1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mitchell1106

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnames: verder spoelen, pauzeren etc.

Ik kreeg een gebruikelijk belletje van Ziggo met de vraag of ik tevreden was met hun diensten. Ik heb toe aangegeven dat tijdens het kijken van opnames het signaal zwak was en dat de opname bleef haperen. Daarvoor heb ik nu een nieuwe mediabox ontvangen.

 

Na een hoop gedoe en vele meldcodes heb ik de mediabox eindelijk aan de praat gekregen. Nu is er alleen een ander probleem opgetreden. Tijdens het kijken van de opnames kan ik hem niet pauzeren of vooruit/terug spoelen. De enige manier om de mediabox weer te gebruiken is hem uitschakelen en opnieuw inschakelen. 

Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Iemand tips om dit op te lossen? 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Mitchell1106
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de foto’s bijgevoegd 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Alles bij elkaar lijkt het sterk op een signaalprobleem.

Op zoek naar de mogelijke oorzaak.

 

Wat is de allereerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt?

Vaak is dat met een groene kabel in een wandcontactdoos.

Maar het kan ook een grijze of witte zijn.

 

Is die witte oranje omcirkelde kabel de eerste kabel die je woning binnenkomt of komt die uit een wandcontactdoos?

Want als dat zo is, dan zal een Ziggo monteur een galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt aan moeten komen sluiten om storingen buiten te houden.

Dit is overigens gratis.

 

Bert_0-1642364995457.png

 

=======================================================================================

 

Maar als eerste zou ik de witte stekker vervangen, die werkt als een perfecte antenne en zet signalen 4G 5G Digitenne enz. op je hele coax netwerk, met allerlei problemen to gevolg.

 

Ook de wandcontactdoos lijkt me al behoorlijk op leeftijd en rijp voor vervanging voor een hedendaagse.

Mocht er een monteur moeten komen, dan kan die deze vervangen tegen kostprijs.

 

Bert_1-1642365132624.png

 

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Mitchell1106, heb je nog naar de adviezen van @Bert kunnen kijken? 🙂 Mocht het nodig zijn om materialen na te sturen, regelen we dit graag. Een monteur zou, indien noodzakelijk, een andere hoofdaansluiting kunnen plaatsen. 

Mitchell1106
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb voor zaterdag een monteur laten inplannen 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Top @Mitchell1106. We zijn benieuwd, houd je ons op de hoogte? Voor nu vast een goed weekend! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic