1
Vraag
2
Reacties
verwp01

Level 8
  • 260Posts
  • 5Oplossingen
  • 32Likes

Opnemen: Serielinking F1 (en andere sportkanalen) niet mogelijk

Het opnemen van sportzenders en vooral op kanaal 14 ( Ziggo sport ) is geen mogelijkheid meer om aan te geven dat je heel de serie op wilt nemen van de Formule 1.
Bijvoorbeeld de vrije training , kwalificatie en de race op zondag die zijn allemaal in te plannen echter de keuze om heel de serie aan te klikken die ontbreekt.

Komt hier nog een oplossing voor?

Het probleem duurt al vele maanden en ik zie nog geen verbetering.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi all!

​​​​​​Zoals bij jullie bekend is, is serielinking momenteel niet mogelijk op alle sportkanalen. Vorig jaar heb ik deze vraag uitgezet en kreeg ik het antwoord terug in het topic welke al door @Be rt werd genoemd. Aangezien we nu natuurlijk een jaar verder zijn was ik ook benieuwd naar de stand van zaken. De terugkoppeling zal ik met jullie delen.

 Het ''waarom'’ is ongewijzigd. 

'’Waarom?
Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement de strijd gaan leveren en daarnaast was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement. '’


De achterliggende gedachte hiervan is dus dat er een hoop onnodige opname-capaciteit bespaard wordt, omdat nu echt de wedstrijden worden opgenomen die men wil bekijken. En ook de zoekfunctie met gespecificeerde titels werkt beter. 

Vanwege bovenstaande hebben ze er toch voor gekozen dat het '’as designed'’ is dat er geen serielinking meer aanwezig is op de sportkanalen. Het is ook niet duidelijk of dit in de toekomst ooit terug gaat komen. 

 

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

We zitten al meer dan een jaar hiermee en ik ben bang dat er nog niets over bekend is:

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/geen-serielinking-bij-het-opnemen-van-conte...

Uiteraard werken we er nu aan om de serielinking terug te krijgen bij deze programma's. Zodra hier meer over bekend is, dan zullen we dit uiteraard met jullie delen. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Hi @verwp01

Top dat je navraag doet. Ik zag dat je 2 topics over hetzelfde onderwerp aan had gemaakt dus het andere topic heb ik verwijderd. Ook heb ik een email voor je gestuurd naar de afdeling die hierover gaat met de vraag hoe de vork in de steel zit, zodra we antwoord op de mail hebben ontvangen dan hoor je dit van ons! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi all!

​​​​​​Zoals bij jullie bekend is, is serielinking momenteel niet mogelijk op alle sportkanalen. Vorig jaar heb ik deze vraag uitgezet en kreeg ik het antwoord terug in het topic welke al door @Be rt werd genoemd. Aangezien we nu natuurlijk een jaar verder zijn was ik ook benieuwd naar de stand van zaken. De terugkoppeling zal ik met jullie delen.

 Het ''waarom'’ is ongewijzigd. 

'’Waarom?
Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement de strijd gaan leveren en daarnaast was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement. '’


De achterliggende gedachte hiervan is dus dat er een hoop onnodige opname-capaciteit bespaard wordt, omdat nu echt de wedstrijden worden opgenomen die men wil bekijken. En ook de zoekfunctie met gespecificeerde titels werkt beter. 

Vanwege bovenstaande hebben ze er toch voor gekozen dat het '’as designed'’ is dat er geen serielinking meer aanwezig is op de sportkanalen. Het is ook niet duidelijk of dit in de toekomst ooit terug gaat komen. 

 

 

 

VickyRonnen

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De script kiddies van de eerstelijns helpdesk kennen dit probleem dus niet.

Sterker nog het lag, geheel in de Ziggo traditie, aan de klant.

Dus AOP, versterker en DVR moesten vervangen worden.

 

Maar het probleem is nog veel erger en dat is de eerstelijns helpdesk niet aan het verstand te peuteren.

Er is nog een ander probleem.

Gisteren alle geplande opnamen gewist op de dvr en ze allemaal opnieuw ingevoerd.

De epg informatie die gisteren getoond werd voor de race is ANDERS dan de epg informatie die vandaag verwacht werd door de EPG.

De race werd dus niet automatisch opgenomen.

Omdat het vertrouwen in Ziggo totaal weg is, vlak voor de race gekeken of het programma opgenomen werd. Niet dus, dus de epg informatie is vandaag opzettelijk anders dan gisteren voorgespiegeld.

 

De reden voor de wijziging is naar mijn mening complete onzin.

Sportkijkers, wielrenners wellicht niet, hebben genoeg aan de datum om te weten wie wat en waar.

De hoofd informatie moet dus terug naar iets wat algmeen is, bv Formule 1 race. Als sub informatie zou dan Monza kunnen staan.

Met EPG wil je eenmaal invullen ALLE races opnemen.

 

Pas wanneer je flink boos wordt krijg je een tweedelijns medewerker te spreken en word je naar deze link verwezen. Tot dan toe wordt glashard ontkent dat Ziggo het probleem veroorzaakt en wordt onnodig apparatuur vervangen.

T-Mobile gaat glasvezel in Haarlem aanleggen, de bejegening van de helpdesk tot nu toe maakt dat ik dan wel over ga stappen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat een onzin verhaal wat de opname capaciteit betreft, Ziggo maakt in principe overal digitale kopieen van zodat we tot 7 dagen kunnen terugkijken, we leggen enkel uitgebreidere terugkijk rechten vast.

 

Het betreft puur ondeugdelijke EPG informatie.

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

@VickyRonnen  Alhoewel het niet duidelijk blijkt uit dit topic heeft dit topic betrekking op cloud opnemen.

Serie opnames zijn daar inmiddels wel mogelijk.

Uit een ander topic heb ik begrepen dat je een dvr gebruikt, welke?

VickyRonnen

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben een oude UPC klant en heb dus een Cisco DVR.

De epg is ook hier onbetrouwbaar, wat zaterdag te zien is in de epg voor zondag, blijkt zondag gewoon gewijzigd te worden door ziggo.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@VickyRonnen Ontzettend balen dat het misgaat met de ingeplande serie opname (serieslinking) van o.a. de Formule 1! Wat @RoWi aangeeft klopt, door een wijziging in de EPG/TV Gids vermoed ik dat de opname mogelijk niet goed gegaan is. Het kan zijn dat de programmanaam voor aanvang v.d. wedstrijd is aangepast in de TV Gids/ EPG en daardoor niet goed opgenomen is. In dit topic kun je fouten in de EPG of problemen met geplande opnames doorgeven zodat wij dit kunnen doorgeven aan de EPG leverancier.

Om een mislukte (serie) opname van bijvoorbeeld de F1 op je Cisco HDDVR te voorkomen, zou je ook handmatig een opname kunnen inplannen voor de Zender, Datum en tijdstip. Zodoende heb je er geen last van op het moment dat er iets in de EPG/TV Gids wordt aangepast.

VickyRonnen

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 De epg leverancier is ziggo zelf. Ziggo sport IS ziggo.

Aan een juridische organisatie obscuriteit om zo min mogelijk belasting te betalen, heb ik als consument geen enkele boodschap aan.

 

Externe epg leverancier 3x de mist in? Dan betrokken zenders op zwart.

Er moet een prikkel zijn om kwaliteit te leveren.

Wil je geen kwaliteit leveren? Ga dan weg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic