1
Vraag
2
Reacties
MikeSK9

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnemen en terugkijken met CI+ module

Hallo allemaal,

 

Wij zijn erg benieuwd of ondertussen programma's al opgenomen en/of teruggekeken kunnen worden met een CI+ module? Ik weet dat deze vraag al een paar maal eerder gesteld is maar dat was allemaal voordat alle opnames in de cloud bewaard worden. 

 

Het lijkt mij tenminste logisch dat het daarom ook met die CI+ module nu moet kunnen maar ik kan daar nergens wat over vinden (behalve die oude antwoorden dus). Kan dat ondertussen, komt het nog of zit ik er echt naast?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De clou is dat de CI module hier deels buiten staat. Via de rode knop kan Ziggo het mogelijk maken toegang te geven tot het nieuwe  on demand systeem.  Dan is replay ook mogelijk, echter Ziggo heeft andere keuze's gemaakt.

 

Wie opname's in de cloud wil zien zal de Mediabox Next, of XL moeten gebruiken of de Ziggo Go omgevingen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, dat kan niet met een ci module.

Zeker in oud upc gebied is dat technisch onmogelijk. In verband met gelijktrekken van beide gebieden zie ik deze mogelijkheid niet aangeboden worden.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@MikeSK9 . Je zou op kunnen nemen met de tv waar de module in zit, maar dan moet je tv een pvr functie hebben met een harde schijf aan de usb poort gekoppeld. Als dat zo is zou je kunnen opnemen. Nadeel is wel dat je alleen maar kunt opnemen waar je ook naar kijkt!. M.a.w je kijkt naar Nederland 1 dan kun je rtl4 niet opnemen.

 

Teun.

MikeSK9
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het ligt misschien aan mij maar ik vind dat wel gek. Toen er nog lokaal op de mediabox werd opgeslagen kon ik het begrijpen; bij het gebruik van een CI+ module miste je simpelweg de opslagmogelijkheid. Nu wordt alles in de cloud opgeslagen maar daar kan dan met de module dus blijkbaar geen contact mee krijgen?

 

PS: ik woon niet in oud USP gebied. 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@MikeSK9  Wat voor tv abonnement heb je?

MikeSK9
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Boris de Kat TV standaard met een aantal extra pakketten.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@MikeSK9  Tv standaard staat er altijd daar, heb je soms "Max"?

MikeSK9
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stom van me. Je hebt gelijk, het is "Max". Ik zie het nu bovenaan de pagina staan. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De clou is dat de CI module hier deels buiten staat. Via de rode knop kan Ziggo het mogelijk maken toegang te geven tot het nieuwe  on demand systeem.  Dan is replay ook mogelijk, echter Ziggo heeft andere keuze's gemaakt.

 

Wie opname's in de cloud wil zien zal de Mediabox Next, of XL moeten gebruiken of de Ziggo Go omgevingen.

MikeSK9
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. Aha, dat verklaart een hoop. Thanks! De vraag waarom die keuze is gemaakt rijst dan gelijk maar ik ben bang dat we dan in een heel andere discussie terecht komen.

 

Weet je toevallig ook of er plannen zijn om die keuze te herzien? Misschien ben ik een zeurpiet maar ik vind dit toch wel een flinke beperking, zeker omdat het technisch dus 'gewoon' mogelijk is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MikeSK9  schreef:

@RoWi. Aha, dat verklaart een hoop. Thanks! De vraag waarom die keuze is gemaakt rijst dan gelijk maar ik ben bang dat we dan in een heel andere discussie terecht komen.

 

Weet je toevallig ook of er plannen zijn om die keuze te herzien? Misschien ben ik een zeurpiet maar ik vind dit toch wel een flinke beperking, zeker omdat het technisch dus 'gewoon' mogelijk is.


Of het technisch 'gewoon' mogelijk is dat is vraag twee dat heeft ook te maken met wat een TV wel of niet kan. Ga er maar vanuit dat dit niet gaat veranderen puur om marketing redenen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MikeSK9 Het enige wat een CI+ module doet is decoderen.

 

Je TV heeft zelf wel of niet de rode knop functie om Uitzending gemist te kijken en Movies en Series, er zijn ook TV's met een CI+ die de rode knop functie niet hebben en en waarmee je niet on-demand kunt kijken.

Een TV heeft niet de software in zich om verbinding te maken met het Horizon 4 systeem, zijnde de cloud.

 

Behalve een Apple TV, Amazon Fire TV of Android TV als die de Ziggo Go app kunnen laden, dan heb je weer wel verbinding met de cloud.

Ziggo GO op je tweede tv | Klantenservice | Ziggo

De apps zijn te downloaden in de Apple TV app store, Google Play store voor Android TV en de Amazon app store. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Als aanvulling op @Teun :

 

De opnames kunnen alleen maar op de Tv worden weergegeven waarop deze zijn gemaakt. Zelfs als je de schijf op exact dezelfde Tv aansluit, zal het niet werken. Daarnaast kan je na een bepaalde tijd, bepaalde opnames niet meer terug kijken. Dat kan al na een week zijn. 

 

In mijn ogen is dit een leuke, maar waardeloze optie. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Willem-A1 . Als ik dit zo had , kocht ik een humax 5200. Probleem opgelost.

 

Teun.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat van die week wist ik niet. Dan is TV Compleet of Max met een jaar houdbaarheid zo gek nog niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met TV Max heb je minimaal een Mediabox XL of zelfs de Next. Alleen voor een tweede TV heb je niet veel aan een CI module en Smartcard om eventuele opnames terug te zien. Dan zal een Chromecast en de apps een optie zijn, daar wordt al naar verwezen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. dat komt omdat het opnames zijn die op een harde schijf komen te staan. Bij een Humax kan je die nog elders opslaan, of eventueel met iemand delen, maar bij de opnames vanaf de Tv, dus een harde schijf aangesloten op desbetreffende Tv, kan dat niet meer. Daarom werkt de schijf ook nergens anders op. Of er inmiddels een wijziging heeft plaatsgevonden in de tijd dat een opname nog zichtbaar is, weet ik niet, maar bij opnames komt een codering te staan, heet iets anders, kom ik even niet op, waardoor ze na een bepaalde tijd gewoon niet meer te bekijken zijn. Eigenlijk alles in het kader van; je mag opnemen, maar we hebben het liever niet. Eerst vinden ze van alles uit waar dat mee kan, en ook steeds op een mooiere manier, met een beter beeld, en als we het in huis hebben, doen ze er alles aan het te voorkomen dat je nog wat opneemt... 🤔

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Hangt van je TV af.
Mijn TV heeft een interne harde schijf en ik kan alles opnemen wat ik maar wil via mij 2 CI+ kaartjes.
Kan alles ook exporteren naar een mkv bestand en bewaren voor later.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dan leef je in weelde @RobertKoopman .Maar hoe vaak zie je een ingebouwde harde schijf, en de mogelijkheid op te nemen van 2 zenders tegelijk... want jij weet ook vast wel dat dit met een externe harde schijf niet lukt. Zelfs op precies dezelfde Tv zal die niet werken. Maar het zijn de zenders die voorkomen dat je opnames na een bepaalde tijd niet meer kan zien. Ik vraag me dus af waarom dit op jou Tv niet zo werkt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic