Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het kijken van een opname stopt en de foutcode CS2505 op de TV verschijnt. Dit gebeurd vaak aan het einde van een opname en gegarandeerd wanneer je een klein stukje terug spoelt.
Ik heb de witte SmartWifi modem en de Mediabox Next bedraad aangesloten.
Bij diagnose is alles super en kan ik alles in hoogste instelling kijken.
Next box al diverse malen opnieuw opgestart, maar probleem blijft...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een monteur is uiteraard een mogelijkheid @Pieter-GS. Ik ben zo vrij geweest om een afspraak in te plannen voor aanstaande donderdag tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht de afspraak niet uitkomen, dan kun je deze verplaatsen via Mijn Ziggo naar een geschikt moment.
Om de kans op eventuele monteurskosten te verkleinen, heb ik nog wel 2 vragen. Speelt het probleem ook wanneer je je Next bekabeld aansluit op het modem, dus zonder tussenkomst van Deco en netwerkswitches? Heb je de netwerkkabel ook al uitgesloten door een andere te testen?
Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest met verwisselen van netwerkkabels. Nu kijken of daar het probleem in zit.
Heb telefonisch contact gehad met een Ziggo monteur. Samen tot de conclusie gekomen dat er een slecht contact bij 1 van de Zyxel switches was. Voor de zekerheid 2 nieuwe besteld. 1 i.p.v. de centrale switch waar waarschijnlijk het probleem zat en de andere geplaatst in de werkplaats i.p.v. de Netgear router. In de werkplaats komt of 1 van de Deco M4 boxen of een Netgear AP die ik nog over heb.
Tot zover is de storing niet meer terug gekomen.👍😎
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.