1
Vraag
2
Reacties
hansvantilburg

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Opnameduur verlengen Mediabox Next

Hoe kan ik elke opname met een half uur verlengen? Bij de Mediabox XL kon dat. Kan het bij de Next ook?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bij de XL "kon" dat. Inderdaad.  Bij de nieuwe software op de XL en ook op de Next gaat opnemen in de cloud. Iedereen krijgt dezelfde "opname". Daarom kan er niet individueel een eigen tijd ingesteld worden.

 

Het antwoord is daarom helaas: nee

Bekijk in context

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Klopt. Inwezen wordt in je eigen opname database vastgelegd of je iets "opgenomen" hebt. Is er 1 of meer abonnees dan zal het programma maximaal 1 jaar bewaard blijven. Heeft iedereen het gewist dan zal het verwijderd worden.

 

je zou inderdaad na uitzending een programma nog kunnen aanmerken als opname. In sommige landen kan dat. Hier niet. Zal ook weer met rechten en geld te maken hebben. Het is wel zo dat als je 1 minuut voor het einde besluit om toch iets op te nemen dan wordt het hele programma bewaard. Niet alleen het laatste stukje.

 

Of je iets mag terug kijken is vast gelegd met de omroep of zender. Duitsland mag niet terug gekeken worden. Je mag het wel opnemen.

Nederland en Belgie mag je wel terug kijken maar niet alles. Gekochte buitenlandse series of programma's staan dat niet toe. Dan zou de omroep meer moeten betalen voor het programma. 

 

Dat programma's uitlopen of niet kloppen is de achilleshiel van het systeem. Aangeraden wordt om het programma erna ook op te nemen mocht je bang zijn om iets te missen.

 

Bij replay mag je op de Nederlandse en Belgische zenders de reclame overslaan. Bij de meeste commerciële zenders niet. Vaak mag je nu wel het programma zelf doorspoelen.

 

 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @HJ3

 

Ik kan mij voorstellen dat het super vervelend is dat je opnames regelmatig niet kloppen betreft de tijd. Het advies dat je geeft is iets dat wij al uitvoeren. Onze opnames worden ingepland op de tijden die in de tv gids staan en we voegen daar al uitloop tijd aan toe. Als dat niet voldoende is, is er vanuit de zenders niet kloppende informatie doorgegeven voor de tv gids of hebben zij bijvoorbeeld uitlopende programma's gehad. Daar kan Ziggo niet zo heel veel aan doen. 

 

Het beste advies dat ik je kan geven is om ook het programma erna op te nemen. Mocht een programma dan uitlopen en de opname afgekapt worden, dan kun je op die manier de rest van je programma nog kijken. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bij de XL "kon" dat. Inderdaad.  Bij de nieuwe software op de XL en ook op de Next gaat opnemen in de cloud. Iedereen krijgt dezelfde "opname". Daarom kan er niet individueel een eigen tijd ingesteld worden.

 

Het antwoord is daarom helaas: nee

hansvantilburg
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Met de oorlog in Oekraïne worden veel Duitse programma’s later gestart. Ik mis vaak het einde in de opname.  

Is er een oplossing?

hansvantilburg
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Wordt elke op te nemen uitzending inderdaad slechts één keer op de servers van Ziggo opgenomen en krijg je met het opnemen van een programma niet meer dan een link naar dat ene bestand op de server?

 

Zo ja, waarom kan ik dan niet een vergeten in te plannen Duits programma alsnog terugkijken?

 

Er is immers altijd wel een Ziggo klant die de betreffende uitzending heeft opgenomen. 

Of, wellicht neemt Ziggo zelf en automatisch alle uitzendingen op?

 

Hoe zit dat?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Klopt. Inwezen wordt in je eigen opname database vastgelegd of je iets "opgenomen" hebt. Is er 1 of meer abonnees dan zal het programma maximaal 1 jaar bewaard blijven. Heeft iedereen het gewist dan zal het verwijderd worden.

 

je zou inderdaad na uitzending een programma nog kunnen aanmerken als opname. In sommige landen kan dat. Hier niet. Zal ook weer met rechten en geld te maken hebben. Het is wel zo dat als je 1 minuut voor het einde besluit om toch iets op te nemen dan wordt het hele programma bewaard. Niet alleen het laatste stukje.

 

Of je iets mag terug kijken is vast gelegd met de omroep of zender. Duitsland mag niet terug gekeken worden. Je mag het wel opnemen.

Nederland en Belgie mag je wel terug kijken maar niet alles. Gekochte buitenlandse series of programma's staan dat niet toe. Dan zou de omroep meer moeten betalen voor het programma. 

 

Dat programma's uitlopen of niet kloppen is de achilleshiel van het systeem. Aangeraden wordt om het programma erna ook op te nemen mocht je bang zijn om iets te missen.

 

Bij replay mag je op de Nederlandse en Belgische zenders de reclame overslaan. Bij de meeste commerciële zenders niet. Vaak mag je nu wel het programma zelf doorspoelen.

 

 

HJ3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sommige zenders starten veel te laat met hun uitzending (bijv. België en TV5 Monde), waardoor het einde van de opname niet meer bekeken kan worden. Ziggo zou dus de opnameduur voor films en series moeten verlengen met 15 of 30 min.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @HJ3

 

Ik kan mij voorstellen dat het super vervelend is dat je opnames regelmatig niet kloppen betreft de tijd. Het advies dat je geeft is iets dat wij al uitvoeren. Onze opnames worden ingepland op de tijden die in de tv gids staan en we voegen daar al uitloop tijd aan toe. Als dat niet voldoende is, is er vanuit de zenders niet kloppende informatie doorgegeven voor de tv gids of hebben zij bijvoorbeeld uitlopende programma's gehad. Daar kan Ziggo niet zo heel veel aan doen. 

 

Het beste advies dat ik je kan geven is om ook het programma erna op te nemen. Mocht een programma dan uitlopen en de opname afgekapt worden, dan kun je op die manier de rest van je programma nog kijken. 

HJ3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik begrijp wel dat het opnemen van een aansluitend programma een oplossing zou kunnen zijn, maar het probleem is natuurlijk dat je niet VAN TEVOREN weet of een programma uit zal lopen. Dezer dagen had ik het weer met CANVAS, zij besloten een uur lang een voetbal wedstrijd uit te zenden en begonnen dus een uur later dan in de gids aangekondigd met de serie, die ik had ingesteld. Zelfs controleren op de dag zelf lost dat niet op, CANVAS kondigt het niet aan en doet maar … Dus een langere uitloop bij sommige zenders kunnen instellen (vooral België) zou toch de reële oplossing zijn. Standaard alle aansluitende programma's opnemen vereist m.i. veel meer data opslag dan extra uitloop. Bovendien is dat nogal omslachtig. Ik vind het toch een optie die Ziggo zou moeten bieden.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De extra tijd is pas geleden aangepast naar 20 min uitloop. Een uur uitloop is niet normaal. Dit zou nadien in de EPG aangepast moeten worden. Ik begrijp dat dit kan en ook gedaan wordt. 

Het kan wel 3 dagen duren voordat zoiets aangepast wordt.

Het ksm dus zijn dat de aanpassing gedaan is en het hele programma er nu wel goed op staat.

Anders melden in de betreffende topic zodat Ziggo het op kan pakken voordat de 7 dagen buffer weg is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic