Al sinds een jaar verdwijnen geplande opnames en gemaakte opnames automatisch zonder dat wij dit doen. Ziggo inmiddels al zeker 25 keer gebeld maar tot een oplossing komt het niet.
Gaat bijvoorbeeld om een opname van Vandaag Inside (SBS 6) en Married at first sight (RTL 4) van afgelopen week.
Deze opnames zijn dus zeer recent gemaakt. Naast de opnames worden ook direct de geplande opnames verwijderd (Vandaag Inside de gehele serie).
De opnames en geplande opnames zijn ook verdwenen in de Ziggo Go app.
Er is nog wel voldoende ruimte aanwezig in de Cloud.
Programma is nog wel terug te kijken via de TV Gids
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
Refresh door Ziggo
Terug naar fabrieksinstellingen
Controleren van de verbindingen
Nieuwe box
Veranderen wachtwoord van het account (meerdere keren)
Niet lijkt te helpen en probleem blijft aanwezig.
Kan iemand mij helpen met het vinden van een oplossing!!
naar mijn idee ligt het probleem bij Ziggo en is de verbinding tussen de klant en de cloud van Ziggo instabiel waardoor dit continu plaats kan vinden.
misschien moet ik mij abonnement opzeggen en mijn huisgenoot op haar naam een compleet nieuw abonnement laten afsluiten. Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het lijkt nu goed te gaan zelfs zonder opnieuw in te schakelen. De geplande opnames staan in het menu. Ben benieuwd. Afwachten maar. De gemiste aflevering van hope street wordt komende donderdag uitgezonden en opgenomen. Je hoort het wel als het goed gaat maar ook als het niet goed gaat..
@Paul van Tonger Mooi dat het nu goed lijkt te gaan met de geplande opnames. Houd de komende dagen anders in de gaten of het gelukt is met de opnames. We houden dan nog even de vinger aan de pols.
Dit probleem kunnen ze niet oplossen , ik ben hier al een jaar mee bezig !!
Ze weten niet waar het probleem zit, maar wij zitten met hiermee .
we betalen genoeg . Misschien dat we allen over moeten stappen.
Is bij mij ook gebeurd een nieuw account dit ging een half jaar goed, en nu is het weer wekelijks mis 🥳😡 tijd om over te stappen lijkt me
🥳 moet natuurlijk 😡 zijn. Spuugzat ben ik het.
Ik heb wat zaken na gekeken, en inderdaad ik zie dat door de herhaling steeds de herhaling wordt opgenomen. Ik heb het opnemen nu uitgezet en nu verdwijnen er afleveringen die ouder zijn dan een jaar.
Dit probleem kunnen ze niet oplossen , ik ben hier al een jaar mee bezig !!
Ze weten niet waar het probleem zit, maar wij zitten met hiermee .we betalen genoeg . Misschien dat we allen over moeten stappen.
Goedemiddag @Lippinkhof,
Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat je op dit moment niet blij bent met deze vervelende situatie! Zeker omdat het niet de eerste keer is dat dit is voorgevallen. We hebben hierover contact met je in jouw eigen topic op deze pagina.
Zojuist heb ik telefonisch contact op genomen om de stand van zaken te bespreken. Ik belde alleen op een ongelegen moment. We hebben afgesproken dat ik je later even terugbel om deze casus verder te bespreken. Wel kan ik je alvast vertellen dat we de logging van de mediabox onder de loep hebben genomen en dat er zicht lijkt te zijn op de mogelijke oorzaak.
Ik heb wat zaken na gekeken, en inderdaad ik zie dat door de herhaling steeds de herhaling wordt opgenomen. Ik heb het opnemen nu uitgezet en nu verdwijnen er afleveringen die ouder zijn dan een jaar.
@wim-bart Top dat je dit even hebt nagekeken. In principe mogen alleen opnames die 1 jaar oud zijn van de cloudopslag verdwijnen. Of opnames die handmatig verwijderd zijn. Het kan wel gebeuren dat wanneer een programma opnieuw uitgezonden word, deze in de opnameplanner staan en daarmee de periode van 1 jaar opnieuw ingaat. Zoals ook beschreven staat in m'n eerdere reactie.
@Lippinkhof Op 5 maart 2024 hebben wij telefonisch contact gehad om het probleem met de verdwenen opnames te bespreken. Ik heb je verteld wat op dit moment de mogelijke oorzaak van dit probleem is, en dat we jouw klacht heel serieus nemen. Ik heb nauw contact met de specialisten die bezig zijn met het onderzoeksticket. En zoals afgesproken houd ik je op de hoogte van de vorderingen m.b.t. het onderzoeksticket.
@DON PAPA Er ontbrak een stuk van m'n tekst. Inmiddels heb ik het aangepast.
Ook bij mij plots (heel veel) opnames spoorloos verdwenen.
Ook bij mij plots (heel veel) opnames spoorloos verdwenen.
@JoJ Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ben je alle opnames kwijt of een deel van al je opnames? Weet je ook nog welke opnames (programma's) je mist ? We willen dan ook jouw melding graag verder onderzoeken.
Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.
En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.
Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)
Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.
En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.
Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)
@JoJ Weet jij ook of dit opnames waren die al tegen de 1 jaar bewaartijd aanzaten en waarvan geen herhalingen zijn uitgezonden?
Nee, allen recente opnames.
Ik heb er eentje die al bijna tegen de houdbaarheidsdatum loopt, maar vreemd genoeg was dat de enige die er nog staat.
🙃
Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.
En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.
Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)
Nee, allen recente opnames.
Ik heb er eentje die al bijna tegen de houdbaarheidsdatum loopt, maar vreemd genoeg was dat de enige die er nog staat.
@JoJ We hebben even een blik geworpen op jouw mediabox en we zien Beppie Kraft en Down the Road inderdaad niet terug tussen de opnamen. Maar We zien nog wel de opname "George Micheal - Live in London" terug. Helaas krijgen we niet alle data goed uitgelezen omdat persoonlijke aanbevelingen* (hieronder staat uitgelegd hoe je dit aan of uit kunt zetten) op de box uitstaat. Zie je kans om dit, tijdelijk, aan te zetten? En de komende dagen wat nieuwe opnames in te plannen en te controleren of je opnames ziet verdwijnen?
Check daarnaast ook wie binnen het huishouden allemaal Ziggo GO (app/web) gebruiken en toegang hebben tot het account. Want vanuit de Ziggo GO app is het namelijk ook mogelijk opnames te verwijderen.
Hier is ook opeens een opname van gisteravond verdwenen. De finale van Het Perfecte Plaatje hadden we opgenomen, en vanmiddag tot circa 15u al een stukje ervan gekeken.. en nu rond 19u willen we verder kijken en is opname opeens weg. Wel staat er bij de opname-reeks dat deze afl. deze 21dec wordt opgenomen.
Wat is hier gebeurd?
@DG Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Om te achterhalen hoe deze opname ineens verdwenen is heb ik je postcode en huisnummer nodig. Kun je deze gegevens in je Community profiel zetten? Het is daar alleen zichtbaar voor jezelf en voor de Ziggo Moderators. Zodra we jouw gegevens hebben kunnen we dit nader onderzoeken.
Ik ben nog wel benieuwd of het zo kan zijn dat iemand binnen het huishouden mogelijk via een Ziggo GO account een opname verwijderd heeft? Het is namelijk mogelijk om vanuit de Ziggo GO app (en web) opnames te beheren.
Goedemiddag iedereen, ik zat in het archief van de Ziggo Community te kijken naar Ziggo 'Cold Cases' omdat ik het leuk vind om juist het onmogelijke op te lossen. Ik heb mogelijk goed nieuws voor alle betrokkenen/voor alle gedupeerde. Ik heb ontdekt dat als jullie op het knopje van de microfoon drukken en dan opnames inspreekt dan wordt de lijst met opgenomen programma's weergegeven. Niks bijzonders voor zover.
Tot dat ik opmerkte dat er een keuze mogelijkheid was in de rechter bovenhoek. Dit is een selecteerbare en klikbare optie genaamd: Beheer opnames.
Als u hier op drukt moet u, uw pincode van Ziggo invoeren om in het beheer/instellingen menu van uw Ziggo opnames te komen. En in deze lijst zie ik vele mogelijke oorzaken/verklaringen waarom alle uw opnames 'automatisch' verwijderd worden. De mogelijke verklaring kan zijn dat u het in dit opname beheer menu, uw instellingen niet op de juiste manier heeft ingesteld. Namelijk:
De eerste optie is:
Vraag om opname te verwijderen nadat deze is bekeken: Deze optie kan worden ingesteld als aan of uit
De tweede optie is:
Snel opname ruimte maken: (Dit kan op de volgende manieren worden ingesteld: )
verwijder alle bekeken opnames
verwijder opnames van 6 maanden of ouder
verwijder alle opnames
Stop alle toekomstige opanmes
Stop en verwijder alle opnames
Optie drie:
Verwijder automatisch de oudste opnames aan/uit
Let op deze instellingen zijn zelfs instelbaar voor iedere aparte opname op zichzelf.
Hopelijk dat dit u allen uw probleem oplost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.