1
Vraag
2
Reacties
apiehapy

Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Opnamen lukken of maar half.

Heb ook hetzelfde probleem en niet voor de eerste keer en een code 4015, schijfbeheer staat al uit.
Heb ook een nieuwe aansluiting door Ziggo geplaatst.
Ben ook niet tevreden over het vervelende gedoe om elke keer de media box te moeten herstarten als ik wil gaan kijken.
Ook het slecht opstarten van zowel Netflix en ook Videoland irriteerde mateloos.
De traagheid van de afstand bediening ondanks nieuwe batterijen en ook af en toe het stilstaande beeld en wegvallen van het geluid bij sommige uitzendingen.
Nee kan niet zeggen dat ik tevreden en of blij met de mediabox meer ben.
Met vriendelijke groet,
Albert
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je signaalsterkte kan maar beter ongeveer 3/4 in Goed staan. Anders kans op oversturing met vervelende effecten. De kwaliteit moet Uitmuntend blijven.
Hangt de Box aan een Coax-versterker? Zo Ja: Probeer een poort met lagere versterking, als dat kan. Welk type versterker heb je?

Bekijk in context

21 Reacties 21
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt kun jij hier even naar kijken?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Albert,

Hoe vol is de harde schijf?
En heb je de Mediabox XL misschien via een netwerkkabel verbonden met het modem of heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk? Zo niet, verander het dan ook zeker niet 🙂

Groet,
Evert
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
De harde schijf is 76% vol, geen thuisnetwerk. Dit is niet de eerste maal wel meer problemen met de Mediabox XL.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Als je de Media Box XL herstart, hoeveel tijd zit er tussen, doe je klik uit en daarna weer aan.

Probeer hem even 30 minuten stroomloos te laten staan, daarna opstarten en dan duurd het +/- 15 minuten voor hij online is.
Klik dan op Menu > Mijn Media > Apps > Benader 1 keer Netflix, start deze op en sluit hem af via de pijlen toets met Afsluiten in het Netflix Menu.
Videoland ook 1 keer via Menu>Mijn Media > Apps > Videoland opstarten even laten staan en dan afsluiten door de terug knop te gebruiken zodat Videoland de melding geeft Weet u Zeker dat u Videoland wil afsluiten - Ja - Nee Klik op Ja

Als alles goed is start Netflix kanaal 150 en Videoland Kanaal 151 nu wel op.
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Als ik de Mediabox XL herstart dan gaat bij mij altijd de stroom eraf. Soms staat hij ruim dertig minuten stroomloos en het is niet dagelijks dat ik problemen heb met Netflix en Videoland, het beeld bevriest ook regelmatig en dan doe ik wel klik uit en wacht een minuut of zo en dan werkt hij meestal weer. Ook het wegvallen van het geluid is vervelend, maar ja denk ik dan jammer en later doet hij het meestal weer. Toen de nieuwe Media box getest had waren er ook kleine probleempjes, maar tegen het einde van de test draaide hij redelijk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
apiehapy

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Signaalsterkte uitmuntend.
Signaalkwaliteit uitmuntend.
Denk ook niet dat het daaraan ligt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je signaalsterkte kan maar beter ongeveer 3/4 in Goed staan. Anders kans op oversturing met vervelende effecten. De kwaliteit moet Uitmuntend blijven.
Hangt de Box aan een Coax-versterker? Zo Ja: Probeer een poort met lagere versterking, als dat kan. Welk type versterker heb je?
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Mijn versterker is de Tratec FRA-752/N. Heb eigenlijk nooit last gehad, maar goed kabel verplaatst naar een uitgang zonder versterking dus ben heel benieuwd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Na werkzaamheden van Ziggo kan het signaal qua sterkte omhoog gaan.
Hoop dat 0 Db helpt. Zelf heb ik geen ervaring met de MediaBox XL. Zie regelmatig langskomen dat Sterkte in 3/4 Goed het beste is. Liever niet Uitmuntend.
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Wat mij tot nu toe vreemd overkomt is dat ik een vraag heb gesteld over een foutcode en een mislukte opnamen, maar helaas daar geen bevredigend antwoord heb gekregen tot nu toe.
Dus vraag ik mij af of we bij dit soort vragen eigenlijk wel serieus worden genomen door Ziggo.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit is een community, dus klanten helpen elkaar. Er zijn Ziggo moderators aanwezig ter ondersteuning, maar die kunnen niet alle topics op een dag zien.

De tip van hanh is echter een hele goede. Dat die niet bevredigend voor je is, is natuurlijk mogelijk. Toch zou ik hem uitvoeren. We weten immers dat het de oplossing kan zijn.

Weet je toevallig of je deze foutcode krijgt bij zenders waar je overheen gezapt bent tijdens het opnemen?
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
4015 en dit is niet de eerste keer en voor de rest, sorry dat ik mij negatief uitlaat vanwege mijn probleem.
Maar heb wel meer probleempjes waar ik mij aan stoor.
Opstart problemen geluids probleem bevriezen van het beeld e.d.
Maar goed als het een probleem is dat ik mij negatief uitlaat, dan vind ik dat uiteraard vervelend.
Hoop alleen dat het probleem toch aangepakt wordt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Je mag zo negatief zijn als je zelf wil/nodig acht, als je het maar netjes doet, en volgens mij heb je dat gedaan:slight_smile:

Ik wilde alleen aangeven dat je nu niet met Ziggo spreekt. De Ziggo moderators zullen ongetwijfeld langs dit topic komen en zullen wanneer nodig dan ook reageren, maar dat kan dus even duren.

Heb je al verbetering gemerkt na het verlagen van de signaalsterkte? 🙂
Wanneer het signaal te sterk is, komen er ook blokjes en storingen namelijk. Vergelijk het met wanneer ik in jouw oor begin te toeteren, daar ga je ook niet beter van horen.

Heb je antwoord op deze vraag?
"Weet je toevallig of je deze foutcode krijgt bij zenders waar je overheen gezapt bent tijdens het opnemen?"
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Daar was ik mee begonnen 4015 dat was ook mijn topic, wat ik vertelde dit was niet de eerste keer!!!
Maar ja vind het jammer dat ik daardoor het vervolg van een serie moet missen, echt balen!!
Maar goed het zal mijn tijd wel duren, of er wel of geen oplossing gevonden gaat worden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik weet dat het niet de eerste keer is, maar dit herhalen levert niets op.
Zoals je merkt, doen meerdere mensen hun best om je te helpen, maar je geeft geen antwoorden op de vragen. Zonder antwoorden komen we ook moeilijk verder.

Dus beantwoord de gestelde vragen, dan kunnen we verder naar de oplossing toe werken 🙂
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Weet niet wat je bedoelt maar de code is 4015 dat heb ik aan het begin gezegd, daar begint mij topic mee!!!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
We vragen niet welke code je hebt, we weten dat je code 4015 hebt, omdat je dit meerdere keren gezegd hebt.

We vragen aan je:

  • Hoe is het nu, nadat je de Mediabox XL op een andere uitgang van de versterker hebt aangesloten? Gaan nieuwe opnames nu beter?
  • Weet je toevallig of je deze foutcode krijgt bij zenders waar je overheen gezapt bent tijdens het opnemen?

Het antwoord op deze vragen is van belang.
apiehapy
Topicstarter
Level 7
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Tot nu toe geen problemen met opnemen, heb geen foutcode,s gezien bij zappen.
Kwamen pas achter toen ik de serie wilde kijken, dat is het vervelende je wil je serie afkijken helaas foutmelding.
Wat ik namelijk doe, neem meerdere programma’s op weliswaar op verschillende tijden.
Soms heb je op een bepaalde dag een aantal die wij willen opnemen en helaas pindakaas.
Wie weet wordt het nu beter met de andere uitgang van de versterker.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic