De laatste tijd is de next één grote ergernis. Ingestelde programma's worden niet opgenomen, series verdwijnen halverwege, programma's worden deels opgenomen, afleveringen van meerdere series worden door elkaar gegooid.
De elektronische tv-gids is een zooi. De invulling is om te huilen.
Het bedrijf dat jullie gids vult, maakt er een puinhoop van.
Voorbeelden? Hou je vast en maak je borst maar nat.
Pembrookshire murders, BBC First, 1 aflevering opgenomen, de rest is weg en niet te vinden
Mallorca Files, BBC First, niet op te nemen, tv gids zegt programma moet nog bevestigd worden, volgende afleveringen niet te vinden.
Droomhuis op het platteland, SBS6, hele serie ingesteld, moet dagelijks checken of het wordt of is opgenomen.
Beau Séjour, NPO, seizoen 1, 3 afleveringen opgenomen, rest foetsie, rest niet te vinden bij "alle afleveringen"; intussen is België met seizoen 2 begonnen.
En dit is nog maar een deel van de steeds groter wordende ergernissen. Iedere dag checken, net zoals met die walgelijke mediabox XL/Horizon, of alles wel klopt.
En dan ook nog een mail rondsturen welke "geweldige oplossingen" er in een update zijn verwerkt. Lachertje, het is sindsdien alleen maar erger geworden.
En dan wil je een klacht indienen bij de klantenservice en word je weer doorverwezen naar de site.
Jullie mogen me vertellen hoe en waar, want steeds krijg ik weer een overzicht van onbenullige vragen waar ik geen bal mee verder kom.
En daar mag ik dan iedere maand bijna €70 voor betalen....
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je klacht is heel duidelijk en wordt hier ook opgepakt door Ziggo medewerkers.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Je bent ook niet de enige. Opname perikelen worden hier verzameld .
Ik ben blij dat ik er NOOIT last van heb.......en blijf het bijzonder vinden dat het bij andere zoveel problemen oplevert
Het is heel afhankelijk welke zenders en series je opneemt.
Hier met bepaalde zenders en series lange tijd geen enkel probleem.
Met andere zenders een series alleen maar problemen.
Dat verschil zie je ook goed terug in Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next - Ziggo Community
Ook ik heb dit zelfde probleem. Buiten wat speelfilms nemen wij altijd complete series op. Tot voor een paar weken ging dit probleemloos. Maar ineens vielen er enkele opnames uit. Eerst denk je nog dat je het zelf verkeerd hebt gedaan, maar als het vaker voorkomt .....
Ik heb een 2-tal weken geleden voor het eerst gereageerd via het contactformulier (de community was wat weekend uit de lucht). Ik heb eek een hele lijst met voorbeelden meegegeven. Ik kreeg een oplossing aangeboden: zet de Next terug op fabrieks instellingen. Ondank dat ik daar geen vertrouwen in had toch maar geprobeerd. En -tot mijn spijt- had ik gelijk. Nog steeds vallen er opnames tussen uit. Als voorbeeld nu 'De alleskunner' op SBS (maar er zijn nog veel meer mislukkingen). De aflevering van afgelopen vrijdag stond in de TV-gids aangemerkt als op te nemen (rood cirkeltje), bij "bewaard -> opgenomen", stonden wel de afleveringen voor donderdag, maandag en dinsdag, maar ipv de vrijdag aflevering stond hier wel de herhaling op zondag. En de vrijdag werd dus niet opgenomen.
Mijn mail staat, als het goed is, nu bij jullie in beeld.
Was voorheen altijd een probleem met de Belgische zenders. Zelfs een programma van 1,5 uur waarvan slechts 5 minuten was vastgelegd. En nu?
Gisteren was Flikken Maastricht, als serie ingesteld, niet gemarkeerd voor opnemen. Dus weer opnemen en dan moet je opnieuw kiezen voor de hele serie.
Zo ook Pembrokeshire op BRT 1 om 20.25 vrijdag. Stond in de tv gids vorige week als Serie 1, afl. 1 en opgenomen. Stond gisteren weer als Serie 1, afl. 1. Voor alle zekerheid opgenomen en wat blijkt: ineens bij Seizoen Specials en blijkt aflevering 2 te zijn.
Doodziek word ik hiervan.
BBC First, Talking heads, heb inmiddels 13 afleveringen van 2 verschillende series door elkaar heen; dus niet verschillende seizoenen, nee 2 verschillende series.
Klapstuk: op BBC First nieuwe seizoen Death in Paradise. Wat wordt er opgenomen, een serie bij BBC1!!!!!
Wat een zooi
Ik heb zo vaak contact gehad met de klantenservice, maar die hebben geen idee wat er speelt.
Toen ik een tijd terug een erg pissige klacht indiende via de site over de problemen met de Belgische zenders (kon toen nog), kreeg ik een antwoord dat ik op dat moment als verklarend en verlossend zag. De BRT of eigenlijk VRT was verantwoordelijk voor de invulling van de tv-gids.
Oke, het ligt dus aan de Belgen.
Contact opgenomen met de Belgen en dan krijg je een heel ander antwoord. Ze geven de gegevens door, ook bij wijzigingen.
Door wie word ik voorgelogen?
En dan is er ook nog een tussenbedrijf, een zekere Bee of zoiets, die de tv gids vult.
Hier zakt je broek toch van af.
Ter toevoeging. Een persoon van klantenservice adviseerde om via Ziggo Go alsnog terug te kijken. Daar blijkt dat opnames, met dezelfde problemen zoals bij de next, ook niet volledig worden opgenomen.
Dag @jeener! Sorry voor mijn late reactie allereerst. Het is erg druk en jammer genoeg lopen we nogal achter 😞
De problemen die je omschrijft met het opnemen herkennen we, helaas. In dit lopende topic verzamelen we alle voorbeelden en vooral met seizoensopnames zien we veel fout gaan. Enorm frustrerend natuurlijk, dat snappen we. Ik adviseer je in het genoemde lopende topic je voorbeelden te delen, dat helpt ons bij het eerder oplossen van dit vervelende probleem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.