1
Vraag
2
Reacties
opnamegestart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnemen Ziggo mediabox XL - waarom de hele film?

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en tob met een probleem dat volgens Ziggo geen probleem is en daar heb ik mijn twijfels over. Mijn vraag: Is het normaal, dat als je anderhalfuur naar een film kijkt, halverwege bezoek krijgt en besluit het einde op te nemen en de volgende dag blijkt dat alles opgenomen is vanaf het moment dat je keek? Omdat ik het vreemd vind heb ik wat dingen uitgeprobeerd en het volgende doet zich voor: Gisteravond al zappend beland ik op zender Spike bij de film The Walk. Tegen het einde volgt een blok reclame waar ik geen zin in heb en besluit het einde op te nemen. Omdat ik het allemaal vreemd vind besluit ik de opname te controleren. Weer heeft hij opgenomen vanaf het moment dat ik op de zender beland. Ik wis de opname, ga naar een andere zender en zet tv en mediabox uit. Wacht even, schakel alles weer in, ga naar Spike waar de film nog speelt en neem op. Vanmorgen bleek dat hij toch alles, dus vanaf het moment dat ik op Spike belandde, opgenomen heeft. Ik vind dat heel raar allemaal. Vanochtend vijf minuten Ontbijt tv opgenomen, gewist, alles weer uitgeschakeld. Vijf minuten gewacht, alles aan, weer vijf minuten opgenomen en dan blijkt bij de opname dat er 15 minuten is opgenomen. Verwarring ontstaat ook omdat er tijdens contact met Ziggo de ene zegt dat het niet normaal is en besluit een monteur te sturen en de monteur dan zegt dat het wel zo hoort. Inmiddels is de bekabeling door Ziggo vernieuwd en is afgelopen vrijdag een nieuwe Mediabox XL geplaatst door Ziggo monteur. Ik wordt allervriendelijkst behandeld door Ziggo, dus daar ligt het probleem niet. Wil alleen graag weten of dit echt normaal is. Graag reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Reactie destijds van UPC medewerker:

U kunt op verschillende manieren een programma, film of serie op tv opnemen met de Horizon Mediabox:




  • Direct opnemen
  • Druk op [OK] en selecteer 'Opnemen'. Kies vervolgens 'Bevestigen' om de opname te starten of 'Wijzigen' om eerst de eindtijd en de frequentie van de opname aan te passen.
  • Handmatig opnemen
  • Druk op [Menu], ga naar 'Mijn Media' en kies 'DVR Planner'. Selecteer 'Handmatig opnemen' en stel de zender, datum, begin- en eindtijd en frequentie in. Kies vervolgens 'Opnemen'.
  • Opnemen via de TV Gids
  • Selecteer een programma in de TV Gids, druk op [OK] en kies 'Opnemen'. U ziet bij het geselecteerde programma een rode cirkel met stip wanneer het programma wordt opgenomen. Is het programma nog niet begonnen? Dan ziet u alleen een rode cirkel. Let op: u krijgt geen bevestiging dat uw opname via de TV Gids succesvol is ingesteld.



Op de mediabox licht in het rood 'REC' op wanneer er een opname plaatsvindt. Standaard neemt de Horizon Mediabox 5 minuten voor en 10 minuten na de opname op.



Bekijkt u een programma en besluit u halverwege het programma dat u dit wilt opnemen? Dan zal de mediabox het programma in zijn geheel opnemen, dus ook het eerste deel dat u al bekeken heeft.


Bekijk in context

28 Reacties 28
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
1 Waarom ze hier een monteur voor zou wllen sturen lijkt mij onzinnnig.
2 Bij opnames wordt het hele programma opgenomen,de horizon gebruikt zijn time shift daarvoor, de humax doet dat ook.
Een mogelijkheid om dit niet te doen is handmatig opnemen.
Wat je ook kan doen is even zappen voor je gaat opnemen. dan wordt de time shift onderbroken .

Ik ben het met ziggo eens dat het geen probleem is, Het is gewoon een van de mogelijkheden van de box.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb schrijft:

"2 Bij opnames wordt het hele programma opgenomen,de horizon gebruikt zijn time shift daarvoor, de humax doet dat ook."

