wensjanup

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnames niet volledig

Hallo, tv series worden niet volledig opgenomen. Zo'n 10 a 15 minuten voor het einde stopt het. Soms lijkt het dat aan het begin van een opname het einde van een vorige aflevering staat. Ik heb het hier over silent whitness op RTL 8. 

Ik heb het antwoord gelezen op dit euvel, echter ik kan op mijn mediabox xl de "opties" , Voorkeursinstellingen. Tijd voor programmering, niet vinden.

Het merkwaardige is, dat wanneer ik via de "Programmagids"de aflevering ga afspelen, stopt de aflevering op hetzelfde punt.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Vriendelijke groet, Jan Wensing

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bij cloud opnames wordt standaard een 15 minuten uitlooptijd opgenomen, dit kun je niet zelf veranderen.

Neem bij twijfel het volgende programma ook op.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @wensjanup, welkom hier! 

 

Super irritant dat het met de opnames niet helemaal lekker loopt. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is als je op je gemak de opname wilt terugkijken. Ik denk graag met je mee.

 

Had je de reactie van @Steefb ook gezien? Wat hij aangeeft klopt. Er wordt een uitlooptijd opgenomen, gebaseerd op de tijden in de tv gids die bij het programma staan. Die tijden worden door de zender doorgegeven. De beste tip is dan ook om het programma erna ook even voor de zekerheid op te nemen :-). 

 

wensjanup
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik inmiddels gedaan, maar nog niet gecontroleerd. Kom er zonodig op terug. Bedankt voor de reactie.

Groet Jan 

wensjanup
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, heb het volgende programma ook opgenomen. Vanmiddag gekeken 2 achtereenvolgende afleveringen van een serie. Bij de tweede aflevering stop de opname zo'n 5 a 10 minuten voor het einde. Het volgende opgenomen programma moet ik eerst terugspoelen naar het begin om de resterende   5 a 10 minuten van de tweede aflevering te bekijken.

Om het nog ingewikkelder te maken. Op donderdagavond worden 2 series van 2 afleveringen uitgezonden op RTL 8. (Silent witness) Heb vanmiddag de tweede serie van 2 afleveringen bekeken. De eerste aflevering begon met de laatste 5 a 10 minuten van de eerste serie. Mijn lekenverstand zegt dat het hier lijkt op een synchronisatie probleem.

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is?

Groet Jan Wensing

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor het delen van je ervaringen @wensjanup. Ideaal is het inderdaad niet, dat kunnen we beamen. De workflow voor series achter elkaar opnemen kan absoluut beter. Daar wordt op de achtergrond aan gewerkt. Wanneer we beterschap kunnen verwachten, moet ik je helaas schuldig blijven. Je voorbeelden nemen we vanzelfsprekend mee. Dank voor het delen!

Uitgelicht topic