rikjnssn

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Opnames verdwenen van Mediabox Next sinds 19-4-2022

Sinds dinsdagavond 19-4-2022 zijn alle opnames verdwenen van Mediabox Next.

Ook in de app zijn ze verdwenen.

 

Al lange tijd geleden had ik dit ook, maar de opnames kwamen toen weer terug.

 

Gisteren het aangemeld via de chat, vanochtend er 3 x keer over gebeld (omdat 2 keer de verbinding werd verbroken).

 

Wie heeft dit nu ook op dit moment en wordt het opgelost?

38 Reacties 38
RIA1961

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is bij mij sinds januari nu al 4x gebeurd.een oplossing en/of oorzaak is nog steeds niet gevonden.heel frustrerend dit.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @rikjnssn 

Dit lijkt me een probleem waar je behoorlijk van uit je humeur kunt raken. Blijkbaar heeft je Next de link met de cloud verloren waar je bewaarde opnames zijn opgeslagen. Het goede nieuws is dat ik vanmorgen een relatief simpele oplossing ben tegengekomen waarmee de bewaarde opnames werden hersteld, maar het mindere nieuws is dat ik nog steeds zoekende ben naar dat topic. 😳

Wellicht dat een moderator sneller is met het terugvinden van die oplossing. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tóch gevonden!

@rikjnssn en @RIA1961 

Lees dit topic even door daar schuilt wellicht een oplossing:

@Andre_FR schreef: “De monteur heeft het opgelost. Het signaal geforceerd naar de Next gestuurd verhielp het probleem

je kunt het ook oplossen via de mijn ziggo app:

ga naar producten, selecteer de ziggo mediabox Next => Hulp bij televisie => Zenders opnieuw ophalen.

zorg dat je de mediabox aan laat staan, bij voorkeur op NPO1 (schijnt een kanaal te zijn waar de downloads het soepelst gaan.”

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is een heel vervelende ontdekking 

 

@Wim C. bedankt voor het zoeken! Ik hoop dat dit voor @rikjnssn en @RIA1961! ook de oplossing is!

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de reacties. Ik ben op dit moment niet thuis, reageer daarom wat laat. Support legt de fout geheel bij mij, ik zal het zelf wel allemaal verwijderd hebben. Ik ga het abonnement maar opzeggen als de oplossing niet werkt, het is een onbetrouwbaar systeem.

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De opnames zijn nog steeds allemaal verdwenen. Ik ga opzeggen. Gisteren 4 x de helpdesk gebeld. Bij de 1e poging wordt de verbinding verbroken, de 2e hoort mij slecht en valt weg, de 3e helpt maar het systeem ligt plat. De 4e zet het probleem door met minimale aanwijzingen en daarom werd ik vanochtend gebeld. Het ergste vind ik nog dat er woensdag werd gezegd dat er heel team aan de storing werkte, ik ben gewoon voorgelogen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook een extra next ?

zou het kunnen dat een huisgenoot op de extra next of hoofd next in het

menu op alle opnames wissen heeft geklikt ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Of alles verwijderd via de Ziggo Go app of Ziggo Go TV?

"het is een onbetrouwbaar systeem"

Ik lees dit fenomeen zeer sporadisch in dit forum en dat met miljoenen die via de cloud kijken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat contact met helpdesk is dan zeker niet goed verlopen @rikjnssn Even voor mijn beeld, heb je de stappen uitgevoerd die eerder werden gedeeld? Het is daarbij wel van belang dat je mediabox aan staat. Omdat je eerder aangaf niet thuis te zwijn zit daar bij mij nog wat twijfel. 

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De stappen zijn uitgevoerd via "mijn ziggo app", de mediabox staat aan thuis.

Er is niemand in huis die verder gebruikt maakt van de mediabox.

Dinsdagavond was ik een opname aan het bekijken (Ridiculousness) via de tv.

Gedurende dit bekijken keek ik op de laptop bij Ziggo GO bij Bewaard, Opnames, Opgenomen er daarop stond alleen de melding  "You have no recordings yet" (d.w.z. dat is tekst die mij herinner).

Alle opnames zijn dus verdwenen op dat moment, zonder dat ik maar iets geselecteerd zou hebben etc.

Afgelopen woensdag wordt er via chat contact gezegd dat het een storing is waar een heel team aan zou werken. Gisterochtend 4 x gebeld. Bij de 1e poging verbrak de telefonische verbinding. Bij de 2e zou ik slecht verstaan te zijn en verbrak de verbinding ook. Bij de 3e poging werd ik goed te woord gestaan maar het systeem lag plat om het in te noteren. Op afstand zou er een reset worden uitgevoerd. Bij de 4e poging later werd gezegd dat het werd doorgezet als melding en ik zou er de 25e over worden gebeld in de ochtend (als ik weer thuis ben). Er werd echter vanochtend al gebeld op een ander telefoonnummer dan was opgegeven. Het was nogal kortaf en er wordt dan gewoon beweerd dat het wel aan mij zou liggen. Kortom ergens in de cloud staan er gewoon nog de opnames (ik moest bij het 4e contact een titel noemen: Top Gear), maar ik zie dus niet meer vanaf dinsdagavond. Ik vind de hulp van de helpdesk dan toch zeer matig en als ik er over gebeld wordt dan kom ik ook niet verder. Er wordt niet echt serieus naar gekeken in ieder geval. Daarom bestempel ik het toch als tamelijk onbetrouwbaar  in het geheel. Er zijn meer meldingen te vinden in de community over hetzelfde probleem.

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is al de 2e keer dat alles is verdwenen. De eerste keer is het kennelijk een algemene stroring geweest en kwam het weer terug. Nu zal het dan wel aan mij liggen, er wordt gewoon geen actie op ondernomen. Helpdesk vertelt maar wat en als ik er over wordt teruggebeld heeft het natuurlijk ook aan mij gelegen. Kortom een heel jaar opnames verdwenen, waar je wel iedere maand voor mag betalen. Er staan meer meldingen op deze community met hetzelfde probleem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Kortom ergens in de cloud staan er gewoon nog de opnames"

Er is maar 1 opname van een programma wat bewaard wordt en er staat een vinkje bij dat jij het tot een bepaalde datum mag bekijken.

Ik weet niet of er per klant een lijst is die terug gekeken kan worden.

Vervelend is het zeker.

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vooral vervelend dat via chat en helpdesk er maar wat wordt gezegd ("o.a. dat er een heel team mee bezig was omdat het een storing betrof (waarvan ook nog werd gezegd dat die verder nergens vermeld ging worden) ")

Steeds alles opnieuw uitleggen etc. Als ik er over wordt gebeld dan wordt gewoon beweerd dat het aan mij ligt en er wordt zelfs opgehangen op de vraag wat er nog aan gedaan gaat worden.

Er zijn er meerdere die het probleem hebben dat in één keer alle opnames zijn verdwenen, dat wordt NIET opgelost.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kan een moderator niet nagaan hoe het kan dat ineens alle opnames weg zijn en hoe dat is gebeurt

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Ik ben bang dat wij dat niet kunnen nagaan @anoniemforum 😞 @rikjnssn zou je je profiel willen updaten met je postcode en huisnummer zodat we je gegevens erbij kunnen pakken? Dan kunnen we controleren of het versturen van het signaal naar je mediabox wat als oplossing werd geopperd in een ander topic goed is gelukt en kunnen we ook de contactgeschiedenis erbij pakken. Alvast bedankt.

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dinsdagavond 19-4 waren in een keer alle opnames verdwenen. De dag erna is ie weer begonnen met opnemen van geplande opnames. Wat gebeurt er nu met die opnames als het "het versturen van het signaal naar je mediabox" wordt uitgevoerd?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @rikjnssn ik denk dat als @Erik S al iets kan uitrichten, hij dat alleen kan doen als  je profiel is bijgewerkt. Je profielpagina vind je hier.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Wat gebeurt er nu met die opnames als het "het versturen van het signaal naar je mediabox" wordt uitgevoerd?"

Met opnames gebeurt niets, er wordt alleen een signaal gestuurd met de juiste gegevens van je abonnement.

rikjnssn
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ok, er worden op zich nu weer opnames gemaakt die bewaard worden. Alleen ben ik dus alle opnames van 19-4 en daarvoor kwijt. Die waren opeens verdwenen, terwijl ik op dat moment zelfs een opname aan het bekijken was. Ik zou dat als storing willen bestempelen, maar buiten deze community is er niet serieus naar gekeken.

Uitgelicht topic