1
Vraag
2
Reageer en help mee
gerald1967

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnames en geplande opnames verdwijnen

Al sinds een jaar  verdwijnen geplande opnames en gemaakte opnames automatisch zonder dat wij dit doen. Ziggo inmiddels al zeker 25 keer gebeld maar tot een oplossing komt het niet.

Gaat bijvoorbeeld om een opname van Vandaag Inside (SBS 6) en Married at first sight (RTL 4) van afgelopen week.

Deze opnames zijn dus zeer recent gemaakt. Naast de opnames worden ook direct de geplande opnames verwijderd (Vandaag Inside de gehele serie).

De opnames en geplande opnames zijn ook verdwenen in de Ziggo Go app.

Er is nog wel voldoende ruimte aanwezig in de Cloud.

Programma is nog wel terug te kijken via de TV Gids

 

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

Refresh door Ziggo

Terug naar fabrieksinstellingen

Controleren van de verbindingen

Nieuwe box

Veranderen wachtwoord van het account (meerdere keren)

 

Niet lijkt te helpen en probleem blijft aanwezig.

Kan iemand mij helpen met het vinden van een oplossing!!

 

naar mijn idee ligt het probleem bij Ziggo en is de verbinding tussen de klant en de cloud van Ziggo instabiel waardoor dit continu plaats kan vinden.

misschien moet ik mij abonnement opzeggen en mijn huisgenoot op haar naam een compleet nieuw abonnement laten afsluiten. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

36 Reacties 36
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Het lijkt nu goed te gaan zelfs zonder opnieuw in te schakelen. De geplande opnames staan in het menu. Ben benieuwd. Afwachten maar. De gemiste aflevering van hope street wordt komende donderdag uitgezonden en opgenomen. Je hoort het wel als het goed gaat maar ook als het niet goed  gaat..

@Paul van Tonger Mooi dat het nu goed lijkt te gaan met de geplande opnames. Houd de komende dagen anders in de gaten of het gelukt is met de opnames. We houden dan nog even de vinger aan de pols.

Lippinkhof

Level 5
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dit probleem kunnen ze niet oplossen , ik ben hier al een jaar mee bezig !! 
Ze weten niet waar het probleem zit, maar wij zitten met hiermee .

we betalen genoeg . Misschien dat we allen over moeten stappen. 

Lippinkhof

Level 5
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Is bij mij ook gebeurd een nieuw account dit ging een half jaar goed, en nu is het weer wekelijks mis 🥳😡 tijd om over te stappen lijkt me

Lippinkhof

Level 5
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

🥳 moet natuurlijk 😡 zijn. Spuugzat ben ik het.

 

wim-bart

Level 4
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb wat zaken na gekeken, en inderdaad ik zie dat door de herhaling steeds de herhaling wordt opgenomen. Ik heb het opnemen nu uitgezet en nu verdwijnen er afleveringen die ouder zijn dan een jaar.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Dit probleem kunnen ze niet oplossen , ik ben hier al een jaar mee bezig !! 
Ze weten niet waar het probleem zit, maar wij zitten met hiermee .

we betalen genoeg . Misschien dat we allen over moeten stappen. 

 

Goedemiddag @Lippinkhof,

 

Uiteraard kan ik mij goed voorstellen dat je op dit moment niet blij bent met deze vervelende situatie! Zeker omdat het niet de eerste keer is dat dit is voorgevallen. We hebben hierover contact met je in jouw eigen topic op deze pagina.


Zojuist heb ik telefonisch contact op genomen om de stand van zaken te bespreken. Ik belde alleen op een ongelegen moment. We hebben afgesproken dat ik je later even terugbel om deze casus verder te bespreken. Wel kan ik je alvast vertellen dat we de logging van de mediabox onder de loep hebben genomen en dat er zicht lijkt te zijn op de mogelijke oorzaak.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Ik heb wat zaken na gekeken, en inderdaad ik zie dat door de herhaling steeds de herhaling wordt opgenomen. Ik heb het opnemen nu uitgezet en nu verdwijnen er afleveringen die ouder zijn dan een jaar.

@wim-bart Top dat je dit even hebt nagekeken. In principe mogen alleen opnames die 1 jaar oud zijn van de cloudopslag verdwijnen. Of opnames die handmatig verwijderd zijn. Het kan wel gebeuren dat wanneer een programma opnieuw uitgezonden word, deze in de opnameplanner staan en daarmee de periode van 1 jaar opnieuw ingaat. Zoals ook beschreven staat in m'n eerdere reactie.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

@Lippinkhof Op 5 maart 2024 hebben wij  telefonisch contact gehad om het probleem met de verdwenen opnames te bespreken. Ik heb je verteld wat op dit moment de mogelijke oorzaak van dit probleem is, en dat we jouw klacht heel serieus nemen. Ik heb nauw contact met de specialisten die bezig zijn met het onderzoeksticket. En zoals afgesproken houd ik je op de hoogte van de vorderingen m.b.t. het onderzoeksticket. 

DON PAPA

Level 17
  • 3984Posts
  • 62Oplossingen
  • 3410Likes

@Paul Schreef: Wel kan ik je alvast vertellen dat we de

 

??? 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

@DON PAPA Er ontbrak een stuk van m'n tekst. Inmiddels heb ik het aangepast. 

JoJ

Level 5
  • 73Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Ook bij mij plots (heel veel) opnames spoorloos verdwenen.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Ook bij mij plots (heel veel) opnames spoorloos verdwenen.

@JoJ Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ben je alle opnames kwijt of een deel van al je opnames? Weet je ook nog welke opnames (programma's) je mist ? We willen dan ook jouw melding graag verder onderzoeken.

JoJ

Level 5
  • 73Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.

En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.

Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.

En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.

Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)

@JoJ Weet jij ook of dit opnames waren die al tegen de 1 jaar bewaartijd aanzaten en waarvan geen herhalingen zijn uitgezonden? 

JoJ

Level 5
  • 73Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Nee, allen recente opnames.

Ik heb er eentje die al bijna tegen de houdbaarheidsdatum loopt, maar vreemd genoeg was dat de enige die er nog staat.

DON PAPA

Level 17
  • 3984Posts
  • 62Oplossingen
  • 3410Likes

1000019105.jpg

🙃

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20078Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7747Likes

Ik had een aantal Scandinavische series opgenomen.

En iets over Carnaval (Beppie Kraft) en Down the Road van de VRT.

Niet alles is verdwenen, er is één opname bewaard gebleven (George Michael in Concert)

 

Nee, allen recente opnames.

Ik heb er eentje die al bijna tegen de houdbaarheidsdatum loopt, maar vreemd genoeg was dat de enige die er nog staat.

@JoJ We hebben even een blik geworpen op jouw mediabox en we zien Beppie Kraft en Down the Road inderdaad niet terug tussen de opnamen. Maar We zien nog wel de opname "George Micheal - Live in London" terug. Helaas krijgen we niet alle data goed uitgelezen omdat persoonlijke aanbevelingen* (hieronder staat uitgelegd hoe je dit aan of uit kunt zetten) op de box uitstaat. Zie je kans om dit, tijdelijk, aan te zetten? En de komende dagen wat nieuwe opnames in te plannen en te controleren of je opnames ziet verdwijnen?

Paul_0-1712666247672.png

 

Check daarnaast ook wie binnen het huishouden allemaal Ziggo GO (app/web) gebruiken en toegang hebben tot het account. Want vanuit de Ziggo GO app is het namelijk ook mogelijk opnames te verwijderen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic