Vraag
Reacties
Oplossing
Stiftmeister
Level 1

Opnemen herhalingen

Ik neem de serie winter BBQ op. Nu neemt deze ook alle herhalingen op. Afleveringen in de toekomst kun je niet annuleren, Dan verwijder je alles. Zelfde geldt voor Miljushka Streef food Vietnam die wordt nu voor de zoveelste keer opgenomen. Die verwijder ik dus maar.  Heel irritant.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Level 17
Stiftmeister wrote:

De vorige serie van BBQ street had dit niet, dus het kan wel

Het is ook onzin wat @Gianna Ziggo hierboven beweerd, normaal word de herhaling alleen opgenomen als er met de gewone opnamen wat mis is gegaan. Er zijn de laatste tijd alleen heel veel problemen met de EPG waardoor dit soort problemen ontstaan. Kijk anders ook maar eens in de opnamen topic, je kunt daar ook beter dit soort problemen melden. Daar zit namelijk een moderator @Mark Ziggo die wel weet hoe het zou moeten werken.

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Stiftmeister, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik begrijp dat je dit al irritant ervaart, maar helaas is daaraan niks te veranderen als je een programma als serieopname inplant zal deze ook alle afleveringen die worden uitgezonden van de desbetreffende serie opnemen. Als de zender besluit om herhalingen uit te zenden zullen deze doordat de box is ingesteld om de serie op te nemen. Deze ook weer opnemen.

Als je dit echt niet wilt is de enige oplossing handmatig elke aflevering welke je wilt zien 1 voor 1 instellen als opname.

Ook mogelijk is de al bekeken afleveringen niet direct verwijderen. Dan blijft het duidelijk welke je al hebt gezien (door de tekst bekeken) en kijk je niet per ongeluk herhalingen.  

0 Kudos
Stiftmeister
Level 1
Topicstarter

De vorige serie van BBQ street had dit niet, dus het kan wel??

0 Kudos
DON PAPA
Level 17
Stiftmeister wrote:

De vorige serie van BBQ street had dit niet, dus het kan wel

Het is ook onzin wat @Gianna Ziggo hierboven beweerd, normaal word de herhaling alleen opgenomen als er met de gewone opnamen wat mis is gegaan. Er zijn de laatste tijd alleen heel veel problemen met de EPG waardoor dit soort problemen ontstaan. Kijk anders ook maar eens in de opnamen topic, je kunt daar ook beter dit soort problemen melden. Daar zit namelijk een moderator @Mark Ziggo die wel weet hoe het zou moeten werken.

0 Kudos
Arnold1310
Level 14

Zo neemt de Next bv van TLC ook letterlijk alle herhalingen op van bv 90 Day Fiance. Dan is vrijdag de nieuwe aflevering en dan neemt ie 'snachts de herhaling op en in de loop van de week doet ie dat nog zeker 2x. Zelfs als de uitzending nog niet bekeken is.

0 Kudos
dido
Level 1
Gianna Ziggo wrote:

Goedemiddag @Stiftmeister, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik begrijp dat je dit al irritant ervaart, maar helaas is daaraan niks te veranderen als je een programma als serieopname inplant zal deze ook alle afleveringen die worden uitgezonden van de desbetreffende serie opnemen. Als de zender besluit om herhalingen uit te zenden zullen deze doordat de box is ingesteld om de serie op te nemen. Deze ook weer opnemen.

Als je dit echt niet wilt is de enige oplossing handmatig elke aflevering welke je wilt zien 1 voor 1 instellen als opname.

Ook mogelijk is de al bekeken afleveringen niet direct verwijderen. Dan blijft het duidelijk welke je al hebt gezien (door de tekst bekeken) en kijk je niet per ongeluk herhalingen.  

Dit beantwoord volgens mij niet de vraag: hoe kun je geplande opnames allemaal annuleren, terwijl de al opgenomen afleveringen beschikbaar blijven. Op deze manier zouden er geen herhalingen meer worden opgenomen, en kun je de reeds opgenomen afleveringen bekijken en na het bekijken verwijderen.

Als ik nu een aflevering verwijder (vanwege ruimtegebrek) dan wordt deze bij de eerstvolgende herhaling weer opgenomen, zodat ik het overzicht volledig kwijt raak.

Er zou dus volgens mij een knop moeten zijn met: Annuleer alle geplande opnames. Nu heb ik alleen de keuze tussen Verwijder opname en  Verwijder alles en annuleer geplande opnames

0 Kudos
Steefb
Level 20
dido wrote:

Dit beantwoord volgens mij niet de vraag: hoe kun je geplande opnames allemaal annuleren, terwijl de al opgenomen afleveringen beschikbaar blijven. Op deze manier zouden er geen herhalingen meer worden opgenomen, en kun je de reeds opgenomen afleveringen bekijken en na het bekijken verwijderen.

Als ik nu een aflevering verwijder (vanwege ruimtegebrek) dan wordt deze bij de eerstvolgende herhaling weer opgenomen, zodat ik het overzicht volledig kwijt raak.

Er zou dus volgens mij een knop moeten zijn met: Annuleer alle geplande opnames. Nu heb ik alleen de keuze tussen Verwijder opname en  Verwijder alles en annuleer geplande opnames

Als ik me niet heel erg vergis gaat het wel als volgt.

Ga in de gids naar een geplande opname > ok > annuleer de serie.

0 Kudos
dido
Level 1

Helaas, ik krijg dan alleen de keuzes om deze ene opname te verwijderen of om alle opnames te verwijderen en de hele serie te annuleren. Dus niet de optie om alleen de serie te annuleren…

0 Kudos
Steefb
Level 20

En toch werkt dat zo, misschien ga je niet naar een geplande opname (dus niet een al opgenomen).

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Nog even terug komen op het feit dat bij deze serie ook de herhalingen worden opgenomen. Dat komt door de manier waardoor de content eigenaar de serie aanbied. In dit geval zijn de oorspronkelijke aflevering en de herhaling identiek, ze hebben als het ware dezelfde code. Als je dan kiest voor alle afleveringen neemt de box alle afleveringen op, ook de herhalingen. Als de content aanbieder de oorspronkelijke aflevering en de herhaling verschillende codes geeft, gaat het wel goed. Als je dan bij de oorspronkelijke aflevering de hele serie opneemt, neemt hij enkel die reeks op. En zo zou je dan ook kunnen kiezen om enkel de reeks van de herhalen op te nemen.

0 Kudos