1
Vraag
2
Reacties
Econz

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Opnames stoppen willekeurig tijdens het kijken

Hoi, sinds een week gebeurt het bij elke opname, dat het opgenomen programma waar ik naar kijk spontaan stopt. Dit is niet bij een pauze o.i.d. maar gewoon random. Daarna moet ik op "kijk verder" drukken om dus verder te kijken, maar vaak als ik daar op druk, stopt het opgenomen programma meteen weer binnen een seconde. Als ik dan weer op "kijk verder" druk, kan ik weer een tijdje kijken. Soms komt dit wel 2 of 3 keer voor per opname.

Ik heb de NEXT box al een reset gegeven, ook d.m.v. de stekker er enkele minuten uit te halen en naar fabrieksinstellingen terug gegaan. Dit mocht niet baten.

Wat kan ik nog meer doen?

De NEXT box is up-to-date....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, ik heb toevallig een uurtje geleden een front panel reset gedaan en de NEXT box helemaal from scratch geinstalleerd. En een paar dagen geleden heb ik ook herstart naar fabrieksinstellingen gedaan, maar het probleem bleef. Op dit moment ben ik een opname aan het kijken. Tot nu toe is de opname niet meer tussendoor gestopt. Hopelijk blijft dit zo. Wat betreft de ziggo go app, zie ik de opnames gewoon staan, maar heb hier tot op heden nog nooit een hele opname bekeken, dus hier kan ik niet over oordelen. Bedankt voor het meekijken naar mijn verbinding. Blij dat deze toch goed is. Ik laat hier spoedig weer wat weten of het probleem is opgelost door de front panel reset.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Vreemde actie van de Next.

Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

Via wifi of bedraad en zit er nog een apparaat tussen het modem en de Next?

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De NEXT box is rechtstreeks met een vaste CAT6 UTP-kabel aangesloten op de ConnectBox van Ziggo. Er zit geen hub, splitter o.i.d. tussen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

20220414_160349.jpg

20220414_160410.jpg

20220414_160421.jpg

20220414_160512.jpg

20220414_160524.jpg

20220414_160556.jpg

20220414_160605.jpg

20220414_160616.jpg

20220414_160624.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Ik zie een hoge upstream, er zit ruis op je signaal en ergens veel weerstand tussen je modem en de wijkkast.

het modem heeft veel moeite om de Ziggo wijkkast te bereiken.

Ben benieuwd naar de gevraagde foto's.

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Betekend dit, dat er ergens buiten ons huis een probleem zit?

Hierbij de foto's van de meterkast.

De groene kabel komt van buiten af en gaat via de "POA 01-UPC" naar de Connectbox.

De oranje UTP-kabel die je ziet, is de kabel die van de NEXT-box rechtstreeks naar de Connectbox gaat.

Voorheen nergens last van gehad. Wel in de tussentijd een nieuwe tv aan geschaft, maar dit lijkt me sterk dat dit er mee te maken heeft? Voorheen een Philips Ambilight 43pus6401. Nu een Philips Ambilight 50pus8536..

2022-04-14 16.43.01.jpg2022-04-14 16.43.05.jpg2022-04-14 16.43.32.jpg2022-04-14 16.44.03.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Het kan in je splitter zitten, in de wandcontactdoos en verder richting Ziggo.

Als eerste stap is deze aan te bevelen met deze UPC splitter, het kapje is te diep en kan ervoor zorgen dat de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos kan.

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

2022-04-14 17.56.06.jpg

Het kapje heb ik verwijderd en de splitter maximaal in de wandcontactdoos gedrukt.

Ik zal straks weer kijken of de opnames toch nog stoppen tijdens het kijken en hier weer terug komen met een reactie.

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb precies 29 minuten een opname kunnen bekijken toen deze weer vanzelf stopte. Daarna weer "verder kijken" gedrukt, stopt dan weer meteen. Dan weer op "verder kijken" gedrukt en dan gaat de opname weer "normaal" verder....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Kun je morgen nog eens de upstream laten zien hier, mogelijk moet er toch meer gaan gebeuren om het op te lossen.

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hier is een screenshot van de upstream die ik zojuist heb gemaakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19801Likes

Dat ziet er al beter uit.

Hopelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond met een intensieve signaalmeting.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, maar dit is door omstandigheden de komende werkdagen niet mogelijk en zal wat langer duren.

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hartelijk dank. Ik wacht het af. Mocht er reactie komen, dan zie ik dat vanzelf. Fijn weekend!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4933Posts
  • 585Oplossingen
  • 1913Likes

Goedemiddag @Econz

Ik wou graag meekijken in het signaal, maar ik zie dat je jouw profiel niet hebt ingevuld met je postcode en huisnummer.

Zou je dat nog willen doen?

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb ik nu aangepast. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4933Posts
  • 585Oplossingen
  • 1913Likes

@Econz

Ik heb alles qua netwerk en signaal doorgemeten, maar dat ziet er allemaal keurig uit.

Heb je je Mediabox al eens herstart naar fabrieksinstellingen?
Zijn de opnames die je hebt gemaakt wel gelukt in Ziggo GO?

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, ik heb toevallig een uurtje geleden een front panel reset gedaan en de NEXT box helemaal from scratch geinstalleerd. En een paar dagen geleden heb ik ook herstart naar fabrieksinstellingen gedaan, maar het probleem bleef. Op dit moment ben ik een opname aan het kijken. Tot nu toe is de opname niet meer tussendoor gestopt. Hopelijk blijft dit zo. Wat betreft de ziggo go app, zie ik de opnames gewoon staan, maar heb hier tot op heden nog nooit een hele opname bekeken, dus hier kan ik niet over oordelen. Bedankt voor het meekijken naar mijn verbinding. Blij dat deze toch goed is. Ik laat hier spoedig weer wat weten of het probleem is opgelost door de front panel reset.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4933Posts
  • 585Oplossingen
  • 1913Likes

Dat klinkt vooralsnog hoopvol @Econz

Hou er wel rekening mee dat bestaande opnames waar een fout in zit, niet hersteld worden. Dan zou het vanaf nu bij toekomstige opnames goed moeten gaan 🙂

Econz
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Kleine update zoals beloofd:

De frontpanel reset heeft geholpen. Geen problemen meer gehad met de opnames.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic