijke meldingen gezien, maar daarbij was eigenlijk altijd nog wel een 'enkele opname' mogelijk. Dat werkt bij jou dus ook niet, balen!

Mogen we debug logs aanzetten op jouw mediabox om dit gedrag verder te kunnen analyseren? Zoals je ook al aan de reactie van bloemen64 ziet is dit niet te reproduceren op andere mediaboxen.

Als we jouw toestemming hebben laat ik de debug logs aanzetten, als die aangezet zijn sturen we je een berichtje met het verzoek om het nogmaals te testen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo