1
Vraag
2
Reacties
buwalda

Level 7
  • 165Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Opnames en kijken vanaf begin niet mogelijk.

Goede morgen, 

Als ik haverwege een uitzending vanaf het begin wil kijken en een opgenomen programma terug wil kijken stopt het beeld en krijg ik de melding dat er een slechte verbinding is met foutcode CS 2512.

Meet ik dan de snelheid van het signaal in de kamer met de Smart wifi app op de telefoon krijg ik de melding dat de snelheid (ontvangst) geweldig is.

Overdag heb ik geen last en als ik dan via instellingen kijk is de ontvangst uitstekend en snelheid ook.

Ik gebruik een Mediabox Next en een wit connect modem. Beide al een paar keer van stroom afgehaald maar geen verbetering. Ik kan de Next niet verbinden met een datakabel. Is misschien , ondanks een prima wifi verbinding in de kamer een wifibooster een oplossing? Zou deze wel met een datakabel aan de Next kunnen verbinden. Het stopcontact zit een halve meter vanaf de grond. Ik hoor graag of deze suggwstie zinvol is of andere oplossing?

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 40Likes

Wi-Fi heeft 'n groot nadeel de kans dat je buren het NIET hebben is nihil.

Je kunt de Wi-Fi velden vergelijken met de polen van 'n magneet, je weet dat de beide gelijke polen van de andere magneet absoluut niet aan elkaar plakken, inderdaad ze stoten elkaar af.

Bijna iedereen lost dit op met versterking (door deze versterking wordt het signaal, indien hetzelfde kanaal gebruikt van degene met meeste versterking prima, maar bij de buren SLECHT) de Wi-Fi sterkte bepaald de ontvangst kwaliteit.

De automatische settings van 'n modem is soms niet goed, installeer 'n Wi-Fi analyzer app en controleer of jouw kanaal niet minder is als die van de buren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/kanaal-wijzigen#/  

Het beste wifi kanaal voor Ziggo? De beste wifi kanalen zijn de nummers 1, 6 of 11. De tip voor een betere Ziggo Wifi ontvangst is het Wi-FI kanaal vastzetten op één van deze kanalen: dus 1, 6 of 11. Als je buren dan andere kanalen gebruiken, dan is de kans op Wifi storingen laag.27 jun. 2022

Met vriendelijke groet 😎 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Ik vermoed dat het lastig blijft ook al kies je een ander kanaal, want de meeste wifizenders wijzigen met regelmaat automatisch het kanaal voor de beste verbinding.

Een SmartWifi pod zou de oplossing kunnen zijn, die kun je huren voor € 1,25 per maand bij Ziggo.

Wifi lijkt tegenwoordig heel veel minder te storen naar elkaar, vroeger was het met een paar al een probleem, nu hier geen last meer van dat soort storingen en dat met zoveel wifizenders.

Bert_0-1663058808953.png