Sorry Steefb

maar de Humax neemt alleen op vanaf het begin als je daarvoor kiest d.m.v. het zo instellen via de Guide, of als je het programma dat je op dat moment kijkt, terug spoelt naar het begin en dan gaat opnemen (opname toets). Misschien begrijp ik je verkeerd, maar opnamegestart betoogt dit:

"Is het normaal, dat als je anderhalfuur naar een film kijkt, halverwege bezoek krijgt en besluit het einde op te nemen en de volgende dag blijkt dat alles opgenomen is vanaf het moment dat je keek?".

Dat is bij de Humax dus niet het geval. Je kan dan gewoon dat laatste deel opnemen door op de opnametoets te drukken. Nu ken ik de XL niet echt, maar daar zal hetzelfde mogelijk zijn (handmatig opnemen) en als opnamegestart de juiste handelingen verricht, dus de opname start als het bezoek arriveert, lijkt mij dat dan alleen dat laatste deel opgenomen moet worden en niet de hele uitzending. Dat begrijp ik tenminste uit de vraag. En de Humax doet dat dus niet. Deze begint pas op dat punt op te nemen alwaar je op de opnametoets drukt. Alles ervoor komt niet op de schijf te staan. Spoel je een stukje terug, en drukt dan op de opnametoets, komt alles vanaf dat moment op de schijf etc.

Ik denk dus dat opnamegestart al handmatig opneemt in die gevallen... Of heb ik dat mis opnamegestart ??
opnamegestart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, klopt. Alleen bij handmatig. Ingestelde opnames gaan prima.
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Ok Willem, ik had het al even niet gebruikt. Maar weet je het zeker? Bij de humax moet je het bewust via de TV gids doen. Maar deze truc (Wat je ook kan doen is even zappen voor je gaat opnemen. dan wordt de time shift onderbroken .) gebruikte ik om niet het hele programma op te nemen. En die had ik niet zomaar verzonnen geloof ik.
opnamegestart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ken de Humax niet, maar voorheen kon ik met de Mediabox XL opnemen vanaf het punt waar ik de opname startte. Dus gewoon met de afstandsbediening en dan in het programma voor opname kiezen. Ook even zappen helpt niet. Zoals ik beschreef loopt de opname zelfs verder nadat opname verwijderd is, tv en Mediabox uitgeschakeld worden. Daarna even wacht, alles weer aanzet, en weer opneem. De opname start dan weer vanaf het eerste punt waarop ik naar het programma keek.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja Steefb, dat weet ik zeker. Ik ken de Humax modellen intussen wel. Daarmee kun je op verschillende manieren opnemen:

-Via de Guide (heel programma of meerdere programma's
-Via de Info onder een programma (word weinig gebruikt)
-Via de timer (Guide/gele toets
-Via de opnametoets (een heel programma, een deel van een programma, en dus ook het laatste stukje. De opname gaat dan pas in als er op de opnametoets word gedrukt.

Je hoeft het bij de Humax dus niet via de Tv gids/Guide te doen. Je kan ook opnemen met de opnametoets, die ik meestal voor het gemak de 'direct opnametoets' noem. Als het alleen maar via de Guide mogelijk zou zijn op te nemen, kun je immers nooit alsnog een lopend programma opnemen?! Ik kijk nogal eens een programma, dat ik eigenlijk ook wel had willen opnemen. En dat kan dan alsnog: je spoelt terug naar het begin, en start dan de opname. Kun je door omstandigheden niet alles af zien, start je de opname gewoon op dat punt waar je stopt met kijken. Dan komt alleen dat laatste deel erop. Ben je halverwege een programma ingestapt, kun je uiteraard niet verder terug dan dat punt en daarvan af opnemen.

Noot: Spoel je zo ver terug dat je in het vorige programma terecht komt, zal die naam bij de opname komen te staan, maar deze is dan te hernoemen in de medialijst als de opname is gemaakt.

Als je gaat zappen word de time shift gewist en gestart bij die zender waar de Humax op dat moment op staat. Maar als je gaat zappen en terug komt op de zender waar de Humax eerst op stond, kun je inderdaad vanaf dat moment opnemen. Echter is dat dus niet nodig. Geloof me, zo werkt het.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
opnamegestart wrote:
Ja, klopt. Alleen bij handmatig. Ingestelde opnames gaan prima.



Dag opnamegestart

bedoel je hiermee dat het hele programma dus toch word opgenomen als je halverwege op de opnametoets drukt? Zo ja, dan begrijp ik het goed.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
opnamegestart wrote:
Ik ken de Humax niet, maar voorheen kon ik met de Mediabox XL opnemen vanaf het punt waar ik de opname startte. Dus gewoon met de afstandsbediening en dan in het programma voor opname kiezen. Ook even zappen helpt niet. Zoals ik beschreef loopt de opname zelfs verder nadat opname verwijderd is, tv en Mediabox uitgeschakeld worden. Daarna even wacht, alles weer aanzet, en weer opneem. De opname start dan weer vanaf het eerste punt waarop ik naar het programma keek.



opnamegestart

het is dus wel anders geweest begrijp ik? Dan is het vreemd dat dit niet meer zo werkt.

Nu slaap ik met de Humax, maar staat de XL niet eens op mijn nachtkastje, maar Be rt is dan weer getrouwd met de XL, dus wellicht kan die hier wat meer over vertellen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bekend verhaal, werd in 2012 al over gepraat:

https://ziggoforum.nl/topics/47179/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
De Mediabox XL neemt op vanaf het moment dat je de opdracht geeft aan de Mediabox XL, dan gaat hij de opname op de harde schijf zetten.
De Mediabox XL kan niet de eerder uitgezonden beelden op de harde schijf zetten, behalve als je al op dat kanaal hebt gekeken zonder weg gezapt te zijn, dan pakt hij het op vanaf het laatste moment dat je op de zender bent gekomen.
Dit pakt hij op uit de time-shift.

Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen:

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb

je geeft dit aan:

"2 Bij opnames wordt het hele programma opgenomen,de horizon gebruikt zijn time shift daarvoor, de humax doet dat ook".

Dat is natuurlijk alleen zo als je op het moment dat het programma loopt, deze terug spoelt, en vervolgens op de opnametoets drukt. Dan haalt de Humax de opname uit de buffer van de Time Shift. Bij opnemen via de Guide is dat uiteraard niet het geval.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dus Be rt, wat opnamegestart aangeeft is dan niet zoals het hoort? Hij geeft aan dat alles word opgenomen... Als ik het verhaal tenminste goed begrijp....
Verwijderd account
Niet van toepassing
Reactie destijds van UPC medewerker:

U kunt op verschillende manieren een programma, film of serie op tv opnemen met de Horizon Mediabox:




  • Direct opnemen
  • Druk op [OK] en selecteer 'Opnemen'. Kies vervolgens 'Bevestigen' om de opname te starten of 'Wijzigen' om eerst de eindtijd en de frequentie van de opname aan te passen.
  • Handmatig opnemen
  • Druk op [Menu], ga naar 'Mijn Media' en kies 'DVR Planner'. Selecteer 'Handmatig opnemen' en stel de zender, datum, begin- en eindtijd en frequentie in. Kies vervolgens 'Opnemen'.
  • Opnemen via de TV Gids
  • Selecteer een programma in de TV Gids, druk op [OK] en kies 'Opnemen'. U ziet bij het geselecteerde programma een rode cirkel met stip wanneer het programma wordt opgenomen. Is het programma nog niet begonnen? Dan ziet u alleen een rode cirkel. Let op: u krijgt geen bevestiging dat uw opname via de TV Gids succesvol is ingesteld.



Op de mediabox licht in het rood 'REC' op wanneer er een opname plaatsvindt. Standaard neemt de Horizon Mediabox 5 minuten voor en 10 minuten na de opname op.



Bekijkt u een programma en besluit u halverwege het programma dat u dit wilt opnemen? Dan zal de mediabox het programma in zijn geheel opnemen, dus ook het eerste deel dat u al bekeken heeft.


Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank mguzz

wat een moeilijk kreng... :grin:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Bekijkt u een programma en besluit u halverwege het programma dat u dit wilt opnemen? Dan zal de mediabox het programma in zijn geheel opnemen, dus ook het eerste deel dat u al bekeken heeft.

Maar alleen als je het programma aan het bekijken was.
Als je ernaar toezapt, dan start hij vanaf het moment dat je op de zender kwam en haalt het uit de Time-shift.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Willem-A wrote:
Dank mguzz

wat een moeilijk kreng... :grin:


Zo praat je toch niet over medewerkers?
:joy:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sorry Nick999


:blush:


Maar eigenlijk bedoelde ik de XL (met al zijn vreemde nukken... :stuck_out_tongue_winking_eye:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geef mij maar een Humax. Die neemt tenminste gewoon een deel op... :sunglasses::relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar goed, opnamegestart heeft zijn antwoord. Of hij daar blij mee is lezen we later... :thinking:

En Steefb is aan het het controleren of ik gelijk heb... :grin:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic