Al sinds een jaar verdwijnen geplande opnames en gemaakte opnames automatisch zonder dat wij dit doen. Ziggo inmiddels al zeker 25 keer gebeld maar tot een oplossing komt het niet.
Gaat bijvoorbeeld om een opname van Vandaag Inside (SBS 6) en Married at first sight (RTL 4) van afgelopen week.
Deze opnames zijn dus zeer recent gemaakt. Naast de opnames worden ook direct de geplande opnames verwijderd (Vandaag Inside de gehele serie).
De opnames en geplande opnames zijn ook verdwenen in de Ziggo Go app.
Er is nog wel voldoende ruimte aanwezig in de Cloud.
Programma is nog wel terug te kijken via de TV Gids
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
Refresh door Ziggo
Terug naar fabrieksinstellingen
Controleren van de verbindingen
Nieuwe box
Veranderen wachtwoord van het account (meerdere keren)
Niet lijkt te helpen en probleem blijft aanwezig.
Kan iemand mij helpen met het vinden van een oplossing!!
naar mijn idee ligt het probleem bij Ziggo en is de verbinding tussen de klant en de cloud van Ziggo instabiel waardoor dit continu plaats kan vinden.
misschien moet ik mij abonnement opzeggen en mijn huisgenoot op haar naam een compleet nieuw abonnement laten afsluiten. Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een vreemde werking van de opnames die verder niet gemeld wordt op dit forum door andere klanten.
Ziggo zou eens in de achtergrond kunnen kijken wat er speelt.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Goedemiddag @gerald1967 en een warm welkom op de Community,
Goed dat je hiermee aan de hand van dit topic bij ons aan de bel trekt! Ik begrijp uit je bericht dat er, zonder dat je dit zelf gedaan hebt, meerdere opnames verdwenen zijn uit je Cloudopslag van de mediabox. Dit hoort natuurlijk niet zomaar te gebeuren! Zo te zien heb je zelf al het nodige nagelopen en gecontroleerd. We hebben eerder van enkele andere klanten soortelijke meldingen binnen gekregen, waarbij opnames spontaan verdwenen bleken te zijn. Hiervoor staat een onderzoeksticket open (#1016 en overkoepelend ticket CNL-7700). Ik heb jouw melding aangedragen bij onze engineers als nieuw voorbeeld. Weet jij naast de series die je noemt, wat er nog meer op de mediabox stond aan programma's ? Dan kan ik dit toevoegen als extra informatie ten behoeve van het onderzoek.
Zie je in tussen tijd kans nieuwe opnames in te plannen en te kijken of de opnames beschikbaar blijven in de opgeslagen opnames? Onze engineers nemen in tussen tijd jouw melding verder onder de loep.
Ik zal het de aankomende tijd monitoren en toevoegen aan dit topic. Hopelijk houdt Ziggo mij op de hoogte van de eventuele oplossing voor dit probleem.
@gerald1967 Fijn dat je het de komende tijd ook gaat monitoren. Uiteraard laten wij het ook aan jou weten zodra we meer informatie hebben naar aanleiding van het onderzoek wat nu loopt.
Vandaag Inside stond vanmiddag tot ongeveer 15.00 nog onder geplande opnamen en nu is het 17.05 en is Vandaag Inside verdwenen onder de geplande opnamen. Nu staat alleen Married at First Sight nog onder de geplande opnamen. Het is vandaag 20 januari.
@gerald1967 Hartelijk dank voor de aanvulling! Ik heb dit doorgegeven aan onze engineers ten behoeve van het lopende onderzoek.
En weer zijn alle geplande opnames en de opnames (Vandaag Inside en Married at first sight) verdwenen. Dit is waarschijnlijk vandaag gebeurd. Ik stel de opnames voor Vandaag Inside en Married at first sight nu weer opnieuw in.
Ik ben dus niet gek. Ik dacht dat dit een functie was van Ziggo die automatisch opnames ging opschonen.
Zo had ik een aantal series opgenomen van 4 of 6 afleveringen, en wilde deze gaan kijken, waren ze weg. Gebeurd met name met BBC first en BBC entertainment heb ik het gevoel, maar ook met andere series zoals below deck enzo.
@wim-bart Goed dat je dit topic gevonden hebt en hiermee ook even aan de bel trekt! Weet je ook van welke datum de opnames waren die je kwijt bent? En zijn er naast de genoemde opnames (Below Deck /BBC Series) meer programma's van de cloud opslag verdwenen? We willen dan ook graag jouw melding meenemen in het onderzoek wat hiervoor loopt.
Let op: Het is wel belangrijk om te weten dat cloudopnames maximaal een jaar opgeslagen worden. Check dus altijd bij de lijst met opgenomen programma's welke er op termijn automatisch verdwijnen. We zijn voor het onderzoek echt geïnteresseerd in opnames die zonder duidelijke reden, (ruim) voor de datum dat ze automatisch verdwijnen zonder dat dit de bedoeling was van de cloudopslag verdwenen zijn.
Ik weet de exacte datum niet meer maar het was bij de opnames van BBC first van de serie “Beyond Paradise”. Ik had de serie gemist en toen bij de tweede rotatie afgelopen najaar opgenomen. Toen ik wilde kijken waren ze allemaal verdwenen.
Met een jaar verdwijnen en opschonen klopt niet. Want ik heb bijvoorbeeld alle seizoenen van Death in Paradise langer dan een jaar in de cloud gehad. Zelfs langer dan 2 jaar.
Een andere serie die opeens weg was, was opgenomen van BBC Entertainment geloof ik met de naam “Flemming the man who wanted to be Bond”.
@wim-bart De opname zelf lijft altijd maar maximaal 1 jaar bewaard. Maar het kan wel zijn dat er een herhaling van het programma / serie is opgenomen. Die zal dan ook wederom een jaar bewaard blijven. Dit zou verklaren waarom je de serie Death in Paradise nog hebt kunnen kijken, omdat hiervan de herhalingen opgenomen. Het is dus belangrijk de detailpagina altijd even te controleren om te achterhalen tot wanneer een bepaalde opname bewaard zal blijven.
Wil je voor wat betreft het onderzoek de komende periode in de gaten houden of je nog andere opnames ziet verdwijnen, die nog niet voorbij de vervaldatum zijn? Dit kun je doen door bijvoorbeeld een paar films/series die op dit moment op jouw cloudopslag staan even te noteren (met de vervaldatum). Op het moment dat er dan weer 1 of meer opnames verdwijnen dan mag je dit direct doorgeven zodat onze engineers dit onder de loep kunnen nemen.
Ik ben nu onder een andere naam ingelogd maar heb dit topic oorspronkelijk aangemaakt. Ik ben door Ziggo benaderd vanwege een enquete die ik heb ingevuld met allemaal onvoldoendes. Ik heb toen de medewerker verteld dat ik al ruim een jaar problemen heb met opnames die verwijderd worden e.d. Eindelijk kreeg ik het idee dat Ziggo het probleem serieus zou oppakken en dat is naar mijn idee nu ook gebeurd. 1 week later ben ik teruggebeld door Ziggo met de mededeling dat ze Mijn Ziggo account (aangemaakt in 2007) zouden gaan verwijderen waarna ik later dit account weer opnieuw kon aanmaken. Dit is inmiddels gebeurd en tot op heden (laatste 2 weken) blijven alle opnames en geplande opnames staan. Daarnaast wordt ik wekelijks teruggebeld of alles nog goed gaat. Eindelijk wordt en is mijn probleem serieus opgepakt en blijft Ziggo het monitoren.
@DanenGerald Dankjewel voor het delen van je laatste bevindingen! En goed om te lezen dat de (geplande) opnames tot op heden blijven staan. We hebben overigens nog wel een onderzoek lopen vanwege nog een aantal meldingen van andere klanten die ook plots opnames kwijt zijn. Onze engineers onderzoeken de oorzaak (Ticket #1016 & Ticket #CNL-7700) zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Ook ik heb problemen met bbc first. Van Hope Street zijn 9 van de 10 afleveringen van seizoen 2 wel opgenomen. Aflevering 10 dus niet. Heb de afgelopen weken opnieuw opnames ingesteld voor bbc first maar worden niet opgeslagen. Net nog een keer geprobeerd en die wordt niet weergegeven in geplande opnames. Als ik klik om opnieuw op te nemen krijg k de vraag of ik de opname wil annuleren!?
Helaas het is 2 weken goed gegaan maar gisteren waren alle opnames en geplande opnames weer verdwenen. Dus toch geen oplossing het verwijderen en opnieuw maken van een mijn ziggo account 😥
Ook ik heb problemen met bbc first. Van Hope Street zijn 9 van de 10 afleveringen van seizoen 2 wel opgenomen. Aflevering 10 dus niet. Heb de afgelopen weken opnieuw opnames ingesteld voor bbc first maar worden niet opgeslagen. Net nog een keer geprobeerd en die wordt niet weergegeven in geplande opnames. Als ik klik om opnieuw op te nemen krijg k de vraag of ik de opname wil annuleren!
@Paul van Tonger Goed dat je dit hier doorgeeft! Wil je kijken of het wel lukt om het programma op te nemen wanneer je deze opnieuw instelt? Hier staat uitgelegd hoe je de serie-opname opnieuw kunt instellen.
Helaas het is 2 weken goed gegaan maar gisteren waren alle opnames en geplande opnames weer verdwenen. Dus toch geen oplossing het verwijderen en opnieuw maken van een mijn ziggo account 😥
@DanenGerald Ik heb jouw melding toegevoegd aan het hiervoor openstaande onderzoeksticket. Weet je ook nog welke programma's er verdwenen zijn? Dan voeg ik dit ook nog even toe aan de informatie in het ticket.
Onderstaande actie had ik al meermaals gedaan zonder goed resultaat.
Goed dat je dit hier doorgeeft! Wil je kijken of het wel lukt om het programma op te nemen wanneer je deze opnieuw instelt? Hier staat uitgelegd hoe je de serie-opname opnieuw kunt instellen.
dit lukt dus niet
@Paul van Tonger Kun je de mediabox in dat geval eens opnieuw opstarten door het apparaat een aantal seconden (40 seconden) van de stroom te halen en daarna opnieuw in te schakelen?
Het lijkt nu goed te gaan zelfs zonder opnieuw in te schakelen. De geplande opnames staan in het menu. Ben benieuwd. Afwachten maar. De gemiste aflevering van hope street wordt komende donderdag uitgezonden en opgenomen. Je hoort het wel als het goed gaat maar ook als het niet goed gaat..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.