Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het kijken van een opname stopt en de foutcode CS2505 op de TV verschijnt. Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt.
Ik heb de witte SmartWifi modem en de Mediabox Next bedraad aangesloten.
Bij diagnose is alles super en kan ik alles in hoogste instelling kijken.
Next box al diverse malen opnieuw opgestart, maar probleem blijft...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb telefonisch contact gehad met een Ziggo monteur. Samen tot de conclusie gekomen dat er een slecht contact bij 1 van de Zyxel switches was. Voor de zekerheid 2 nieuwe besteld. 1 i.p.v. de centrale switch waar waarschijnlijk het probleem zat en de andere geplaatst in de werkplaats i.p.v. de Netgear router. In de werkplaats komt of 1 van de Deco M4 boxen of een Netgear AP die ik nog over heb.
Tot zover is de storing niet meer terug gekomen.👍😎
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ik zie nu wel je download en upload resultaten, maar niet de upstream en downstream waarden uit je modem.
Ik zie ook dat die gebruiksaanwijzing veranderd is op de website van Ziggo, niet meer te volgen.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Klik hier => http://192.168.178.1/ om de webpagina te kunnen openen van je modem/router.
Stap 2
Klik links op de pagina op [Geavanceerde instellingen]
Stap 3
Klik op [Hulpmiddelen]
Stap 4
Klik op [Netwerk status]
Stap 5
Klik boven aan de pagina op
[Downstream] of [Upstream]
Stap 6
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats, de wandcontactdoos waar de meestal groene binnenkomende kabel ingaat, waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
1 | 666000000 | 5.3 | 38 | 256 qam | 9 |
2 | 602000000 | 3.4 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 3.4 | 38 | 256 qam | 2 |
4 | 618000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 3 |
5 | 626000000 | 4.1 | 38 | 256 qam | 4 |
6 | 634000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 5 |
7 | 642000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 6 |
8 | 650000000 | 4.9 | 38 | 256 qam | 7 |
9 | 658000000 | 5 | 38 | 256 qam | 8 |
10 | 674000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 5.3 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 5.3 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 5 | 38 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 5 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 4.8 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 5.4 | 38 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 5.4 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 5 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 762000000 | 4.8 | 38 | 256 qam | 21 |
22 | 770000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 22 |
23 | 778000000 | 4.3 | 38 | 256 qam | 23 |
24 | 786000000 | 4.4 | 38 | 256 qam | 24 |
1 | Locked | 38.9 | 96 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 188 | 0 |
3 | Locked | 38.6 | 277 | 0 |
4 | Locked | 38.6 | 280 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 216 | 0 |
6 | Locked | 38.9 | 205 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 120 | 0 |
8 | Locked | 38.6 | 119 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 131 | 0 |
10 | Locked | 38.6 | 85 | 0 |
11 | Locked | 38.9 | 102 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 91 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 98 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 85 | 0 |
15 | Locked | 38.6 | 94 | 0 |
16 | Locked | 38.6 | 79 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 85 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 79 | 0 |
19 | Locked | 38.6 | 75 | 12 |
20 | Locked | 38.6 | 77 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 89 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 99 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 126 | 0 |
24 | Locked | 38.9 | 83 | 0 |
1 | 58799986 | 47 | 5120 | 64 qam | 1 |
2 | 38400000 | 45.5 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 45200000 | 45.5 | 5120 | 64 qam | 3 |
4 | 52000000 | 47 | 5120 | 64 qam | 2 |
1 | ATDMA | 0 | 0 | 7 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 3 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 5 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 4 | 0 |
De basis ziet er goed uit.
Is de Next direct aangesloten op het modem via een netwerkkabel?
De next zit met een kabel aangesloten op de Deco box, die weer met een korte kabel op de modem is aangesloten.
@Pieter-GS Staat de Deco als access point of als router?
Het best is als access point: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Staat in accespoint.
De Deco's ken ik verder niet, mogelijk dat @Pasi je hier verder mee kan helpen.
Hij komt langs als / zodra hij online is.
@Pieter-GS schreef:Staat in accespoint.
Hallo,
Dat is de juist stand ! Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
@Pieter-GS schreef:De next zit met een kabel aangesloten op de Deco box, die weer met een korte kabel op de modem is aangesloten.
Dus is de Next in feite volledig bekabeld aangesloten. Ik verwacht niet dat de netwerkpoorten van een Deco station, enig invloed hebben op de data dat er overheen gaat.
@Pieter-GSschrijft "...Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt....". Ik zie hierin meer een Ziggo/systeem probleem, dan een netwerkpoort/hub probleem van een Deco station.
Dan lijkt mij dat de nextbox het probleem veroorzaakt. Dan maar aan Ziggo vragen om een nieuwe. Er is verder ook niks veranderd en het heeft eerder prima gefunctioneerd.
Ik betwijfel of een nieuwe Next box dit probleem gaat oplossen @Pieter-GS
Zelf zou ik dan toch een afspraak maken met een monteur om alles na te lopen. Mocht een monteur dan toch verstandig lijken dat er een nieuwe box komt kan hij deze ter plekke installeren en testen.
Hoe sta je hier tegenover?
Ik moet toch iets. 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.