1
Vraag
2
Reageer en help mee
ArthurD

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnames verdwijnen

Dagelijks verdwijnen delen van mijn opnames. Dit betreft meerdere series die ik heb opgenomen. Niet een heel seizoen maar een stuk of 10 afleveringen. Dit gebeurt bij al mijn series (5) die ik heb opgenomen en dagelijks. Dus niet iets van een domme actie of zo. Dan zou ik 10 keer per dag x5 series een selectie moeten maken en dan op verwijderen klikken. De medewerker van de klantenservice gaf aan dat het een vervelend probleem is maar dat hij er niets aan kan doen. En daar mag ik het dan mee doen. Iets van sorry.. wij leveren diensten waar u wel voor mag betalen echter als deze niet werken is het jammer voor u. Schandalig.. 

8 Reacties 8
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dit verdwijnen kan komen door een eigen instelling. Ga daar even niet vanuit nu.

Een tweede manier om iets kwijt te raken is dat het langer dan een jaar geleden opgenomen is. Dan verdwijnt het. Maar voordien komen er meldingen dat het gaat gebeuren. Tegenhouden kan niet.

Een derde manier is dat er een fout optreed in de Ziggo administratie en ze daardoor verdwijnen.

Als dit bij meerdere mensen optreed dan kan zoiets gerepareerd worden. Vaak echter niet.

 

Noem eens een paar series die weg zijn. Misschien heb/had ik die ook.

ArthurD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allereerst, dank je wel voor je reactie. De opgenomen series zijn niet ouder dan een jaar. Niet hele series verdwijnen maar nu dagelijks een aantal per seizoen per serie. Het gebeurt bij alle series/opnames die ik opneem. According to Jim, will and grace, dharma and greg, oplichters ontmaskert enz…. Schijfruimte voldoende, nu nog 59% vrij. Morgen waarschijnlijk weer wat meer. En nog een toevoeging, ik heb Will en grace ingepland en daar is helemaal niets van opgenomen of wel en alweer verwijderd. Deze staat nog wel gewoon ingepland zie ik.

 

ik zie in je reactie dat het wellicht niet gerepareerd kan worden in sommige gevallen? Dat zou ik wel heel vreemd vinden, kwestie van opslaan in de cloud toch!  Ik werk zelf ook in de IT en kan me geen situatie bedenken waar ik hier mee weg zou komen. Het is een dienst die Ziggo aanbiedt en waar ik voor betaal. Als dat zo zou zijn ben ik weg..

ArthurD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog een kleine toevoeging. De opnames die ik kwijt ben beschouw ik al als verloren. Dat is jammer maar helaas maar ik verwacht wel dat het voor de toekomst opgelost wordt. Niet heel onredelijk toch?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Arthur D. Dit is wel een heel gekke. Ben dit, zeker op zo'n schaal, nog niet eerder tegengekomen ook. 

 

Gek gedacht, misschien, maar zou je voor de zekerheid het wachtwoord van je MijnZiggo eens willen wijzigen? Ik miste een tijdje terug ook ineens allemaal opnames. Bleek dat ik nog ingelogd was op een laptop bij mn vader thuis. Hij dacht dat hij op zijn account op Ziggo GO zat en dacht "huh. Wat moet ik met al deze programma's?" En heeft zo een hoop verwijderd. 

ArthurD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, dank je wel voor je reactie en meedenken. Toen ik ontdekte heb ik gelijk mijn password gereset. Helaas verdwijnen, ook na de reset, nog dagelijks opnames.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Wat een gekke bedoening @ArthurD. Nog even voor mijn beeldvorming: Het programma wordt in eerste instantie wel echt opgenomen? Of mis je alleen opeens willekeurige afleveringen bij series en is het mogelijk dat de hele afleveringen niet zijn opgenomen? Merk je ook nog een periode dat een opname verdwijnt of lijkt dit volstrekt willekeurig?

ArthurD
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex, de programma’s worden goed opgenomen. Ik ze ook staan, gisteren keek ik bijvoorbeeld aflevering 6 en zag 7,8,9 enz…. Gewoon staan, vandaag zijn die weg en is alleen 15 en hoger nog zichtbaar. Ik dacht nog dat de programma’s wellicht ouder zijn dan een jaar maar seizoen 1 wordt dan wel weer in z’n geheel bewaard. Het betreft 1 ingestelde opname. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ArthurD - Ik heb je situatie met een collega bekeken, maar zijn er helaas nog niet achter. Wel hebben we nog 2 zaken die we even kunnen controleren: Je hebt per serie-opname nog geavanceerde mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld ervoor kiezen om alleen de laatste x afleveringen te bewaren.

 

Je vindt deze opties door naar je serie-opname te gaan en dan het potloodje erachter te selecteren. Wil je eens kijken wat je daar ziet?

 

Ook opslagbeheer wil ik graag met je controleren, deze vind je via Menu > Opnames > Meer > Beheer opslagruimte.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic