1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Pieter-GS

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Opnames terug kijken.

Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het kijken van een opname stopt en de foutcode CS2505 op de TV verschijnt. Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt.

Ik heb de witte SmartWifi modem en de Mediabox Next bedraad aangesloten.

Bij diagnose is alles super en kan ik alles in hoogste instelling kijken.

Next box al diverse malen opnieuw opgestart, maar probleem blijft...

Oplossing
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4716Posts
  • 617Oplossingen
  • 2437Likes

Een monteur is uiteraard een mogelijkheid @Pieter-GS. Ik ben zo vrij geweest om een afspraak in te plannen voor aanstaande donderdag tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht de afspraak niet uitkomen, dan kun je deze verplaatsen via Mijn Ziggo naar een geschikt moment.

Om de kans op eventuele monteurskosten te verkleinen, heb ik nog wel 2 vragen. Speelt het probleem ook wanneer je je Next bekabeld aansluit op het modem, dus zonder tussenkomst van Deco en netwerkswitches? Heb je de netwerkkabel ook al uitgesloten door een andere te testen? 

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest met verwisselen van netwerkkabels. Nu kijken of daar het probleem in zit. 

Pieter-GS
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heb telefonisch contact gehad met een Ziggo monteur. Samen tot de conclusie gekomen dat er een slecht contact bij 1 van de Zyxel switches was. Voor de zekerheid 2 nieuwe besteld. 1 i.p.v. de centrale switch waar waarschijnlijk het probleem zat en de andere geplaatst in de werkplaats i.p.v. de Netgear router. In de werkplaats komt of 1 van de Deco M4 boxen of een Netgear AP die ik nog over heb. 

Tot zover is de storing niet meer terug gekomen.👍😎