1
Vraag
2
Reacties
Pieter-GS

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Opnames terug kijken.

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het kijken van een opname stopt en de foutcode CS2505 op de TV verschijnt. Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt.

Ik heb de witte SmartWifi modem en de Mediabox Next bedraad aangesloten.

Bij diagnose is alles super en kan ik alles in hoogste instelling kijken.

Next box al diverse malen opnieuw opgestart, maar probleem blijft...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heb telefonisch contact gehad met een Ziggo monteur. Samen tot de conclusie gekomen dat er een slecht contact bij 1 van de Zyxel switches was. Voor de zekerheid 2 nieuwe besteld. 1 i.p.v. de centrale switch waar waarschijnlijk het probleem zat en de andere geplaatst in de werkplaats i.p.v. de Netgear router. In de werkplaats komt of 1 van de Deco M4 boxen of een Netgear AP die ik nog over heb. 

Tot zover is de storing niet meer terug gekomen.👍😎

 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De modem zit direct bij de kabel in de woonkamer. Wifi gaat via de 3 Deco boxen. LAN gaat via 2 Zyxel switches door het hele huis. In de garage staat nog een Netgear R7000.

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie nu wel je download en upload resultaten, maar niet de upstream en downstream waarden uit je modem.

 

Ik zie ook dat die gebruiksaanwijzing veranderd is op de website van Ziggo, niet meer te volgen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

 

Klik hier => http://192.168.178.1/ om de webpagina te kunnen openen van je modem/router.

 

Stap 2
Klik links op de pagina op [Geavanceerde instellingen]

Bert_0-1672599085598.jpeg

 

 


Stap 3
Klik op [Hulpmiddelen]

Bert_1-1672599085602.jpeg

 


Stap 4
Klik op [Netwerk status]

Bert_2-1672599085603.jpeg

 


Stap 5
Klik boven aan de pagina op
[Downstream] of [Upstream]

Bert_3-1672599085603.jpeg

 

 


Stap 6
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

 

 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats, de wandcontactdoos waar de meestal groene binnenkomende kabel ingaat, waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16660000005.338256 qam9
26020000003.438256 qam1
36100000003.438256 qam2
46180000003.738256 qam3
56260000004.138256 qam4
66340000004.438256 qam5
76420000004.538256 qam6
86500000004.938256 qam7
9658000000538256 qam8
106740000005.138256 qam10
116820000005.338256 qam11
126900000005.338256 qam12
13698000000538256 qam13
14706000000538256 qam14
157140000004.838256 qam15
16722000000538256 qam16
177300000005.438256 qam17
187380000005.438256 qam18
19746000000538256 qam19
207540000005.138256 qam20
217620000004.838256 qam21
227700000004.538256 qam22
237780000004.338256 qam23
247860000004.438256 qam24


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked38.9960
2Locked38.91880
3Locked38.62770
4Locked38.62800
5Locked38.92160
6Locked38.92050
7Locked38.91200
8Locked38.61190
9Locked38.91310
10Locked38.6850
11Locked38.91020
12Locked38.9910
13Locked38.9980
14Locked38.9850
15Locked38.6940
16Locked38.6790
17Locked38.9850
18Locked38.6790
19Locked38.67512
20Locked38.6770
21Locked38.9890
22Locked38.9990
23Locked38.61260
24Locked38.9830
Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15879998647512064 qam1
23840000045.5512064 qam4
34520000045.5512064 qam3
45200000047512064 qam2


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0070
2ATDMA0030
3ATDMA0050
4ATDMA0040

 

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Kabel komt in de hoek van de woonkamer binnen. Gaat naar de SmartWifi modem, dan naar de Decobox en vandaaruit bedraad door het hele huis.

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
 
Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hirschmann versterker voor de TV's. Op de slaapkamer staat nog een digitaal kastje van Ziggo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De basis ziet er goed uit.

Is de Next direct aangesloten op het modem via een netwerkkabel?

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De next zit met een kabel aangesloten op de Deco box, die weer met een korte kabel op de modem is aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pieter-GS Staat de Deco als access point of als router?

 

Het best is als access point: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Staat in accespoint.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Deco's ken ik verder niet, mogelijk dat @Pasi je hier verder mee kan helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pieter-GS  schreef:

Staat in accespoint.


Hallo,


Dat is de juist stand ! Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pieter-GS  schreef:

De next zit met een kabel aangesloten op de Deco box, die weer met een korte kabel op de modem is aangesloten.


Dus is de Next in feite volledig bekabeld aangesloten. Ik verwacht niet dat de netwerkpoorten van een Deco station, enig invloed hebben op de data dat er overheen gaat.

 

@Pieter-GSschrijft "...Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt....". Ik zie hierin meer een Ziggo/systeem probleem, dan een netwerkpoort/hub probleem van een Deco station.

 

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dan lijkt mij dat de nextbox het probleem veroorzaakt. Dan maar aan Ziggo vragen om een nieuwe. Er is verder ook niks veranderd en het heeft eerder prima gefunctioneerd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik betwijfel of een nieuwe Next box dit probleem gaat oplossen @Pieter-GS

Zelf zou ik dan toch een afspraak maken met een monteur om alles na te lopen. Mocht een monteur dan toch verstandig lijken dat er een nieuwe box komt kan hij deze ter plekke installeren en testen. 

Hoe sta je hier tegenover?

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik moet toch iets. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic