Vraag
Reacties
Oplossing
Incidenteel
Level 1

Opnames die mijn eigendom zijn overzetten bij vervanging.

Eerdags krijg ik een nieuwe mediabox XL. Nu staan er serie- en filmopnames op die ik niet kwijt wil. Ziggo weigert hulp in deze, terwijl Ziggo wél die apparaten beschikbaar stelt tegen kosten. Ik wil dus mijn opnames eraf halen voordat het apparaat door Ziggo uitgezet wordt.

Ik heb begrepen dat er mensen (collega-kijkers) zijn die erin slagen de opnames op een externe schijf te zetten. Hoe kan ik dat doen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Opname's die op de Media Box XL staan, kunnen niet overgezet worden. Als je nieuwe media box xl krijg ben je helaas de opname's kwijt.

De USB ingang is onbruikbaar gemaakt om kopieren tegen te gaan.

Enige oplossing is je opname's bekijken of terug zoeken op internetnet.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Opname's die op de Media Box XL staan, kunnen niet overgezet worden. Als je nieuwe media box xl krijg ben je helaas de opname's kwijt.

De USB ingang is onbruikbaar gemaakt om kopieren tegen te gaan.

Enige oplossing is je opname's bekijken of terug zoeken op internetnet.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Incidenteel wrote:

Ik heb begrepen dat er mensen (collega-kijkers) zijn die erin slagen de opnames op een externe schijf te zetten. Hoe kan ik dat doen?

Ik ben bang dat je dat toch niet goed begrepen hebt.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/opname-mediabox-xl-overzetten-19709
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Heb je nog de 7400, dus het model met een scart aansluiting, dan kun je de opnames vaak nog middels een DVD recorder overzetten op een DVD. Heeft je box geen scart, dan kan het niet. Met een externe harde schijf werken is niet mogelijk bij de Horizon/XL. Dat kan wel bij de Humax, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.

Kortom: vaak zul je helaas afscheid moeten nemen van je opnames, want zelfs al zou de USB uitgang al werken gaat het niet lukken deze elders op te slaan.
0 Kudos
piccolo
Level 6

De ziggobox speelt de film af via HDMI. Via AliExpress kun je gewoon een HDMI splitter halen die hdcp verwijderd. Die kun je dan met een HDMI recorder opslaan.

0 Kudos