1
Vraag
2
Reacties
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Opnemen met Humax 5200C op TV Kabel/start hoe lang nog?

Iemand heeft een Humax 5200C die neemt daar nog mee op en hij heeft nog het goedkoopste pakket TV Start maar hij wil naar KabelTV om kosten te drukken.

Met die Humax kan hij dan de id 4444 gebruiken. Daar kan hij nog opnemen.

 

Volgens de Ziggo helpdesk zou dat signaal op termijn ongeschikt zou worden gemaakt voor opnames. Verder zou het kunnen dat Ziggo de Humax 5200 software online zou aanpassen.

 

Mijn vragen.

1.) Is dat waar en zo ja, op welke termijn? Want ik gebruik boven af en toe ook een eigen ontvanger op dezelfde manier via 4444 om op te nemen via het KabelTV pakket.

 

2.) Is zo'n software aanpassing mogelijk? Ziggo doet immers niets meer met die oude Humaxen. Daarnaast zijn er ook nog mensen die zelf een Humax gekocht hebben, daar zou Ziggo geen aanpassingen aan mogen doen want dat is geen Ziggo eigendom.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zolang er dvb-c op de coax staat zal m.i. opnemen mogelijk blijven, helpdesk medewerkers verkopen wel vaker onzin uit onkunde, en als iets niet in hun script staat.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Verder zou het kunnen dat Ziggo de Humax 5200 software online zou aanpassen."

 2.) Is zo'n software aanpassing mogelijk? Ziggo doet immers niets meer met die oude Humaxen."

 

Humax software aanpassen, klikklare onzin, Ziggo rolt al jarenlang geen updates meer uit voor de Humaxen en gaat dat ook niet meer doen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zolang er dvb-c op de coax staat zal m.i. opnemen mogelijk blijven, helpdesk medewerkers verkopen wel vaker onzin uit onkunde, en als iets niet in hun script staat.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het kan wel zo zijn dat het interactieve TV platform een keer uitgaat.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@SteefbDat was ook mijn eerste gedachten toen ik dat hoorde.

@Verwijderd accountJa zou me niet echt verbazen, maar dat is dan ook geen probleem verder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Verder zou het kunnen dat Ziggo de Humax 5200 software online zou aanpassen."

 2.) Is zo'n software aanpassing mogelijk? Ziggo doet immers niets meer met die oude Humaxen."

 

Humax software aanpassen, klikklare onzin, Ziggo rolt al jarenlang geen updates meer uit voor de Humaxen en gaat dat ook niet meer doen.

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ja precies, die doen niets meer met die Humaxen dus dat leek me al een bijzonder vaag statement.

Thanks allemaal!

 

Mocht iemand nog weten of er in de nabije toekomst ideeën zijn over blokkeren van opnames met eigen apparatuur op de goedkoopste pakketten hoor ik dat nog graag.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Onjuiste info verwijderd. Hd+ en CI+ door elkaar gehaald.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic