Ik ervaar sinds een week of zo dat opnames later beginnen, en dat het kiele kiele is met start van tv programma. Ik dacht dat het altijd de bedoeling was dat opnames 5 minuten voordat programma begint start, maar dat is bij mij niet meer zo, en dat is bij elke zender waar ik opneem. Een voorbeeld zoals dat nu bij mij gaat, om 20:00 uur begint de tv uitzending, en om 19:59 of misschien zelfs iets later begint de opname. En als je het dan wilt kijken, gaat ie naar het punt 20:04 of 20:05 uur, en dan moet je teruggaan of terug spoelen. Wat is hier aan de hand ? Zo wordt wel de kans groter dat je het begin van het programma mist, mocht het eerder starten.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Help ons en geef jouw voorbeeld doorHi allen,
Samengevat zijn er op dit moment twee problemen:
-Op enkele kanalen, zoals NPO2, start de uitzending +-10 seconden te laat. Je moet dan altijd terugspoelen om het begin te zien. Hier is inmiddels een tijdelijke fix voor gekomen en er wordt gewerkt aan een definitieve oplossing. Dit speelt bij zowel opnames als replay tv, en zowel op de Mediabox als Ziggo GO.
-Opnames op de RTL-kanalen beginnen te laat. De opname begint bij +5 min. en je moet helemaal terugspoelen om het begin te zien (hopende dat dit genoeg is). Dit speelt alleen bij opnames en alleen op de Mediabox (niet via Ziggo GO).
Goed dat jullie hier melding van maken! Ik ben er ook aan deze kant ingedoken en er lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te gaan. Allereerst viel NPO2 bij mij het meeste op: Bij het terugkijken daar start bijna geen enkel programma op het juiste moment en was het vaak al een paar seconden bezig. Bij opnames wordt dat dan inderdaad nog wat krapper. Het lijkt bij diverse programma's op andere kanalen inderdaad ook te gebeuren, maar niet overal.
Het voorbeeld van 112 Vandaag wat je (@MiVo) aanhaalt vind ik wel lastig te duiden: Voor zover ik kan beoordelen is dit juist precies hoe het hoort te werken: Het programma start rond het 00:00-punt (in dit geval 00:37), het systeem herkent dit punt en daar begin je direct met kijken. Er zit inderdaad 5 minuten opnametijd vooraf. Bedoel je dat het eerder rond 05:00 begon, waardoor je automatisch meer speling had?
Vooralsnog lijkt er dus in ieder geval een probleem te zijn met het herkennen van de begin- en eindtijden, dat gaan we onderzoeken!
Het herkennen van begin- en eindtijden lijkt in z'n geheel uit te staan op enkele kanalen, daar begint het nu altijd op 00:00. Ik hoop spoedig meer informatie te hebben!
**Edit: Bericht aangepast met samenvatting van de problemen**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Concrete voorbeelden... zender, programma... et cetera.
Het is bij elk programma dat ik opneem, hoezo moet ik dan concrete voorbeelden geven ?
Omdat je niet aangeeft welke... en dat heb je ook niet in je eerste bericht gezegd. Vaak gaat het fout bij NGC en consorten.
Wat gek dat jij dat dan bij elke opname hebt en er verder op de community geen klachten over zijn, maar weet je wat... veel plezier ermee.
Ok, enkele voorbeelden.
Maandag 24 maart, RTL 4, 18:35 uur, RTL Boulevard
Maandag 24 maart, NPO 2, 20:30 uur, Radar
Maandag 24 maart, NPO 2, 21:15 uur, Opsporing Verzocht Flits
Maandag 24 maart, SBS 6, 23:00 uur, Shownieuws
Ik zal eens kijken of het bij opnames vandaag nog steeds zo is, dan post ik het hier wel.
Standaard is dat de opname strak begint bij het begin van het programma, door een signaal van de programmastart die meegegeven wordt door de zenders.
Mocht het signaal niet juist doorkomen, dan is er 5 minuten die je terug kunt spoelen, mocht het programma eerder begonnen zijn en 15 minuten extra, mocht het programma uitlopen.
Ik heb nog nooit zo vaak moeten terugspoelen als dat ik afgelopen dagen heb moeten doen. 112 Vandaag op RTL 5 van gisteravond was ook weer zo, die begon rond 40 seconden, in plaats van rond 5 minuten, waarvan ik altijd dacht dat dit de bedoeling was. Voorheen gebeurde het wel eens dat ik bij het einde van het programma ervoor terecht kwam, maar de laatste week is het programma dan al ruimschoots begonnen op 5 minuten punt en moet ik terugspoelen.
Beetje vreemde reactie van CreativeS. Maar klopt MiVo. Het is me ook opgevallen dat opnames kiele kiele opgenomen zijn of net een stukje eraf valt . Op verschillende zenders. Of dat te maken heeft dat de elektronische gids soms niet klopt of door andere oorzaak weet ik niet
Hallo MiVo heb exact hetzelfde probleem. Als je een programma opneemt en daarna terugkijkt is de opname enkele minuten later gestart en mis je het begin van de opname wat ontzettend irritant is . Als je op de EPG kijkt lijkt het wel of de verticale lijn ook niet gelijk loopt met de begin en eindtijd van het programma. Ziggo zou eens moeten controleren of er geen storing in de EPG is. Hopelijk wordt er iets aan gedaan
Hi allen,
Samengevat zijn er op dit moment twee problemen:
-Op enkele kanalen, zoals NPO2, start de uitzending +-10 seconden te laat. Je moet dan altijd terugspoelen om het begin te zien. Hier is inmiddels een tijdelijke fix voor gekomen en er wordt gewerkt aan een definitieve oplossing. Dit speelt bij zowel opnames als replay tv, en zowel op de Mediabox als Ziggo GO.
-Opnames op de RTL-kanalen beginnen te laat. De opname begint bij +5 min. en je moet helemaal terugspoelen om het begin te zien (hopende dat dit genoeg is). Dit speelt alleen bij opnames en alleen op de Mediabox (niet via Ziggo GO).
Goed dat jullie hier melding van maken! Ik ben er ook aan deze kant ingedoken en er lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te gaan. Allereerst viel NPO2 bij mij het meeste op: Bij het terugkijken daar start bijna geen enkel programma op het juiste moment en was het vaak al een paar seconden bezig. Bij opnames wordt dat dan inderdaad nog wat krapper. Het lijkt bij diverse programma's op andere kanalen inderdaad ook te gebeuren, maar niet overal.
Het voorbeeld van 112 Vandaag wat je (@MiVo) aanhaalt vind ik wel lastig te duiden: Voor zover ik kan beoordelen is dit juist precies hoe het hoort te werken: Het programma start rond het 00:00-punt (in dit geval 00:37), het systeem herkent dit punt en daar begin je direct met kijken. Er zit inderdaad 5 minuten opnametijd vooraf. Bedoel je dat het eerder rond 05:00 begon, waardoor je automatisch meer speling had?
Vooralsnog lijkt er dus in ieder geval een probleem te zijn met het herkennen van de begin- en eindtijden, dat gaan we onderzoeken!
Het herkennen van begin- en eindtijden lijkt in z'n geheel uit te staan op enkele kanalen, daar begint het nu altijd op 00:00. Ik hoop spoedig meer informatie te hebben!
**Edit: Bericht aangepast met samenvatting van de problemen**
Wat ik de laatste tijd merk is dat het weer beter gaat, althans, met de programma s dat ik opneem. Er is wel 1 uitzondering, en dat is RTL 4 en RTL 5, daar zie ik het nog steeds. Dus in mijn geval vooral bij RTL zenders, alleen van RTL 7 en RTL 8 kan ik het niet zeggen, omdat ik daar niks opneem.
Het klinkt misschien gek om nieuws uitzendingen op te nemen, ik doe dat met het ontbijtnieuws van RTL 4. Maar ik heb al 3 ochtenden (maandag, gisteren en vanochtend) meegemaakt dat van het ochtendnieuws van 7:00 uur de opname pas rond 07:10 uur start, bij het weerbericht. En de hele opname duurt dan maar 10 of 15 minuten, dus die 15 minuten ruimte extra na afloop is er niet. Wellicht gebeurt het morgenochtend weer, zodat anderen en dan met name mensen bij Ziggo het kunnen zien. Ik gebruik wel de Next Mini, dus ik weet niet of er nog verschil is met Mediabox Next en Mediabox Next Mini.
@MiVo Hartelijk dank voor de aanvulling! We hebben hiervoor inmiddels een onderzoeksticket openstaan. Achter de schermen word er gekeken naar een oplossing.
Married at first sight, aflevering 1. Na het starten van afspelen net geen 5 minuten moeten terugspoelen voor de daadwerkelijke start van de uitzending. De start was dus ternauwernood opgenomen
Wat mij vanmorgen is opgevallen is dat als je tijdens de opname het wilt kijken dat het goed gaat, dan is die 5 minuten extra tijd ervoor er gewoon, maar als de opname klaar is dan gaat het blijkbaar mis bij het opslaan in de cloud. Dan verdwijnt de 5 minuten vooraf tijd en komt er geen 15 minuten extra tijd aan het einde. En bovendien ga je soms ook het begin missen, als je de opname wilt gaan kijken dat het dan al 5 minuten of langer bezig is en je niet kan terugspoelen omdat dit er niet is. Een voorbeeld wat ik nu elke werkdag in de ochtend ervaar is het RTL ochtendnieuws van 07:00 uur, als je de opname wilt gaan kijken dan is het gedeelte van 6:55 tot 7:10 uur er niet meer. En dit soort dingen ervaar ik voornamelijk bij de RTL zenders.
Misschien ben ik ongeduldig, maar is nu 3 weken geleden dat ik dit gemeld heb, en nog steeds geen oplossing hiervoor ?
Hi @MiVo - begrijpelijk dat je om een update komt vragen!
Er zijn ondertussen wat kleine fixes uitgerold voor een aantal afwijkingen maar nog niet voor de opnames. Dit loopt nog en houden we uiteraard in de gaten. Bij nieuws zullen we het dan ook laten weten 🙂
Hallo, ik ervaar dezelfde problemen. Ik moet bij vrijwel alle opnames extra terugspoelen om het begin van een programma te zie. Bijvoorbeeld Lubach.
In sommige gevallen is de start niet opgenomen.
Probleem sinds laatste update naar 5.16
Frustrerend dat jij dit ook ervaart! Dank voor het melden. Als we updates hebben, delen we het hier.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.