1
Vraag
2
Reacties
opnamegestart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnemen Ziggo mediabox XL - waarom de hele film?

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en tob met een probleem dat volgens Ziggo geen probleem is en daar heb ik mijn twijfels over. Mijn vraag: Is het normaal, dat als je anderhalfuur naar een film kijkt, halverwege bezoek krijgt en besluit het einde op te nemen en de volgende dag blijkt dat alles opgenomen is vanaf het moment dat je keek? Omdat ik het vreemd vind heb ik wat dingen uitgeprobeerd en het volgende doet zich voor: Gisteravond al zappend beland ik op zender Spike bij de film The Walk. Tegen het einde volgt een blok reclame waar ik geen zin in heb en besluit het einde op te nemen. Omdat ik het allemaal vreemd vind besluit ik de opname te controleren. Weer heeft hij opgenomen vanaf het moment dat ik op de zender beland. Ik wis de opname, ga naar een andere zender en zet tv en mediabox uit. Wacht even, schakel alles weer in, ga naar Spike waar de film nog speelt en neem op. Vanmorgen bleek dat hij toch alles, dus vanaf het moment dat ik op Spike belandde, opgenomen heeft. Ik vind dat heel raar allemaal. Vanochtend vijf minuten Ontbijt tv opgenomen, gewist, alles weer uitgeschakeld. Vijf minuten gewacht, alles aan, weer vijf minuten opgenomen en dan blijkt bij de opname dat er 15 minuten is opgenomen. Verwarring ontstaat ook omdat er tijdens contact met Ziggo de ene zegt dat het niet normaal is en besluit een monteur te sturen en de monteur dan zegt dat het wel zo hoort. Inmiddels is de bekabeling door Ziggo vernieuwd en is afgelopen vrijdag een nieuwe Mediabox XL geplaatst door Ziggo monteur. Ik wordt allervriendelijkst behandeld door Ziggo, dus daar ligt het probleem niet. Wil alleen graag weten of dit echt normaal is. Graag reactie.
28 Reacties 28
Verwijderd account
Niet van toepassing
Geef mij maar een 4K Humax :grin:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
Geef mij maar een 4K Humax :grin:



Ja, die zijn mooi he! Ze zijn al bezig met 16K! Moet je zo dicht op je Tv zitten, dat je vrouw niet meer voor je langs kan lopen als je naar voetbal kijkt. En een detail! Ik zag zelfs een jong miertje zittend op een grasspriet een stukje brood met kaas eten!

:hugging:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:

Bekijkt u een programma en besluit u halverwege het programma dat u dit wilt opnemen? Dan zal de mediabox het programma in zijn geheel opnemen, dus ook het eerste deel dat u al bekeken heeft.
Maar alleen als je het programma aan het bekijken was.
Als je ernaar toezapt, dan start hij vanaf het moment dat je op de zender kwam en haalt het uit de Time-shift.



Dus Be rt je bent aan het kijken en halverwege besluit je de rest op te nemen, kan je dan eerst zappen naar een andere zender en vervolgens weer terugkeren naar de zender waarvan je de rest wilt opnemen en dan ook de rest daadwerkelijk opnemen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz

ik begreep van wel. Want dan is er geen sprake meer van een buffer. Maar het kan makkelijker natuurlijk... handig is anders.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Willem-A wrote:
Maar goed, opnamegestart heeft zijn antwoord. Of hij daar blij mee is lezen we later... :thinking:



En Steefb is aan het het controleren of ik gelijk heb... :grin:



Ja, ik ben wezen controleren, en natuurlijk WILLEM je hebt gelijk.


Maar ja, ik had m'n trucje toch niet voor niets verzonnen?
even zappen voor je gaat opnemen. dan wordt de time shift onderbroken


Ik zal de horizon en humax wel door elkaar gehaald hebben.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja, je geloofde het toch niet he Steefb...

Zie mijn handtekening. Maar goed, het kan nooit kwaad even na te gaan of het klopt wat ik schrijf... :thinking:

Ik weet niet waarom je dat trucje hebt verzonnen, en of dat voor niets is. Bij de Humax is het in ieder geval niet nodig. Zou dat ook niet handig vinden. Mis je tijdens het zappen toch ook net weer een stukje. Misschien juist het spannendste deel van 3 seconden! Je moet er niet aan denken. En ik weet niet of je de Humax en de XL door elkaar hebt gehaald, maar een XL Humax is er nog niet ... :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Goed, opnamegestart heeft zijn antwoord, Steefb is gerust gesteld, mguzz geniet van zijn 4K Humax en opa Willem gaat zijn bed in.

Fijne dag allen!
opnamegestart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke, als ik het goed begrijp is wat er nu gebeurt dus normaal gedrag bij de Mediabox XL. Dan heb ik dus al tijd een box gehad die het fout deed, en dus voor mij goed. Raar hoor! Blijf het vreemd vinden dat zelfs na de onderbreking door tv en Mediabox uit te zetten, vijf minuten wachten, alles weer aanzetten, naar andere zender zappen en vervolgens terug naar waar ik opnemen wil, de opname dus blijft starten vanaf de tijd dat ik een kwartier geleden op de zender zat. Maar bedankt allemaal voor het meedenken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Willem-A wrote:
opa Willem gaat zijn bed in.




Joepie!! Kan ik weer lekker Humax onzin uitkramen:grinning:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic