1
Vraag
2
Reageer en help mee
R Damas

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opnemen in pakket met bestaande Humax box

Hallo,

ik ben al jaren klant van Ziggo voor mijn tv ontvangst en ook al jaren gebruikt ik diverse Humax toestellen om digitale tv te bekijken en op te nemen. Momenteel de Humax 5050 c

Recent heeft mijn humax een film op NET5 weliswaar opgenomen maar deze is niet te bekijken , hetgeen ik nog niet met mijn Humax had meegemaakt.
De opname kan je wel zien in het menu , oa dat hij is opgenomen met HD maar naast het HD iccoontje stond er nu ook een blauw icoontje naast met de letters IR in.

Volgens Humax betekend dit dat of de zender je het recht niet geeft voor een opname of de smartcard is niet geactiveerd.

De card is wel geactiveerd, en Ziggo geeft nu ineens als reactie aan dat in mijn abonnement niet ''opname'' zit? Dit vind ik een vreemde reactie sinds wanneer zou je met een Humax niet meer of beperkt mogen opnemen, is dat nieuw?

Ik weet dat er nu mediaboxen zijn van ziggo die kunnen opnemen of niet, wat heeft dat te maken met de humaxen die nog verkocht worden en altijd verkocht zijn en gecertificeerd zijn
om via ziggo te kijken en als deze een harde schijf heeft ook te kunnen opnemen?

Heeft iemand ook al eens het blauwe icoontje met IR gezien bij een opname van de humax?

Gr
11 Reacties 11
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Hallo R Damas
Misschien dat Willem-A hier een antwoord op weet.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag R Damas

ik zie vaker dat men tegenwoordig aan mensen verteld dat je een abonnement moet hebben voor opnemen. Waar dat vandaan komt weet ik niet, want je kan met de Humax alles opnemen wat je kan ontvangen aan zenders. Destijds is er weleens een issue geweest met de zender Fox, welke niet opneembaar was met de 5050c, maar dat is middels een software update verholpen.

Het Ziggo gecertificeerde staat daar overigens ook helemaal los van, want bij alle providers kun je met de Humax opnemen wat je kan ontvangen. Het gecertificeerde gaat er vooral om dat de Humax absoluut bruikbaar is bij Ziggo en dat deze daar ook gebruikt kan worden voor ITV (alleen in oud Ziggo gebied).

Het IR icoontje zie je vaker. Kijk eens of het baat om de Humax even terug te stellen naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren, zonder het formatteren van de harde schijf aan te vinken. Vaak is het daarmee verholpen. Let op: haal vooraf even een minuut of 15 de spanning geheel van het apparaat.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: Kijk ook even in het menu of er nieuwe software kan worden geladen. Deze is al wel wat ouder, maar de 5050c geeft het vaak niet aan als er nieuwe software voorhanden is, en ik weet niet of je dat al weleens hebt gecontroleerd. Is de optie grijs, dan heb je de laatste versie.
R Damas
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
thx voor de info , ik ga eens checken of de firmware op to date is
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nog ff een toevoeging.
Ik zit in fZiggo gebied en neem al jaren alle zenders van mijn abo op met een 5050.
Daar heb je wel een Smartcard voor nodig.

Als je die Smartcard niet gebruikt dan kun je alleen het vrije digitale Kabel-TV pakket ontvangen op de Humax.

Klanten in fUPC kunnen niet anders. De Smartcard die in dat gebied wordt gebruikt, wordt niet begrepen door een Humax.
Ingewikkeld? Hoezo? Ziggo en UPC zijn nog maar net gefuseerd, toch?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh

in fUPC gebied is er ook het IRdeto signaal. men hoeft dus alleen maar ook die smartcards daar uit te geven. Maar logischerwijs zal men dat niet gaan doen, en losse smartcards zijn er ook sowieso niet meer.

Maar goed, even on topic: alle zenders welke je kan zien kun je opnemen. Alleen is dat soms anders met zenders als bv. Film 1 etc. Maar hoe de helpdesk de laatste tijd met regelmaat kan zeggen dat men een verkeerd abonnement heeft... ? Ik weet het niet.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
R Damas wrote:
thx voor de info , ik ga eens checken of de firmware op to date is



En anders even de reset uitvoeren zoals tevens genoemd.

Succes!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Willem-A wrote:
hanh

in fUPC gebied is er ook het IRdeto signaal. men hoeft dus alleen maar ook die smartcards daar uit te geven. Maar logischerwijs zal men dat niet gaan doen, en losse smartcards zijn er ook sowieso niet meer.


In fUPC gebied waren de smartcards gekoppeld aan de box waarbij ze geleverd werden en niet bruikbaar in een andere box. Dus daar was Humax ook geen optie :sunglasses:
Ziggo smartcards heb ik nog zat (in een ouwe sok :joy: ) maar kan er niks meer mee.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999

maar nu is er naast het NAgravision signaal ook het IRdeto. Maar alleen voor die eerste worden er smartcards uitgegeven. Dat maakt dus dat de Humax alsnog niet geheel inzetbaar is. Logische zet uiteraard, want men wil natuurlijk zoveel mogelijk de XL leveren, of nu/straks de Next.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A
in fUPC gebied is er ook het IRdeto signaal. men hoeft dus alleen maar ook die smartcards daar uit te geven.

Klopt helemaal. Maar je krijgt een fZiggo Smartcard niet geregistreerd in fUPC.
Dat irriteert me. Maar wie ben ik?
je zal maar van fZiggo naar fUPC verhuizen.....
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo R Damas, ben je met deze mooie antwoorden een stap verder geholpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic